به نظر می‌رسد جمع‌بندی نهائی در رابطه با ترکیب شروع کننده تیم ملی والیبال در مسابقات قهرمانی جهان انجام شده است.

ترکیب اصلی تیم ملی لو رفت! (عکس)
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، سه روز دیگر انتظارها پایان خواهد یافت و مسابقات قهرمانی جهان آغاز می‌شود؛ رقابت‌هایی که به میزبانی دو کشور لهستان و اسلوونی برگزار می‌شود و تیم ملی ایران در مرحله گروهی با تیم های آرژانتین، هلند و مصر مسابقه خواهد داد.

نکته جالبی که در رابطه با تیم ملی والیبال ایران وجود دارد به چالش بهروز عطایی برای انتخاب ترکیب شروع کننده مربوط می‌شود. تیم ملی در پست‌های مختلف بازیکنان با کیفیت بالایی در اختیار دارد و همین موضوع کار بهروز عطایی را برای انتخاب ترکیب اصلی یا به قول والیبالی‌ها شروع کننده دشوار خواهد کرد.

ملی‌پوشان والیبال ایران طی روزهای گذشته راهی اسلوونی شدند تا آخرین تمرینات خود را پیش از آغاز مسابقات قهرمانی جهان پیگیری کنند. دیروز نیز شاگردان بهروز عطایی یک جلسه تمرینی خوب را پشت سر گذاشتند که البته حاوی یک نکته جالب توجه و مهم بود.

بر اساس ویدیویی که صفحه فدراسیون والیبال در اینستاگرام خود منتشر کرده، به نظر می‌رسد که ترکیب شروع کننده ایران مشخص شده است. با توجه به این ویدیو محمد طاهر وادی، محمدرضا حضرت پور، مهدی جلوه، علی اصغر مجرد، امین اسماعیل نژاد، میلاد عبادی پور و امیرحسین اسفندیار شش بازیکن اصلی ایران در قهرمانی جهان خواهند بود. 

همچنین در سمت دیگر زمین نیز بازیکنانی نظیر جواد کریمی، محمد جواد معنوی‌نژاد، صابر کاظمی، امیرحسین توخته، محمدرضا موذن و مرتضی شریفی حضور داشتند.

البته چند نکته قابل توجه و مهم هم در این زمینه وجود دارد که در اینجا به آن ها اشاره می کنیم. 

*باید توجه داشت که این ترکیب صرفا بر اساس دستورات عطایی در تمرینات بوده و ممکن است با شروع رقابت‌ها هر تغییری در آن ایجاد شود. 

*والیبال ورزشی است که تغییرات در حین بازی و مخصوصا در طول یک تورنمنت زیاد در آن اتفاق می‌افتد، پس اگر هم این ترکیب شروع کننده قطعی ایران باشد، امکان تغییرات در طول بازی‌ها زیاد خواهد بود. کافیست نگاهی به همین لیگ ملت‌ها بیندازیم؛ جایی که ایران کار را با صابر کاظمی و مرتضی شریفی آغاز کرد اما آن‌ها خیلی زود جای خود را به امین اسماعیل‌نژاد و امیرحسین اسفندیار دادند. در پست سرعتی زن نیز این تغییرات به وجود آمد. 

*با توجه به این ویدیو مهدی جلوه به امیرحسین توخته ترجیح داده شده که نکته قابل توجهی محسوب می‌شود. 

*همان‌طور که انتظار می‌رفت جواد کریمی به آمادگی صددرصدی نرسیده و در قهرمانی جهان نیز محمدطاهر وادی پاسور اصلی تیم ملی خواهد بود. 

*با وجود عملکرد خوب محمد جواد معنوی‌نژاد در جام واگنر، به نظر می‌رسد که همچنان امیرحسین اسفندیار گزینه بهروز عطایی برای حضور در ترکیب اصلی تیم ملی است. 

*امین اسماعیل‌نژاد مزد بازی‌های درخشان خود در لیگ ملت‌ها را می‌گیرد و جلوتر از صابر کاظمی در ترکیب شروع‌کننده قرار خواهد گرفت. 

*بازگشت علی اصغر مجرد بعد از چند ماه مصدومیت و حضور او در ترکیب شروع کننده نشان می‌دهد که این بازیکن یک مهره کلیدی برای ایران است. 

*بعد از تمام حواشی ایجاد شده و انصراف سیدمحمد موسوی، دوباره میلاد عبادی‌پور کاپیتان و رهبر تیم در زمین خواهد بود.