مدیر حراست فدراسیون فوتبال روند بررسی صلاحیت نامزدهای ریاست این فدراسیون را توضیح داد.

جزئیات بررسی صلاحیت نامزدهای ریاست فوتبال
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، همانطور که شب گذشته قاضی زاده هاشمی در برنامه فوتبال برتر اعلام کرد بررسی صلاحیت نامزدهای ریاست فدراسیون فوتبال شروع شده و قرار است تا اواسط هفته آینده به حصول نتیجه بی‌انجامد. در این شرایط سوال اصلی اینجا است که بررسی صلاحیت نامزدهای ریاست فوتبال چگونه واز چه طریقی صورت می‌گیرد.

محمدحسین حمیسی مدیرحراست فدراسیون فوتبال در گفت و گو با ایرنا در این خصوص گفته است:‌«در این فضا نه فدراسیون و ارکان زیرمجموعه آن ورودی ندارند و تصمیم‌گیری درباره صلاحیت در کمیته‌های مستقل بدوی و استیناف انتخابات صورت می‌گیرد و پس از مراجع ذی صلاح نظرشان را اعلام می‌کنند.»

او درباره شکایت نامزدهایی که احراز صلاحیت نشده‌اند، هم گفت: «فدراسیون فوتبال در این موضوع انتخاباتی نمی‌تواند ورود کند و کمیته‌های مستقل انتخابات در این باره تصمیم می‌گیرند. سه نامزدی که صلاحیت‌شان احراز نشده به کمیته استیناف که از ارکان قضایی انتخابات هستند، شکایت کرده‌اند و این کمیته‌ها به صورت مستقل ورود می‌کنند و شکایت‌ها را بررسی می‌کنند.»

مدیر حراست فدراسیون فوتبال صحبت‌های خود را اینطور ادامه داد: «فدراسیون و زیرمجموعه‌اش حق دخالت در این باره را ندارد. کمیته‌های مستقل انتخاباتی خودشان مستقلا مدارک و اسناد را می‌بینند و بررسی می‌کنند و اگر تقاضای آنها رد شد و متقاعد نشدند، می‌توانند دوباره به کمیته مستقل اخلاق شکایت ببرند».

حمیسی درباره صلاحیت نهایی نامزدهای انتخابات فدراسیون فوتبال افزود: «استعلام ۴ گانه اتوماتیک‌وار و خارج از فدراسیون انجام می‌شود و به صورت کلی شامل همه فدراسیون‌ها و زیرمجموعه ورزش می‌شود.»