ریکاردو ساپینتو، سرمربی پرتغالی استقلال معتقد است تیمش برخلاف فصل گذشته فوتبال بازی می‌کند و به کار دفاعی نمی‌پردازد.

جمله جنجالی ساپینتو درباره استقلال پارسال!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه" ریکاردو ساپینتو، سرمربی پرتغالی استقلال بعد از تساوی مقابل نفت مسجدسلیمان در نشست خبری حاضر شد تا به سوالات خبرنگاران پاسخ دهد.

در ابتدای نشست، ساپینتو در مورد بازی صحبت کرد و گفت:" عصر همگی بخیر. بازی خیلی سختی بود ولی سخت‌ترین حریف ما امروز بازی در دمای 40 درجه بود. نیمه اول تا 15 دقیقه نخست نتوانستیم موقعیتی ایجاد کنیم و آنها تا سی دقیقه عملکرد خوبی داشتند ولی در پانزده دقیقه نهایی خوب بازی کردیم و موقعیت ایجاد کردیم. نیمه دوم هم خوب شروع کردیم و موقعیت‌هایی هرچند کم، ایجاد کردیم. نتوانستیم در تمام‌کردن خوب ظاهر شویم ولی امیدواریم بعدا این مورد را بهبود دهیم. نتیجه مطلوب ما نبود چون سه امتیاز را می‌خواستیم. تیم حریف هم بازیکنان خوبی داشت و پرانگیزه ظاهر شدند. امروز هم سه چهار بازیکن از نفت واقعا خوب ظاهر شدند و کیفیت و عملکرد خوبی داشتند. ولی با وجود اینکه تیم آنها هم خوب بود، اما حریف اصلی ما شرایط جوی بود چون بازی کردن در هوای 40 درجه سخت است."

در این لحظه خبرنگاران سوال‌های خود را آغاز کردند و ساپینتو به آنها جواب داد که در ادامه سوالات را به‌صورت گزیده و پاسخ ساپینتو را به‌صورت مشروح می‌خوانید؛

* خلع وجود یک بازیساز - بی‌نظمی در شیوه بازی تیم با وجود گذشت چهارهفته

- من هیچ ناهماهنگی‌ای نمی‌بینم. به ایده شما احترام می‌گذارم. سال گذشته استقلالی را می‌دیدیم که فقط دفاع می‌کرد و دفاع می‌کرد و یک موقعیت می‌آمد و گل می‌زد. امسال استقلالی را می‌بینید که فوتبال بازی می‌کند و تهاجمی بازی می‌کند و خوب پرس می‌کند. برای اینکه خوب بازیسازی کنیم زمان بیشتر نیاز داریم تا به کیفیتی که می‌خواهیم برسیم. به عملکرد بازیکنان افتخار می‌کنم. فقط نتوانستیم گل بزنیم. سه چهار موقعیت داشتیم که استفاده نکردیم. کوین و سجاد و مهدی قایدی و محبی را داریم ولی نتوانستیم گل بزنیم اما در مسیر درستی قرار داریم و فضا داریم تا پیشرفت کنیم.

* یکسان نبودن شرایط آب‌و‌هوایی - دست کم گرفتن نفت

ما بهترین شانس‌ها را داشتیم و تیم حریف را دست کم نگرفتیم. تیم حریف به اندازه ما موقعیت نداشت. شانس‌های آنها آفساید بود. شاید بازی دیگری دیده‌اید. ما بهترین موقعیت‌ها را ایجاد کردیم. اگر ایده شما چیز دیگری است به آن احترام می‌گذارم.

* جو استادیوم

- خیلی خیلی جو خوبی بود. هم تماشاگران نفت و هم استقلال. بازی خوبی برای هر سه تیم نفت، استقلال و داوری بود.

نکته تامل‌برانگیز در خلال نشست خبری، یکی به دو عجیب و غریب یکی از خبرنگاران با ساپینتو بود که اصرار داشت بگوید تیم شهرش بهتر از استقلال بازی کرده است. او در ابتدای صحبت‌هایش گفت بازیکنان نفت غیر بومی هستند و شرایط جوی برای آنها هم یکسان است و از ترکیب استقلال این برداشت را داشته که استقلال تیم آنها را دست‌کم گرفته است. اما ساپینتو بلافاصله پس از شنیدن کلمه دست‌کم گرفتن از سوی مترجمش گفت :"NO"

بعد از اینکه ساپینتو گفت ما چند موقعیت داشتیم، خبرنگار گفت حتما شما بازی دیگری را دیده‌اید! در این لحظات خبرنگار اصرار داشت بگوید ساپینتو بازی دیگری را دیده و در پاسخ به تذکر زرندی در خصوص پرسشِ سوال پیرامون بازی گفت سوال من در مورد بازی بود.

همچنین محمدحسین زرندی بعد از مطرح شدن آخرین سوال نشست پیرامون ناراحتی ساپینتو در خصوص جدایی کاوه رضایی، اجازه ترجمه آن را نداد و نشست را تمام کرد.