ناصر قوامی در گفت‌وگو با سایت «خبرسراسری» گفت: در ایران فعالیت حزبی معنا ندارد و افراد برای گرفتن رانت و امتیاز تلاش می کنند.

واکنش تند قوامی به انتخاب شهاب طباطبایی به دبیرکلی حزب ندا
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث‌آنلاین، به نقل از سایت خبرسراسری، ناصر قوامی، فعال سیاسی اصلاح طلب،در آغاز درباره تحولات اخیر میان احزاب اصلاح طلب و تعویض دبیرکل حزب ندا گفت: «من اطلاعاتی از جبهه اصلاحات و احزاب درون آن ندارم که چه کسانی آنها را اداره می کنند و قبلا نیز گفته‌ام که این احزاب و این جبهه اصلا معنی ندارند حتی احزاب اصلاح‌طلب نیز مفهوم ندارند بخش عظیمی از جامعه خواستار اصلاحات هستند این بخش از جامعه که خواستار اصلاحات بوده و هستند در مرحله اول روحانیون مبارز بودند بعد دیگر افراد دور هم آمدند و حتی کارگزاران هم به این حلقه وارد شدند اما الان مشخص نیست چه کسانی هستند که این ایده را انحصاری کرده‌اند من شهاب طباطبایی را هم نمی‌شناسم و نام او هم را نشنیده‌ام».

وی در ادامه درباره تلاش احزاب اصلاح طلب برای قرار گرفتن کنار قدرت افزود: «ماهیت حزب در کشورهای دموکراتیک این است که احزاب برای دستیابی قانونی به قدرت تلاش می‌کنند و با هم ائتلاف می‌کنند تا در نهایت یک مبارزه انتخاباتی موفق شوند که قدرت را به‌دست بگیرند و رفتار سیاسی این چنینی با ماهیت احزاب مشکلی ندارد اما مشکل اینجاست که در ایران این رفتارهای معنا ندارد و افراد برای گرفتن رانت و امتیاز تلاش می کنند اگر هم بخواهند که وارد قدرت شوند که رد صلاحیت می شوند».

قوامی در پایان نسبت به رفتار های دوگانه برخی نیروهای اصلاح‌طلب گفت: «ریاکاری و این نوع رفتارها متأسفانه در کشور ما رواج پیدا کرده است و اکثرا مردم ریاکار شده‌اند و رفتارهای دو چهره‌ای نشان می‌دهند و لذا من فکر می‌کنم نفوذکردن در ارکان قدرت ساده است دشمن هم برنامه‌ریزی می‌کند. در این جریان سیاسی نیز چنین افرادی وجود دارند که برای رانت و امتیاز فعالیت می کنند. راه نفوذ دشمن راه ساده‌ای است به لحاظ اینکه ریاکاری کار ساده‌ای است؛ بنابراین تفاوتی بین احزاب اصلاح‌طلب و اصولگرا وجود ندارد اینها هر دو ممکن است چنین افرادی درون خود داشته باشند».