رئیس جمهور گفت: در هیچ نشست و مذاکراتی از حقوق ملت کوتاه نخواهیم آمد و دولت تلاش برای پیشرفت کشور و رفع مشکلات را با قوت ادامه خواهد داد.

رئیس‌جمهور: در هیچ نشست و مذاکراتی از حقوق ملت کوتاه نخواهیم آمد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

رئیس جمهور گفت: در هیچ نشست و مذاکراتی از حقوق ملت کوتاه نخواهیم آمد و دولت تلاش برای پیشرفت کشور و رفع مشکلات را با قوت ادامه خواهد داد.

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در هفدهمین اجلاس روز جهانی مسجد که صبح امروز یکشنبه در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، گفت: امپراطوری رسانه‌ای امروز ابزار دشمن برای القای یاس در جامعه و در صدد دور کردن مردم از دین، ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است. در سوی مقابل اما رهبر معظم انقلاب پرچم امیدآفرینی را برافراشته و مساجد نیز به عنوان کانون‌های امیدآفرینی نقش بسیار مهمی در بسط گفتمان رهبری در جامعه دارند.

آیت‌الله رئیسی با تاکید بر ضرورت پاسخ بهنگام و متقن به شبهات در جامعه، خاطرنشان کرد: شما ائمه محترم جماعات می‌توانید در مساجد علاوه بر اقامه نماز و نشر معارف دینی، شبهات ایجاد شده برای مردم را رفع و گره‌های ذهنی جامعه را باز کنید، چرا که اگر شبهات و القائات دشمن در ذهن مردم بی‌پاسخ بماند، سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی به مرور دچار فرسایش می‌شود.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود به فعالیت‌ها و اقدامات دولت در یک سال گذشته در زمینه مهار کرونا، توسعه سیاست همسایگی، ایجاد توزان در سیاست خارجی، افزایش تجارت خارجی، ارتقای ذخایر استراتژیک کالای اساسی و همزمان تلاش برای خودکفایی و تنوع مبادی ورود کالاهای اساسی اشاره کرد و گفت: دولت با همراهی مردم توانست گام بلندی را در صیانت از جان و سلامت مردم بردارد و همزمان بدون استقراض از بانک مرکزی یا خلق پول، توسعه اقتصاد ملی و افزایش سرمایه‌گذاری در پروژهای کلان ملی را دنبال کند.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش مهم‌ترین مؤلفه قدرت جمهوری اسلامی را حضور مردم در عرصه‌ها و صحنه‌های مختلف دانست و اذعان داشت: بحمدالله کشور ما دارای قدرت متکی به آحاد مردم است و تلاش دولت مردمی بر این اساس استوار بوده که از چنین قدرتی به خوبی برای تامین منافع ملت بهره بگیرد.

آیت‌الله رئیسی با تأکید بر اینکه با وجود تحریم‌ها و تهدیدها دولت کار را با جدیت ادامه خواهد داد، افزود: با اعتقاد و اطلاع دقیق از ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها می‌گویم که آینده برای کشور روشن است. امروز جنگ، جنگ اراده‌هاست و ملت ایران اراده کرده است بر دشمنان خود فائق آید و قطعاً خدای متعال هم کمک حال و یاریگر ملت ایران خواهد بود.

رئیس جمهور با بیان اینکه با رویکرد عزتمندانه دولت مردمی، بخش قابل توجهی از مطالبات خود از برخی کشورها را دریافت کرده‌ایم، تصریح کرد: در هیچ نشست و مذاکراتی از حقوق ملت کوتاه نخواهیم آمد، دولت تلاش برای پیشرفت کشور و رفع مشکلات را با قوت ادامه خواهد داد. ما زندگی مردم را به هیچ عامل بیرونی گره نخواهیم زد و مجدانه پیگیر رفع مشکلات کشور و مردم خواهیم بود.

آیت‌الله رئیسی در بخش دیگری از سخنانش ائمه جماعات را به تحکیم بیش از پیش ارتباط با اقشار مختلف مردم توصیه کرد و گفت: ارتباط وثیق با مردم جزء مبانی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است. حضور در میان و شنیدن بی‌واسطه سخنان و دغدغه‌های آنان توفیقی برای همه ماست. بارها گفته‌ام آنهایی که ما را به واسطه حضور در میان مردم در سفرهای استانی ملامت می‌کنند، لذت در کنار مردم بودن را درک نکرده‌اند.

رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت استمرار سفرهای استانی دولت، افزود: سفرهای استانی را حتما ادامه خواهیم داد و دور دوم این سفرها به فاصله کوتاهی آغاز خواهد شد. از مردم و با مردم هستیم و خواهیم بود و به لطف خدا و با اتکاء به شعار ما می‌توانیم، مشکلات کشور حل خواهد شد.

آیت‌الله رئیسی در ابتدای سخنان خود در جمع ائمه جماعات کشور در تشریح اهمیت جایگاه مساجد در جامعه، تصریح کرد: برای انسان‌هایی که به هر دلیلی دچار آسیب و اضطراب‌های اجتماعی شده‌اند، مسجد به عنوان محلی برای آرامش آنها و ملجأ ناامیدان است.

رئیسی با بیان اینکه امام جماعت مسجد صرفاً پیش‌نماز مردم نیست، بلکه امام مسجد و پیشرو در حل مشکلات مردم است، افزود: بسیاری از گره‌ها و کدورت‌های آحاد مردم به دست ائمه جماعات مساجد باز می‌شود. همچنین نقش مساجد و ائمه جماعات در ایجاد آرامش اجتماعی و رفع نیاز خانواده‌های نیازمند در دوران کرونا نقشی بی‌بدیل و بسیار اثرگذار بود.

رئیس جمهور همچنین کارکرد مساجد در حوزه معرفت‌افزایی و بصیرت‌افزایی را مورد اشاره قرار داد و گفت: مساجد در کنار جایگاه عبادی، همواره به عنوان سنگر و جایگاهی برای مقاومت فرهنگی و نیز دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی نیز نقش‌آفرین و الهام‌بخش بوده‌اند.

آیت‌الله رئیسی گفت: خاستگاه شهدای ما و محل پرورش و تربیت رزمندگان و سرداران ما چه در دفاع مقدس و چه در دفاع از حرم اهل بیت(ع) مساجد بوده است که این جایگاه با اهمیت همواره باید از سوی ائمه جماعات، آحاد مردم و دولتمردان برجسته و بزرگ شمرده شود.