رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی در ادامه تحرکات مقامات این رژیم علیه مذاکرات برجامی، توافق احتمالی با ایران را بر اساس «دروغ» و «فاجعه راهبردی» برای اسرائیل خواند.

لفاظی رئیس موساد علیه ایران و برجام
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی در ادامه تحرکات مقامات این رژیم علیه مذاکرات برجامی، توافق احتمالی با ایران را بر اساس «دروغ» و «فاجعه راهبردی» برای اسرائیل خواند.

«دیوید بارنیا» رئیس موساد در نشست‌های اخیر خود درباره توافق هسته‌ای احتمالی بین ایران و قدرت‌های جهانی، این توافق را «فاجعه راهبردی» برای رژیم صهیونیستی خواند.

به گزارش روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل»، رئیس سازمان جاسوسی این رژیم در ادعاهایی که عصر پنجشنبه رسانه‌های عبری زبان منتشر کردند با اشاره به اظهارات همیشگی ایران درباره صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای خود گفت که این توافقی «بسیار بد برای اسرائیل» است و ایالات متحده در حال عجله برای دستیابی به توافقی است که در نهایت بر اساس «دروغ» است. بارنیا اضافه کرد که به نظر می‌رسد توافق با توجه به نیازهای آمریکا و ایران اجتناب ناپذیر باشد. 

وی در ادامه با تکرار ادعاهای تکراری علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران، گفت «این توافق به دلیل بندهای غروب آن به ایران مجوز می‌دهد تا مواد هسته‌ای مورد نیاز برای ساخت بمب را در چند سال جمع‌آوری کند و همچنین میلیاردها دلار پول مسدود فعلی را در اختیار تهران قرار می‌دهد که باعث افزایش خطری می‌شود که ایران در سراسر منطقه از طریق نیابتی‌های خود ایجاد می‌کند».

بارنیا در ادامه تاکید کرد که توافق اسرائیل را ملزم نخواهد کرد و هر طور که صلاح بداند برای خنثی کردن تهدید علیه خود عمل خواهد کرد. به ادعای وی، «موساد در حال آماده شدن است و می‌داند که چگونه این تهدید را برطرف کند. اگر اقدامی نکنیم، اسرائیل در خطر خواهد بود».

طی روزهای گذشته تحرکات مقامات رژیم موقت صهیونیستی علیه مذاکرات برجامی برای رفع تحریم‌های ایران تشدید شده و نخست‌وزیر رژیم موقت صهیونیستی هم با برگزاری نشست خبری به لفاظی علیه ایران پرداخت. لاپید در نشستی با خبرنگاران خارجی آنچه «توافق بد» با ایران خواند را مورد انتقاد قرار داد و مدعی شد: «وقتی دائما خط قرمزها را جابجا می‌کنید، نمی‌توانید یک توافق خوب ایجاد کنید. از نظر ما، این توافق با استانداردهایی تعیین شده توسط  بایدن  مبنی بر جلوگیری کردن از تبدیل شدن ایران به یک کشور اتمی مطابقت ندارد».

رژیم موقت صهیونیستی همچنین «ایال هولاتا» مشاور امنیت داخلی این رژیم را به واشنگتن فرستاده و این مقام صهیونیست در حال دیدار با مقامات ارشد آمریکایی است. کاخ سفید درباره دیدار دوجانبه «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی دولت جو بایدن با ایال هولاتا بیانیه صادر کرد و توضیح داد که این مقام آمریکایی به رژیم صهیونیستی درباره ادامه حمایت واشنگتن از تل‌آویو برای مقابله با تهدیدات ایران اطمینان داده است.

چند روز قبل وبگاه «آکسیوس» به نقل از مقامات آمریکایی و صهیونیستی نوشت که دولت واشنگتن در روزهای اخیر به تل‌آویو اطمینان داده که در مذاکرات وین امتیازات جدیدی به ایران نداده است. 

دور جدید مذاکرات رفع تحریم‌های ایران پس از وقفه‌ای پنج‌ ماهه از پنجشنبه گذشته، ۱۳ مردادماه در شهر وین آغاز شد. این مذاکرات به مدت چهار روز ادامه داشت و روز دوشنبه ۱۷ مرداد با پرواز هیئت‌های شرکت‌کننده به پایتخت‌ها به پایان رسید.

برگزاری این دور از مذاکرات پس از آن صورت گرفت که «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مقاله‌ای در روزنامه فایننشال‌تایمز مدعی شده بود بسته پیشنهادی جدیدی روی میز گذاشته که حاوی راهکارهای به‌روز‌شده‌ای در خصوص رفع تحریم‌ها و گام‌های هسته‌ای ایران است.

بعد از اتمام دور جدید مذاکرات، مقام‌های آمریکا و اتحادیه اروپا مدعی شدند که یک «متن نهایی» به همه طرف‌ها ارائه شده که قابل تغییر نخواهد بود و بایستی یا پذیرفته شود و یا شکست مذاکرات اعلام شود. این ادعا از سوی یک مقام وزارت خارجه ایران رد و اعلام شد: «با توجه به ادامه بحث‌ها درباره چند موضوع مهم باقی‌مانده، هنوز در مرحله‌ای قرار نداریم که از نهایی شدن متن توافق در وین سخن بگوییم».

تحلیلگران می‌گویند برخی عوامل مانند فشارهای رژیم صهیونیستی، اختلافات با کنگره و مشکلات داخلی در آمریکا دلیل بی‌میلی دولت بایدن برای بازگشت به برجام در ماه‌های گذشته بوده است.