در روز هفتم بازی های همبستگی کشورهای اسلامی، ورزشکاران ایرانی در 9 رشته به مصاف رقبای خود می روند.

لحظه به لحظه با ورزشکاران ایرانی در روز هفتم قونیه
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، هفتمین روز از پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی در قونیه ترکیه در شرایطی آغاز شد که کاروان کشورمان همچنان با ۳۳ مدال طلا، ۲۵ نقره و ۳۵ برنز، در جایگاه دوم جدول توزیع مدال‌ها قرار دارد اما دوباره ازبکستان را در تعقیب خود می بیند که مدال های طلای خود را به ۲۷ رسانده است.

در رقابت های امروز، نمایندگان کشورمان در ۹ رشته وزنه برداری، شمشیربازی، جودو، شنا، تیراندازی با کمان، تیراندازی، والیبال، تنیس روی میز و بسکتبال ۳ نفره، به مصاف رقبای خود خواهند رفت.

* وزنه برداری

در آخرین روز مسابقات وزنه برداری کشورمان ۶ نماینده خواهد داشت و رسول معتمدی، امیر حقوقی، مهدی کرمی، پیمان جان، علیرضا یوسفی و فاطمه یوسفی به روی تخته خواهند رفت.

* شمشیربازی

نمایندگان کشورمان امروز در اپه انفرادی مردان و سابر تیمی زنان به میدان خواهند رفت.

۱۲:۲۴: محمد رضایی با ۳ پیروزی و ۲ شکست، رده سوم گروه ۵ را به خود اختصاص داد و در بین تمامی شمشیربازان این اسلحه شانزدهم شد تا در مرحله یک شانزدهم نهایی در مقابل ایلیم باکیتبک اولو از قرقیزستان قرار بگیرد.

۱۲:۲۲: در مرحله گروهی رقابت های انفرادی اسلحه اپه مردان، محمد رضایی طادی با کسب ۴ برد و ۲ باخت، در رده سوم گروه خود جای گرفت تا با قرار گرفتن در رتبه یازدهم این اسلحه، در مرحله یک شانزدهم نهایی به مصاف گاستون پریرا از سنگال برود.

۱۲:۲۸: محمدرضا وثوقی نیز موفق شد در گروه دوم اسلحه اپه مردان ۲ پیروزی و ۴ شکست را به نام خود ثبت نماید تا علاوه بر کسب رتبه چهارم گروه خود، در مجموع نیز به رتبه بیست و سوم برسد تا در دور یک شانزهم پایانی در مقابل نودیربک مومینوف ازبکستانی صف آرایی کند.

* جودو

براساس برنامه مسابقات، ۴ جودوکای زن و ۳ جودوکای مرد ایران امروز بر روی تاتامی حاضر خواهند شد.

* شنا

شناگران کشورمان امروز نیز در مواد مختلف به رقابت با حریفان خود می پردازند.

۱۲:۳۲: در مرحله مقدماتی شنای ۵۰ متر آزاد، بنیامین قره حسنلو و متین سهران به ترتیب با ثبت زمان ۲۳ ثانیه و ۳۶ صدم ثانیه و ۲۳ ثانیه و ۶۲ صدم ثانیه، راهی مرحله نیمه نهایی شدند.

۱۲:۳۴: مهران قاسم زاده نیز در مرحله مقدماتی شنای ۱۰۰ متر قورباغه زمان ۱.۰۵.۴۳ را به ثبت رساند و به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کرد.

* تیراندازی با کمان

رقابت های تیراندازی با کمان با برگزاری مرحله مقدماتی و تعیین رتبه در هر دو کمان ریکرو و کامپوند آغاز خواهد شد و نمایندگان کشورمان نیز  در این مرحله حضور خواهند داشت.

* تیراندازی

در روز دوم مرحله مقدماتی ماده اسکیت، تنها نماینده کشورمان، علی دوستی، برای صعود به فینال این ماده تلاش خواهد کرد.

* والیبال

مسابقه فینال رقابت های والیبال عصر امروز برگزار خواهد شد و تیم های مردان و زنان ایران به ترتیب در مقابل کامرون و ترکیه قرار خواهند گرفت.

* تنیس روی میز

رقابت های بخش تیمی پارا تنیس روی میز امروز پیگیری خواهد شد تا تکلیف مدال های این بخش مشخص شود.

* بسکتبال ۳ نفره

بانوان بسکتبالیست کشورمان در آخرین دیدار خود در مرحله گروهی، امشب به مصاف گامبیا خواهند رفت تا شاید بتوانند با پیروزی در این مسابقه به مرحله بعدی راه پیدا کنند.