باشگاه بارسلونا فرصت زیادی برای فروش بازیکنان فهرست مازادش ندارد.

معضل جدی بارسا؛ این بازیکنان باید فروخته شوند!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، ژاوی از چند ماه قبل فهرست مازادش را در اختیار مدیران باشگاه قرار داد و از آنها خواست که برای فروش این بازیکنان اقدام کند. 

او همچنین در گفتگو با این بازیکنان نیز شخصا به آنها اعلام کرد که جایی در برنامه این تیم برای فصل آینده ندارند و حتی اگر در این تیم حضور داشته باشند هم فرصتی برای بازی به آنها نمی‌رسد.

در این میان، نامی از پی‌یر امریک اوبامیانگ دیده نمی‌شد اما پیشنهاد خوب چلسی به این بازیکن و همچنین جذب روبرت لواندوفسکی و رافینیا، تمدید قرارداد عثمان دمبله، بازگشت آنسو فاتی از مصدومیت و شرایط خوب فران تورس باعث شد که آنها با فروش او موافقت کنند. 

این شاید مهم‌ترین پرونده این باشگاه در زمینه فروش بازیکنانش در این تابستان باشد. مدیران دو باشگاه مذاکرات نهایی را انجام داده و به توافق رسیده‌اند اما این بازیکن هنوز بر سر بندهای شخصی با چلسی به توافق نرسیده و این موضوع ممکن است باعث شکست این انتقال شود. 

بازیکن دیگری که فراز و نشیب بسیاری را در این تابستان تجربه کرد، میرالم پیانیچ بود. او در ابتدا در فهرست مازاد ژاوی قرار داشت اما عملکرد خوبش در مسابقات پیش فصل باعث شد که این مربی جوان تصمیم به حفظ او بگیرد. 

با این حال، این بازیکن بوسنیایی تا به حال حتی یک بار هم در هیچ یک از دیدارهای بارسا در فصل جدید به میدان نرفته است و حالا پیشنهاد خوبی از النصر عربستان دریافت کرده است. شرایط این بازیکن در ساعات پایانی پنجره نقل و انتقالات مشخص نیست. 

ممفیس دیپای، بازیکن دیگری بود که بارسا قصد فروشش را داشت و حتی تا پای امضای قرارداد با یوونتوس هم رفت اما درخواست‌هایش از این باشگاه باعث شد که مدیران یووه از جذب او منصرف شوند. 

پس از آن هنوز هیچ باشگاهی به صورت رسمی برای جذب این مهاجم هلندی پیشنهادی را ارائه نکرده و این ممکن است باعث خشم مدیران بارسا شود چون ظاهرا او باید همچنان به حضور در این تیم در فصل آینده ادامه دهد. 

ژاوی، به وضوح اعلام کرده است که نیازی به سرجینیو دِست هم ندارد و گفته می‌شود منچستریونایتد در حال بررسی شرایط جذب این بازیکن است اما مبلغ 20 میلیون یوروی مدنظر بارسا برای فروش او ممکن است باعث عقب‌نشینی یونایتد از این انتقال شود. 

مارتین برایثویت نیز دیگر بازیکنی است که حاضر به ترک بارسا نشده است اما مذاکرات برای فسخ قرارداد او با پرداخت پنج میلیون یورو ادامه دارد. 

شرایط مالی این باشگاه به شکلی است که آنها به فروش تک تک این بازیکنان نیاز دارند و عدم موفقیت در انجام این کار ممکن است برایشان دردسرساز شود.