اریک تن هاخ، سرمربی جدید منچستریونایتد، قصد دارد توانایی‌هایش را روی نیمکت این تیم نشان دهد.

با یا بدون رونالدو؛ سوپر یونایتد در راه است؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، عملکرد خوب یونایتد در مسابقات پیش فصل توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. 

« ما از پیش فصل لذت بردیم و امیدوار هستیم که بتوانیم چنین نمایش‌هایی را در طول فصل هم تکرار کنیم.» این جمله از سوی یک بازیکن رئال یا بایرن نیست، بلکه از سوی یکی از بازیکنان یونایتد است. ما درباره مارکوس راشفورد صحبت می‌کنیم و این خوش‌بینی او بی‌دلیل نیست. 

شیاطین سرخ تا به حال چهار بازی دوستانه برگزار کرده‌اند که همگی بدون شکست به پایان رسیده است و تنها در بازی برابر استون ویلا نتوانستند به عنوان تیم پیروز از زمین خارج شوند. اما نکته مهم‌‌تر از نتایج، جذابیت ترکیب اصلی و گلزنان است.

هواداران در تور تایلند و استرالیا بسیار منتظر دیدن کریستیانو رونالدو بودند. این بازیکن پرتغالی تصمیم گرفت که به «دلایل خانوادگی» در اردوی تمرینی تیمش حضور پیدا نکند.

تن‌هاخ که از آژاکس به این تیم ملحق شده مجبور شد که تفکرات جدیدی برای خط حمله تیمش داشته باشد. در دیدارهای اخیر این تیم، نکته‌ای دیده شده که جای خالی آن در چند فصل اخیر به شدت احساس شده بود. 

جیدون سانچو، مارکوس راشفورد و آنتونی مارسیال در واقع مثلث طوفانی‌ای هستند که این مربی هلندی سعی کرد در دیدارهای تدارکاتی از آنها استفاده کند. 

در دیدار برابر ملبورن ویکتوری، حتی آنتونی الانگای 20 ساله فرصت پیدا کرد که جانشین راشفورد شود. این در حالی است که او سال گذشته هم چند باری توانسته بود در ترکیب این تیم حضور پیدا کند.

برونو فرناندز بازیکنی است که باید جادوی خودش را پشت این بازیکنان نشان دهد اما این ستاره پرتغالی دو سالی است که در اولدترافورد حضور دارد و بنابراین با کلید موفقیت در این تیم آشنا است و نیازی به صحبت دقیق درباره او نیست. 

اگر بخواهیم به خط حمله برگردیم باید در مورد مارسیال صحبت کنیم، این بازیکن فرانسوی در هر سه بازی دوستانه اول گلزنی کرد و فقط در بازی آخر بود که دست خالی از زمین بیرون رفت. او هرگز در گذشته از چنین دقت عملی برخوردار نبود و همین یکی از دلایلی بود که قرار بود در این پنجره تابستانی به فروش برسد. 

این بازیکن در 19 سالگی با قراردادی به ارزش 60 میلیون یورو از موناکو به یونایتد پیوست اما جواهر سابق لیون نتوانست انتظاراتی که از او وجود داشت را برآورده کند، به جز فصل 20-2019 که توانست 17 گل برای این تیم به ثمر برساند. 

او در نهایت فصل گذشته به صورت قرضی به سویا رفت اما در این تیم هم دوران خوبی نداشت. به نظر می‌رسید که کار او در این تیم به پایان رسیده است اما تن‌هاخ تا به حال توانسته بار دیگر از پتانسیل این بازیکن در زمین استفاده کند. 

مشخص نیست که آیا او قرار است جای رونالدو را در زمین بگیرد یا خیر اما مطمئنا این فصل زوزهای درخشانی را در پیش دارد. 

دو بازیکنی که در هر شرایطی در خط حمله تن‌‎هاخ حضور خواهند داشت راشفورد و سانچو هستند. سانچو تا به حال سه گل و سه پاس گل در تور پیش فصل یونایتد به ثمر رسانده و راشفورد هم همین تعداد گل را به نام خودش ثبت کرده است. 

این ستاره سابق دورتموند درباره شرایط تیم گفت:« ما همان بازیکنان را داریم اما به نظر می‌رسد که تیم کاملا متفاوتی هستیم.»

آیا تن‌هاخ می‌تواند اعتبار از دست رفته یونایتد را بار دیگر به این تیم برگرداند؟ باید دید  اما به نظر می‌رسد که این تیم حتی بدون رونالدو هم در مسیر درستی قرار دارد.