حسین سبحانی‌نیا گفت: تا اینجای کار به نظرم مجلس به نحو مطلوبی صلاحیت وزرا را بررسی کرده است و بحث‌های منطقی و خوبی مطرح شده است.

حسین سبحانی‌نیا: باید دید وزرای اقتصادی می‌توانند با مخبر هماهنگ شود یا خیر؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: سومین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی هم برگزار شد و نمایندگان مجلس بار دیگر به بررسی تداد بیشتری از وزرا پرداختند.

حسین سبحانی‌نیا درباره فرایند بررسی وضعیت وزرای پیشنهادی به «مثلث‌آنلاین» گفت: «طبیعت کار مجلس این است که نمایندگان درباره وزرای پیشنهادی نظرات موافق و مخالف خود را ابراز کنند و نمی‌شود گفت نمایندگان از این حق محروم شوند و طبیعی است که تعدادی از وزرای پیشنهادی هم رأی اعتماد نگیرند و چنین حالتی اصلا به معنای تقبال مجلس با دولت نیست».

او ادامه داد: «تا اینجای کار به نظرم مجلس به نحو مطلوبی صلاحیت وزرا را بررسی کرده است و بحث‌های منطقی و خوبی مطرح شده است. آقای قالیباف هم بر بحث‌ها تسلط دارد و جلسات رأی اعتماد را به بهترین شکل اداره می‌کند و کاملا مسلط است و در تمام جلسات هم حضور داشته است. از سوی وزرای پیشنهادی هم دفاعیات خوبی را شاهد بودیم».

این فعال سیاسی بیان کرد: «روز گذشته بررسی صلاحیت وزرا قدری سرعت گرفت زیرا وقتی وزیری مخالف نداشته باشد، موافق هم نمی‌تواند صحبت کند و صرفا گزارش کمیسیون مربوطه قرائت و سخنان وزیر پیشنهادی استماع می‌شود».

او در پاسخ به این پرسش که احتمالا چندتن از وزرای پیشنهادی رأی اعتماد نگیرند، اظهار کرد: «من تصور می‌کنم دو تا سه تن از وزرا رأی اعتماد نگیرند و بقیه با رأی حداکثری یا متوسط رأی اعتماد بگیرند».

او درباره تیم اقتصادی دولت هم گفت: «آقای خاندوزی با آنکه جوان است اما ایده‌های خوبی دارد و به مسئولیتی که قرار است برعهده بگیرد، مسلط است. آقای میرکاظمی هم تجربه بالایی دارد و هم در دولت بوده است و هم در مجلس. در مجموع تیم اقتصادی دولت آقای رئیسی تیم خوبی است و مهم‌ترین ویژگی آن هماهنگ بودنشان است».

سبحانی‌نیا در پایان گفت: «ویژگی هماهنگ‌بودن وزرای اقتصادی در دولت‌های قبل کمتر وجود داشته است و به نظر می‌رسد که تیم اقتصادی دولت آقای رئیسی حایز این ویژگی باشد و حالا باید دید این وزرا با آقای مخبر که مسئول هماهنگی تیم اقتصادی است، چگونه عمل می‌کنند».