مهاجم تمام عیار، تمام چیزی است که پرسپولیس این روزها انتظار داشتنش را می‌کشد تا طلسم سال‌های اخیر شکسته شود.

سرنوشت یحیی به ساقهای شرزود گره خورد!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس سال‌های افتخارآفرینی با برانکو را در شرایطی آغاز کرد که در اسکواد خود مهاجمان خوبی را می‌دید و ابتدا مهدی طارمی و سپس علی علیپور با گلزنی‌های متعدد خود آقای گل لیگ برتر شدند و کمک شایانی به قهرمانی تیم خود کردند.

اما نکته قابل توجه اینجاست که پرسپولیس در فصل‌های اخیر مهاجمی نداشته که در لیگ تعداد گل‌های زده‌اش دو رقمی بشود! مهدی عبدی گلزن‌ترین مهاجم سرخ‌ها بوده که در لیگ بیست‌ویکم و بیست‌ودوم به ترتیب ۹ و ۷ گل به ثمر رسانده است. این اتفاق چالش بزرگی را برای قرمزها رقم زده است.

نگاهی به پنجره‌های اخیر نقل و انتقالات پرسپولیس نشان می‌دهد آنها پس از تابستان ۰۰-۹۹ و از دست دادن علی علیپور موفق نشدند مهاجمی شش دانگ را در اختیار داشته باشند. در همان پنجره مهدی مهدی‌خانی، آرمان رمضانی و عیسی آل‌کثیر به پرسپولیس اضافه شدند که دوتای اول بدون گل زده کار خود را با پیراهن پرسپولیس به اتمام رساندند و آل‌کثیر نیز که در آسیا عملکرد قابل توجهی داشت بیش از یک سال از قرارداد دوساله خود را با محرومیت و مصدومیت رباط صلیبی از دست داد تا سرخ‌ها هیچ‌گاه نتوانند به طور کامل از او بهره‌مند شوند.

در پنجره زمستانی ۰۰-۹۹ پرسپولیس خرید خوبی در پست مهاجم با جذب شهریار مغانلو داشت. هرچند چندین هفته زمان برد تا مغانلو با تیم هماهنگ شود و روند گلزنی‌اش را آغاز کند اما او خیلی زود و با پایان فصل در یک انتقال جنجالی راهی تیم سپاهان شد تا پرسپولیس بازهم درگیر بحران کمبود مهاجم شود.

در نقل و انتقالات تابستانی فصل گذشته اسامی مهاجمان مختلفی پیرامون باشگاه پرسپولیس وجود داشت و حتی یحیی گل‌محمدی به خرید مهاجم خارجی امید داشت اما به دلیل بدهی، سرخ‌ها این اجازه را پیدا نکردند تا فقط مارکت داخلی را داشته باشند. سرانجام حامد پاکدل به تنها مهاجم خریداری شده پرسپولیس تبدیل شد؛ البته پاکدل به عنوان بازیکنی که غالبا تعویضی بود پنج گل زد و همین امر سبب شد همکاری او با پرسپولیس ادامه پیدا کند.

در زمستان فصل گذشته نیز در شرایطی که همچنان کمبود مهاجم در پرسپولیس حس می‌شد و با مصدومیت عیسی، این ضعف در اسکواد سرخ‌ها شدیدتر هم شده بود، در حدود هفته بیستم شرزود تمیروف ازبکستانی جذب شد‌. بازیکن جوانی که ۸ بازی کرد اما شوت‌زنی‌های عجیب و غریب و تمرکز پایین او در این سطح فوتبال تعجب برانگیز بود و این مهاجم با یک گل زده و انواع و اقسام خوشحالی‌ها به خاطر همان گل به کار خود در لیگ برتر پایان داد.

در نقل و انتقالات این فصل اما شرایط برای سرخ‌ها کاملا دگرگون بود‌ اما بازهم به بحران جذب مهاجم خوردند. آنها زودتر از رقبا به تمدید ستاره‌های خود و جذب بازیکنان نام‌آشنا روی آوردند که همین اتفاق موجی از رضایت را در میان هواداران ایجاد کرده بود. سرانجام اما فعالیت‌های پرسپولیس با ۷ خرید در تمامی خطوط به جز خط حمله متوقف شد.

پرسپولیس همانند فصل گذشته در جذب سجاد شهباززاده ناکام بود و جدی‌ترین گزینه خارجی این تیم یعنی کاسیانو نیز علی‌رغم وجود داشتن اخبار گوناگون پیرامون حضورش در جمع شاگردان یحیی، هر روز از این تیم دورتر شد و حالا نیز خبر مصدومیت و دوری چندهفته‌ای وی مطرح شده که به خودی خود می‌تواند حضور او در ایران را منتفی کند.

پرسپولیس در این فصل دو هافبک خلاق یعنی سروش رفیعی و سعید صادقی را به خدمت گرفته و این دو بازیکن کنار مهدی ترابی می‌توانند مثلث گلسازی خوبی را تشکیل دهند به شرط اینکه یک مهاجم کار در بیار و شش دانگ جلوی آنها بازی کند.

اگر کاسیانو که مهاجم خارجی مدنظر یحیی بود برای پرسپولیس خریداری نشود آنها احتمالا به اجبار سراغ گزینه‌های خارجی دیگر خواهند رفت که با توجه به خاطره نه چندان جالب هواداران پرسپولیس در سالهای اخیر از مهاجمان خارجی این تیم، حساسیت‌ها بیش از پیش خواهد بود؛ چرا که جونیور براندائو، استوکس، اوساگوآنا و تمیروف آخرین مهاجمان خارجی پرسپولیس بودند که در حد پیراهن پرسپولیس نشان ندادند.

در شرایطی که زمزمه‌هایی مبنی‌بر تلاش بی‌نتیجه مدیران پرسپولیس برای ارتباط با کریم انصاری‌فرد شنیده می‌شود، این تیم درحال حاضر در اسکواد خود سه مهاجم تخصصی دارد. شرزود تمیروف که به لطف جذب نشدن مهاجم همچنان شانس حضور در پرسپولیس را دارد، حامد پاکدل که مصدوم است و هنوز به تمرینات بازنگشته و مهدی عبدی که با منتفی شدن حضورش در پرتغال امیدوار است فصلی متفاوت را تجربه کند.

در نهایت باید دید جذب یک مهاجم تمام عیار که چند فصلی می‌شود برای پرسپولیس به کلافی سردرگم تبدیل شده به کجا خواهد رسید. آیا پرسپولیس مجبور می‌شود با همین داشته‌ها در خط حمله پا به لیگ بگذارد یا در مدت باقی‌مانده اتفاق خوشایندی رخ خواهد داد.