سفیر ایران در کویت با اشاره به موافقت ایران با تعیین سفیر کویت در تهران و آمادگی برای استقبال از وی گفت که امیرعبداللهیان به زودی به کویت سفر خواهد کرد.

امیر عبداللهیان به کویت می رود | روابط ایران-کویت مستحکم و رو به رشد است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سفیر ایران در کویت با اشاره به موافقت ایران با تعیین سفیر کویت در تهران و آمادگی برای استقبال از وی گفت که امیرعبداللهیان به زودی به کویت سفر خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، در پی اعلان وزیر خارجه ایران مبنی بر تعیین سفیر جدید کویت در تهران، سفیر ایران اعلام کرد که تهران با تعیین سفیر کویت موافقت کرده است و سفیر جدید کویتی در چند روز آتی عازم تهران خواهد شد.

محمد ایرانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت در گفت وگو با روزنامه الرای گفت: بازگشت بدر عبدالله المنیخ، به عنوان سفیر کویت در ایران امری طبیعی است زیرا روابط دو جانبه میان دو کشور بویژه در سطح سیاسی میان مسئولان ایرانی و کویتی قوی است.

سفیر ایران تاکید کرد: روابط میان وزیران خارجه ایران و کویت برقرار و خوب است، علاوه بر این روابط میان دو ملت نیز تاریخی است و انتظار می رود که روابط میان دو کشور بهتر و گسترده تر هم بشود.

ایرانی گفت: حضور سفیر کویت در ایران یک فرصت بسیار خوب برای گسترش سریع روابط دوجانبه در تمامی زمینه ها بوده و در راستای منافع دو کشور است. امیدواریم که این امر آغاز مبارکی باشد، ایران بیش از یک ماه است که با تعیین سفیر کویت موافقت کرده است و تهران آماده استقبال از وی به محض ورود و تقدیم استوارنامه است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران به زودی و احتمالا طی چند هفته آینده به منظور رایزنی و مشورت در خصوص روابط دوجانبه و تحولات منطقه عازم کویت خواهد شد.

سفیر ایران همچنین تاکید کرد: بعد از سفر علی سلاجقه، معاون رئیس جمهور ایران به کویت انتظار می رود که برخی مسئولان کویتی بزودی به تهران سفر کنند و ایران آماده تقدیم تجارب و نتایج پژوهش های خود در زمینه طوفان های خاک و گرد و غبار به کشورهای همجوار به ویژه کویت و امضای یادداشت تفاهم در زمینه طوفان های شن و خاک با کویت است.