پیروزی پر گل بایرن مونیخ برابر لایپزیش نشان داد که این تیم مشکلی بدون روبرت لواندوفسکی، مهاجم لهستانی ندارد.

فتح اولین جام؛ بایرن به لواندوفسکی احتیاج ندارد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، در شبی که دوران جدیدی برای بایرن مونیخ آغاز شد، حسن صالح حمیدزیچ نشان داد که هنوز از رفتارهای بازیکن سابق این تیم آزرده‌ خاطر است. مدیر ورزشی این باشگاه پیش از بازی برابر لایپزیش گفت:« پدرم به من یاد داد که وقتی جایی را ترک می‌کنم، هرگز نباید در را با بی‌احترامی پشت سرم ببندم.»

کنایه او به لواندوفسکی بود که دیگر در بایرن حضور ندارد و در طول این تابستان بارها اعلام کرد که قصد دارد از این تیم جدا شود تا در نهایت بایرن او را با قراردادی به ارزش 45 میلیون یورو به بارسلونا فروخت. 

صبح روز بازی برابر لایپزیش بود که شبکه آمریکایی ESPN مصاحبه‌ای را با لواندوفسکی منتشر کرد که او در آن بعضی از مدیران بایرن را متهم به عدم راستگویی کرد. او نگفت که منظورش دقیقا از این افراد چه کسانی است. او فقط در این باره گفت:« این باشگاه سعی کرد بهانه‌ای برای فروش من به باشگاهی دیگر پیدا کند چون شاید توضیح این کار به هواداران سخت بود. و من مجبور شدم آن را بپذیرم، هرچند مزخرفات زیادی درباره من گفته شد.»

چنین بحث‌ها و درگیری‌هایی بین یک بازیکن و باشگاه که می‌توانستند احترام متقابلی برای هم قائل باشند بسیار عجیب است اما از نظر صالح حمیدزیچ، دوران جدید و درخشانی در بایرن و در خط حمله این تیم آغاز شده است. 

بایرن یکشنبه شب بدون حضور لواندوفسکی موفق شد در سوپر جام برابر لایپزیش به پیروزی برسد. اما نکته جالب در این بازی این بود که هزینه 137.5 میلیون یورویی بایرن، سادیو مانه یا ماتیس دی‌لیخت نبودند که بهترین بازیکن این تیم در این دیدار لقب گرفتند، بلکه این بازیکن کسی نبود جز جمال موسیالا. 

او در دقیقه 14 بازی، اولین گل را به ثمر رساند. در دقیقه 31، پاس گل مانه را ارسال کرد تا بازی 0-2 شود و در دقیقه 45 نیز زمینه‌ساز گل بنجامین پاوارد شد تا نیمه اول با نتیجه 0-3 به سود بایرن به پایان برسد. 

به خوبی می‌شد توانایی حمل توپ، تکنیک شوتزنی و مهارت دریبل زدن او را در این صحنه‌ها و در تمام طول بازی دید. این بازیکن توانست با تکیه بر همین توانایی، خط دفاعی لایپزیش را به هم بریزد. 

بایرن بدون لواندوفسکی با سیستم 2-2-2-4 بازی می‌کند. جاشوا کیمیش و مارسل سابیتزر جلو خط دفاع قرار دارند و موسیالا و توماس مولر در وسط زمین جای گرفته‌اند. مانه و سرژ گنابری نیز در خط حمله به کار رفتند. آنها به همین شکل بر بازی تسلط پیدا کردند. 

لایپزیش در دقیقه 59 موفق شد گل اولش را روی ضربه کرنر وارد دروازه کند و با این که بایرن تنها هفت دقیقه بعد نتیجه را 1-4 کرد اما این اتفاق باید باعث نگرانی آنها باشد چون به نظر می‌رسید که این تیم کمی آشفته شده است. 

پاوارد در دقیقه 76 خطای عجیبی روی دنی اولمو در محوطه جریمه انجام داد و کریستوفر انکونکو پنالتی اعلام شده را به گل تبدیل کرد. آن‌ها در دقیقه 89 نیز به درستی در پرس کردن کونراد لایمر موفق نبودند و روی یک ضدحمله دروازه‌اش را باز شده دیدند. 

هوادارانی که در ورزشگاه حضور داشتند تا دقایق پایانی ایستاده بودند و فریاد می‌زدند. ناگلزمان پس از پایان بازی گفت:« ما عملکرد بسیار خوبی در نیمه اول داشتیم اما شرایط در خط دفاعی کمی متزلزل شد. از دقیقه 60 انرژی ما کم شد. ما باید زودتر تکلیف بازی را مشخص می‌کردیم. با این حال، شایسته پیروزی در این دیدار بودیم. ما می‌خواستیم الگوی درستی باشیم، نه فقط برای دیگران در سراسر دنیا، بلکه برای خودمان.»

دومنیکو تدسکو نیز پس از پایان بازی گفت:« بایرن شایسته پیروزی بود، خصوصا در نیمه اول که قدرت‌شان را نشان دادند. آنها از هر طرف، از سمت راست، چپ، وسط زمین حمله کردند. این واقعا دیوانه‌وار بود. ما در نیمه دوم تغییر کردیم و نزدیک بود بازی 4-4 شود. می‌توان دید که بایرن مدعی اصلی قهرمانی این فصل است.»