یک پژوهشگر ارشد و مسئول سابق صهیونیست هشدار داد که آینده اسرائیل به عنوان یک دولت یهودی در خطر است و به پایان خود نزدیک می‌شود.

به پایان اسرائیل نزدیک می‌شویم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«آوی گیل»، مدیر کل سابق وزارت خارجه رژیم صهیونیستی و پژوهشگر یک مرکز صهیونیستی در مقاله‌ای در روزنامه «معاریو» با اشاره به وضعیت جمعیتی در بیت‌المقدس و افزایش چشمگیر جمعیت عرب و فلسطینی این شهر از مخاطرات پیش روی هویت یهودی و ظهور دوگانگی قومیتی در درون مرزهای رژیم صهیونیستی و در صورت ادامه روند حاضر امکان تقسیم این رژیم سخن گفته است.

این تحلیلگر صهیونیست با درنظر داشتن مشارکت اعراب ساکن قدس در انتخابات‌های آتی شهرداری‌ها معتقد است دیر یا زود شاهد مشارکت اعراب ساکن قدس در انتخابات شهرداری خواهیم بود و آنها به زودی موفق خواهند شد تا موانع قبلی پیش پای خود را کنار زده و حقوق قانونی خویش از جمله حق رأی را مطالبه نمایند. در چنین شرایطی در صورت ممانعت اسرائیل از رأی دهی این گروه، جهان در کنار اسرائیل نخواهد ایستاد و از آن پشتیبانی نخواهد کرد.

گیل هشدار داد این احتمال وجود دارد که تجربه قدس در میان سایر فلسطینیان نیز فراگیر شود که در این صورت گزینه جایگزین به جای راهکار دو دولتی به حل و فصل مسئله فلسطین از مسیر دولتی واحد خواهد انجامید. او همچنین درباره پیامدهای خطرناک تضعیف تشکیلات خودگردان به ریاست ابومازن بر آینده رژیم اشغالگر هشدار داده است.

گیل در بخش پایانی مقاله خود با اشاره به تهدیدات ناشی از تثبیت شکاف دوقومیتی در داخل سرزمین اشغالی می افزاید: « بسیاری از اسرائیلی‌ها بر این باورند که تضعیف آرمان ملی فلسطینیان موهبتی مبارک است؛ اما تاریخ ثابت کرده است که در این برکت عقوبتی کشنده مستتر است و آن پایان اسرائیل به عنوان دولتی یهودی است». | منبع: تسنیم