آبی‌پوشان پایتخت در نخستین دیدار تدارکاتی خود در اردوی ترکیه با تساوی بدون گل متوقف شدند.

گزارش ویژه: نفر به نفر با استقلال 1401
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه" از زمان پیوستن ریکاردو ساپینتو به تیم استقلال و حضورش در کنفرانس مطبوعاتی، هواداران استقلال برای شروع تمرینات این تیم لحظه‌شماری می‌کردند. پس از پشت سر گذاشتن یک هفته پرفشار در تهران، ساپینتو و تیمش راهی ترکیه شدند تا یک اردوی آماده‌سازی در آنکارا به منظور حضور قدرتمند در فصل آینده فوتبال ایران را سپری کنند.

انتظارات هواداران برای دیدن بازیکنان تیمشان در لباس بازی به سر رسید و مدافع عنوان قهرمانی فوتبال ایران برای نخستین بار زیر نظر سرمربی پرتغالی به میدان رفت.

استقلال در اولین دیدار تدارکاتی خود در اردوی ترکیه، از ساعت ۱۷ به وقت محلی برابر تیم گنچلربیر که در لیگ یک ترکیه حضور دارد قرار گرفت. ساپینتو در این بازی با دو ترکیب مختلف به میدان رفت تا فرصت بازی به بیشتر بازیکنان برسد.

اگرچه بازی در نیمه اول بدون افت و خیز خاصی دنبال شده بود و دو تیم بازی برابری به نمایش گذاشتند، در نیمه دوم آبی‌پوشان عملکرد بهتری داشتند و چند موقعیت گلزنی هم خلق کردند اما موفق به باز کردن دروازه حریف نشدند تا این دیدار با نتیجه مساوی بدون گل به پایان برسد.

در ادامه گزارش تصویری باشگاه استقلال از این بازی و تمرین امروز این تیم را مشاهده خواهید کرد؛

روزبه چشمی در غیاب سیدحسین حسینی که کار را از روی نیمکت آغاز کرده بود، به عنوان کاپیتان در مراسم ابتدای بازی حاضر شد. بدون شک روزبه در هفتمین فصل حضور در استقلال، یکی از بازیکنان کلیدی ساپینتو در رختکن خواهد بود.

سعید مهری به مانند نیم‌فصل سال گذشته، با وجود مطرح بودن شایعات زیادی در خصوص جدایی‌اش، در استقلال ماندنی شد تا سومین فصل حضورش در استقلال با سومین سرمربی مختلف را تجربه کند.

آقای گل استقلال در فصل گذشته و یکی از عوامل اصلی قهرمانی تیم مجیدی، جایگاه مشخصی در برنامه‌های ساپینتو دارد تا مرد پرتغالی دغدغه‌ای بابت پست وینگر راست نداشته باشد. کوین یامگا امسال هم بار سنگینی در روند هجومی استقلال به دوش خواهد کشید.

اتوبان کردن سمت چپ خط دفاعی حریفان استقلال، وظیفه‌ای است که صالح حردانی در این فصل به عهده دارد. مدافع دوست‌داشتنی آبی‌ها، خیال هر سرمربی‌ای را بابت داشتن یک وینگ‌بک تمام‌عیار راحت می‌کند. مخصوصا اگر سودای حضور در جام جهانی را هم در سر داشته باشد!

پیوستن هافبک ازبکستانی به ترکیب استقلال، یادآور خاطرات شیرین حضور جپاروف برای هواداران این تیم بود. آمانوف یکی از مهره‌های مورد علاقه ساپینتو در بین آبی‌پوشان است و قطعا در سبک بازی این مربی "عزیز" تر خواهد شد.

جلالی جوان که حاشیه‌دار شدن قراردادش با استقلالی‌ها حسابی هواداران این تیم را نگران کرده بود، در دیدار امروز برابر حریف ترک به میدان رفت. مدافع چپ ملی‌پوش آبی‌ها دل ساپینتو را از " پر بودن چپ" تیمش راحت کرده است.

خرید ناگهانی اجرلو از بازار نقل و انتقالات ایران، با استقبال زیادی از سوی هواداران استقلال مواجه شد. پیمان بابایی با پوشیدن لباس شماره 7 در فصل آینده امیدوار است وارث لایقی برای صاحبان قبلی این شماره باشد.

مهاجم محبوب هواداران استقلال در اسکواد مملو از فوروارد آبی‌ها ماندنی شد تا یک فصل دیگر خیال کادرفنی از یک مهاجم بلندزن در ترکیب تیمشان راحت باشد.

کریم باقری آینده فوتبال ایران، عنوانی است که علیرضا منصوریان برای هافبک فصل گذشته نفت آبادان در نظر گرفته است! امید حامدی‌فر اولین بازی با پیراهن استقلال را تجربه کرد تا خودش را برای حضور در ترکیب استقلال محک بزند.

بازیکن باسابقه سپاهان پس از سالها طلایی‌پوشان را ترک کرده تا فوتبالش را در تهران ادامه بدهد. میرزایی جوان در اولین بازی استقلال به میدان رفته تا ساپینتو را به حضور یک بازیکن چندپسته در اسکواد تیمش امیدوار کند.

سجاد شهباززاده در بازگشت به استقلال بار دیگر پیراهن شماره 10 این تیم را بر تن کرده است. ستاره‌ای در چهارمین فصل حضور در استقلال، یکی از امیدهای اصلی کادرفنی در گلزنی و گلسازی خواهد بود.

مهندس استقلالی‌ها امسال هم نبض میانه میدان را به دست خواهد گرفت. مهدی‌پور ملی‌پوش در فصل جام جهانی، هافبک اول ساپینتو برای هرشکلی از بازی خواهد بود.

 فرشته نجات خط دفاعی استقلال در نیم‌فصل دوم لیگ بیست و یکم، ستون اصلی این خط در فصل آینده هم خواهد بود. تمدید قرارداد رافائل سیلوا برزیلی، یکی از نقاط مثبت نقل و انتقالات این باشگاه بود.

اغراق‌آمیز نیست اگر بگوییم بازگشت به موقع غلامی از مصدومیت یکی از کلیدهای اصلی قهرمانی استقلال در سال گذشته بود. عارف که از مهره‌های مدنظر اسکوچیچ در تیم ملی هم بوده، انگیزه‌هایی بسیار زیادی برای درخشش در تیم ساپینتو به امید حضور در جام جهانی قطر خواهد داشت.

زبیر نیکنفس به مانند تمامی هافبک‌های دفاعی باکیفیت استقلال در سالیان گذشته، مثل یک مورچه کارگر در خدمت تیم است. ستاره‌ای که با سودای بازگشت به اردوی تیم ملی، فصل جدید را آغاز کرده است.

بازیکن بی‌حاشیه و کم‌نظیر فوتبال ایران برای دومین فصل متوالی در سمت چپ استقلال جولان خواهد داد. سلمانی که با گل‌ها و پاس‌گلهای سه امتیازی‌اش در راه قهرمانی حسابی موثر بود، برای حضور در جام جهانی از هیچ تلاشی در ترکیب آبی‌ها دریغ نخواهد کرد.

اولین تجربه هدایت استقلال در یک مسابقه برای سرمربی پرتغالی با تساوی همراه بود. اما چه کسی نمی‌داند ساپینتو  هدفی جز قهرمانی با استقلال دنبال نخواهد کرد. مرد پرتغالی جذابی که هواداران استقلال به همان اندازه‌ای که بازیکنان از تمرینات پرفشارش به ستوه آمده‌اند، به دفاع از عنوان قهرمانی با حضور او امیدوار شده‌اند.

ارسلان مطهری با اطلاع از پیوستن کاوه رضایی و سجاد شهباززاده به این تیم، قراردادش را تمدید کرد تا نشان دهد انگیزه‌هایی بالایی برای دلبری از هواداران آبی در فصل جدید دارد. مهاجمی که هربار در ترکیب استقلال قرار گرفته، تاثیر خودش را روی بازی گذاشته است.

خرید آینده‌دار مجیدی برای استقلال، امسال هم در اسکواد این باشگاه حاضر است تا هواداران از رقابتی‌بودن فضا بین گلرها برای قرارگرفتن روی خط دروازه تیمشان مطمئن باشند. علیرضا رضایی فصل کذشته هم نشان داد که چیزی برای قرارگرفتن در ترکیب تیم قهرمان کم ندارد.

مرد شماره یک آبی‌ها که حالا کاپیتان اول استقلال است. سیدحسین حسینی بعد از پشت سر گذاشتن یک فصل رویایی، به دنبال تداوم دوران کم‌نوسانش درون دروازه استقلال است تا حضورش در قطر را بیمه کند.