سباستین فتل، راننده آلمانی فرمول یک و از اسطوره‌های اتومبیل‌رانی، بازنشستگی خود را رسما اعلام کرد.

فوری؛ اسطوره آلمانی فرمول یک بازنشسته شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، سباستین فتل، راننده 35ساله آلمانی که یکی از اسطوره‌های دنیای اتومبیل‌رانی محسوب می‌شود امروز از طریق شبکه‌های اجتماعی بازنشستگی خود را اعلام کرد.

سباستین فتل در دوران ورزشی خود پیروزی در 35 گرندپری را در کارنامه دارد. این تعداد پیروزی در 16 سال حضور او در بالاترین سطح این ورزش به‌دست آمده است. فتل با این آمار، سومین راننده پرافتخار فرمول یک به حساب می‌آید. لوئیس همیلتون با 103 پیروزی و میشائیل شوماخر با 91 پیروزی افتخاراتی بیشتر از او به‌دست آورده‌اند.

آمار پیروزی‌های فتل بهتر از چندین نفر از اسطوره‌های مشهور تاریخ اتوموبیلرانی است. ستاره‌هایی مثل فرناندو آلونسو، کارلوس سنا و استوارت. راننده آلمانی در 16 فصل حضور در رقابت‌های فرمول یک، 57 بار مسابقات را از جایگاه نخست آغاز کرد و 122 بار روی جایگاه ایستاد و یکی از سه مقام اول مسابقات را به خود اختصاص داد.

سباستین فتل چهار بار قهرمان رقابت‌های جهانی فرمول یک شده و به‌عنوان راننده اول تیم ردبول، چهار سال پیاپی قهرمانی در این رقابت‌ها را به‌دست آورده است. با اعلام بازنشستگی امروز فتل، رقابت‌های گرندپری ابوظبی که در ماه نوامبر برگزار خواهد شد آخرین مسابقه این راننده آلمانی خواهد بود.

سباستین فتل با انتشار این پست در شبکه‌های اجتماعی اعلام بازنشستگی کرد

در پستی که فتل امروز در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد، چنین آمده است:"اتومبیل‌رانی بخشی از زندگی من است. با این‌حال، بدین‌وسیله اعلام بازنشستگی می‌کنم چون علاوه‌بر راننده فرمول یک بودن، پدر و همسر هستم و به جز مسابقات و اتومبیل‌رانی دغدغه‌های دیگری هم دارم".