سازمان لیگ فوتبال برای جلوگیری از اتفاقات بعدی در ورزشگاه‌ها باید محل استقرار برانکارد در کنار زمین را مشخص کند.

جایگاه برانکارد کنار نیمکت میهمان نیست!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، اتفاقی که در بازی ملوان و استقلال رخ داد و منجر به جریمه سنگین و یک جلسه محرومیت تعلیقی برای ریکاردو ساپینتو شد، علاوه بر اینکه یک کار غیرحرفه‌ای از سوی سرمربی استقلال بود، اما به یک بی‌توجهی نیز از سوی مقامات برگزاری مسابقه برمی‌گشت.

بر اساس الزام های فیفا و AFC برانکارد(خودرویی یا دستی) در همه مسابقات باید در کنار زمین قرار بگیرد. در ایران برانکاردها دستی هستند و معمولا در هر مسابقه 4 نفر از هلال احمر یا نیروهای اورژانس و یا هیئت فوتبال وظیفه حمل آن را برعهده می‌گیرند.

نکته مهم اما محل استقرار حاملان برانکارد در کنار زمین است. طبیعتا افرادی که برانکارد را حمل می‌کنند اهل شهر میزبان مسابقه هستند و بر اساس قوانین آنها باید در دورترین فاصله نسبت به نیمکت تیم میهمان قرار بگیرند. در انزلی اما این مسئله رعایت نشد و جایگاه حاملان برانکارد از هلال احمر دقیقا کنار نیمکت استقلال به عنوان تیم میهمان قرار گرفته بود!

این مسئله روز گذشته در حکم کمیته انضباطی نیز مورد توجه قرار گرفت و به باشگاه ملوان بابت جایگاه استقرار نیروهای هلال احمر تذکر داده شد.

چنین مسئله‌ای اما در خیلی از ورزشگاه‌های کشور و بازی‌های لیگ رعایت نمی‌شود. بدون شک مسئولان برگزاری مسابقات و به خصوص ناظران سازمان لیگ باید از این پس به جایگاه افراد مختلف کنار زمین بیشتر دقت کنند تا دیگر شاهد مسائل اینچنینی و عجیب در بازی های لیگ برتر نباشیم.