حسین سبحانی‌نیا گفت: دولت آقای رئیسی سعی کرده است که مردمی باشد و رابطه میان دولت و مردم را ترمیم کند.

نقاط مثبت و منفی عملکرد دولت در آستانه یک‌سالگی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: یک سال از عمر دولت گذشت و حالا می‌توان به قضاوت عملکرد آن نشست؛ اینکه در چه بخش‌هایی دولت سیزدهم خوب عمل کرد و در چه بخش‌هایی ایراد وجود داشت.

حسین سبحانی‌نیا، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «در مدت یک‌سالی که از دولت می‌گذرد می‌توان برخی اقدامات دولت را ارزیابی کرد که در این ارزیابی به نقاط قوت و ضعف دولت رسید. نخستین موضوعی که یک نقطه مثبت در کارنامه دولت محسوب می‌شود، کنترل بیماری کرونا بود. واقعا دولت در این زمینه خوب عمل کرد و علی‌رغم تمام مشکلاتی که برای ساخت و واردکردن واکسن وجود داشت و البته مخالفت‌هایی که با واردات می‌شد، اما دولت خوب عمل کرد».

او ادامه داد: «موضوع دومی حرکت مردمی دولت آقای رئیسی بود. واقعیت این است که اعتماد عمومی آسیب‌های جدی‌ای دیده بود و میان مردم و مسئولان فاصله افتاده بود. رهبر انقلاب هم توصیه فرمودند که دولت جدید در میان مردم باشد و مشکلات را با مردم در میان بگذارد و از مردم هم بخواهد که برای حل مشکلات کمک کنند و تا اینجای کار دولت آقای رئیسی سعی کرده است که مردمی باشد، در میان مردم باشد و رابطه میان دولت و مردم را ترمیم کند و می‌بینیم حالا که یک‌سالگی دولت است، آقای رئیسی 30سفر استانی در همین یک سال داشته است».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «علاوه بر اینها دولت در عرصه سیاست خارجی هم با وجود تمام فشارهای بین‌المللی برای منزوی‌کردن ایران اما توانست با کشورهای همسایه ارتباط خوبی برقرار کند و می‌بینیم که مقامات ارشد کشورهای همسایه مدام به ایران رفت‌وآمد دارند».

او درباره نقاط ضعف دولت هم اظهار کرد: «اگر بخواهیم نقاط ضعف دولت را هم بگوییم، حتما عدم نظارت  کنترل قیمت‌ها مهم‌ترین ضعف عملکرد دولت بوده است. گرانی‌ها بر مردم فشار بسیاری وارد کرده است و بخش‌هایی از مردم حتی برای خرید نان معمولی هم دچار مشکل هستند. از سوی دیگر می‌بینیم که نرخ ارز روز‌به‌روز بالا رفت یا قیمت سکه. مردم قدرت خرید یا حتی اجاره مسکن را ندارند و به ویژه جوانان که از آنها انتظار ازدواج داریم در این موضوع دچار مشکل هستند».

سبحانی‌نیا در پایان گفت: «موضوع دیگر آن است که دولت از تمام ظرفیت‌های انسانی کشور استفاده نکرد. افرادی که می‌توانستند خدمت کنند، کنار ماندند و دولت محدود به نگاهی خاص شد. یکی دیگر از نقاط ضعف دولت دایره محدود نیروهایش بود که متأسفانه این ایراد ناشی از آن است که گروه‌هایی خاص چیدمان دولت را برعهده داشتند».