قوانین سختگیرانه کریستوف گالتیه در پی اس جی اجرایی شده و حساب کار کاملا دست فوق ستاره‌های پاریس آمده است.

قوانین دیکتاتور گالتیه؛ پایان باندبازی مسی و امباپه
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، ناصر الخلیفی، رئیس پی اس جی در نشست خبری ماه گذشته خود صراحتا گفت که برخی چیزها در باشگاه پاریسی تغییر خواهند کرد و قوانین جدیدی برای بازیکنان تشریح خواهد شد. او که در مراسم معارفه کریستوف گالتیه، سرمربی جدید باشگاه حاضر شده بود، تاکید کرد که باشگاه فراتر از هر بازیکنی حتی لیونل مسی، امباپه و نیمار خواهد بود و اینکه برای هیچ بازیکنی استثنا قائل نخواهند شد. این ادعا اما باید در عمل نیز به واقعیت تبدیل می شد و این اتفاق نیز رخ داده است.

لوئیس کامپوس، مشاور ورزشی جدید و قابل اعتماد پی اس جی، پس از مشورت با گالتیه قوانینی جدید وضع کرده و این‌ها از سوی سرمربی به اطلاع تیم رسیده است. پس از توافق کامپوس و گالتیه، قوانین برای بازیکنان تشریح شد و در تور ژاپن برخی از آنها به اجرا نیز در آمده است.

گالتیه در روز معارفه خود گفته بود:« قوانین همزیستی در تیم وجود خواهد داشت و آن‌ها را به گروه ارائه خواهیم کرد. چیزهایی قابل مذاکره و برخی غیرقابل مذاکره خواهند بود. با بازیکنان صحبت خواهم کرد زیرا تعهدات فوق ورزشی بازیکنان  نیز باید در نظر گرفته شود اما قوانین بسیار سختگیرانه باید محترم شمرده شوند. طبیعتا باید توجه داشت که ما در ارتش نیستیم . من هیچ وقت بدون در نظر گرفتن نظر بازیکنانم، تصمیم نخواهم گرفت. مهم‌ترین فاکتور این است که رئیس باشگاه از من حمایت می کند. رختکن نیاز به عدالت دارد و عدالت برای همه خواهد بود. نظم و انضباط در تیم، اساس موفقیت است.»

قوانین گالتیه برای پی اس جی

هر کسی دیر به تمرین برسد، باید به خانه برگردد: خبرنگارانی که سال‌های اخیر در کمپ تمرینی پی اس جی حضور داشته اند، به خوبی می دانند که قوانین برای بازیکنانی که با تاخیر در تمرین حاضر می شدند، سختگیرانه نبود. برای آنها جریمه مالی در نظر گرفته می شد ولی مشکلی برای تمرین نداشتند. حالا شرایط کاملا عوض شده است. گالتیه به بازیکنان گفته است که بین ساعت 8.30 تا 8.45 صبح باید در کمپ حاضر شوند و اگر تاخیر بدون دلیل موجه باشد، بازیکن حق ورود به تمرین را نخواهد داشت و باید به خانه برگردد.

آوردن موبایل به سالن غذاخوری ممنوع: هنگام صرف صبحانه یا ناهار، بازیکنان حق آوردن مویابل ندارند. گالتیه و کامپوس همزیستی بیشتر بین بازیکنان را می خواهند و معتقدند میز صبحانه یا ناهار، بهترین زمان برای هم صحبتی بیشتر و شوخی و خنده خواهد بود. گوشی موبایل می تواند به راحتی مانع این اتفاقات مثبت شود. گالتیه معتقد است سطح صمیمیت و رفاقت بین بازیکنان باید بالاتر برود و اینگونه می توان تیمی متحد و یکدل ساخت.

صبحانه و ناهار در کمپ: زمانی که کمپ جدید پی اس جی مهیا شود، اجرای این قانون ساده‌تر خواهد بود. کمپی مجهز در حال ساخت است که در آن، خوابگاه‌هایی برای استقرار تیم اول و جوانان پیش بینی شده است. با این حال گالتیه توقع دارد که تا پیش از آماده شدن کمپ جدید، چند روز در هفته بازیکنان تیم، صبحانه و حتی ناهار را به اتفاق و در کمپ صرف کنند. هدف باز هم چیزی نیست جز وقت گذراندن هر چه بیشتر بازیکنان با یکدیگر و رفاقت بیشتر.

باندبازی ممنوع: در سال های اخیر رختکن پی اس جی دچار چند دستگی شده است. باند بازیکنان آمریکای جنوبی به رهبری مسی و نیمار در کنار باند فرانسوی‌ها با رهبری امباپه و در نهایت باند سرخیو راموس و کیلور ناواس. گالتیه قصد پایان دادن به باندبازی در رختکن پی اس جی را دارد.

این قوانین تقریبا همه با هدف تاکید بیشتر بر نظم و انضباط هستند. در همین شروع کار، پاسخ تیم به قوانین سختگیرانه گالتیه مثبت بوده و او بازخورد خوبی گرفته است. این به خصوص در نحوه تمرینات و عملکرد نیمار محسوس است. هرچند شایعات در مورد فروش نیمار بالا گرفته اما گالتیه مصمم است تا بهترین خروجی را از ستاره برزیلی بگیرد و به نظر می رسد نیمار هم مایل است به مربی خود پاسخ شایسته‌ای دهد. دیکتاتور گالتیه اولین قدم را محکم برداشته و باید منتظر خروجی این قوانین در طور فصل باشیم.