پرونده هفته چهارم لیگ برتر در حالی بسته شد که تنها 9 گل از خط دروازه ها عبور کرد و معدل گل در هر بازی کمی فقط کمی بیش از یک گل است.

تیم منتخب هفته چهارم لیگ برتر
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، در هفته چهارم لیگ برتر 6 بازی با نتیجه مساوی پایان یافت و در 4 بازی تیم ها موفق به گلزنی نشدند. تنها تیم های پیروز در هفته چهارم بازی های فولاد و پرسپولیس بودند. فولاد در خانه تیم سپاهان مدعی و در ثانیه های پایانی بازی با ضربه آیاندا پاتوسی به سه امتیاز ارزشمند و حیاتی دست یافت و 8 امتیازی شد. حالا فولاد هم امتیاز با پرسپولیس صدرنشین به دلیل تفاضل گل کمتر در رده دوم جدول ایستاده است و در همین هفته های ابتدایی خود را به عنوان مدعی قهرمانی معرفی کرده است. این حضور بدون شک اتفاقی نیست. شاید برخی ها بگویند هفته های ابتدایی است و جدول شکل نگرفته اما فولاد با خریدهایی که داشته؛ بازیکنانی نظر وریا غفوری و اشکان دژاگه شخصیت تیمی خود را بالا برده و حالا به دنبال یک کار بزرگ به نسبت گذشته است. هر چند فولاد پیش تر دوبار قهرمان لیگ برتر شده و در فصول اخیر هم با جواد نکونام با قهرمانی در جام حذفی و سوپرجام نشان داد می تواند دست به کار های بزرگ بزند. همین طور که این تیم در لیگ قهرمانان آسیا هم نمایش درخور تحسین و در شان فوتبال ایران داشته است.

پرسپولیس با همه انتقادهایی که در هفته های اخیر به جان خریده بود با شکست صنعت نفت به صدر برگشت و این همان موقعیتی است که بارها و بارها تجربه کرده و به جز فصل گذشته پیش تر 5 بار متوالی قهرمان لیگ برتر شده بود. حالا یحیی گل محمدی و تیمش با امیدواری بیشتری به بازی ها ادامه خواهند داد. آنها به تنظیمات کارخانه برگشته اند.

بانوان در بازی پرسپولیس هم به میدان آمدند. همه چیز به خیر و خوبی برگزار شد و حالا بهتر است به جای صحبت کردن از گذشته و موانعی که موجب عدم حضور بانوان در استادیوم ها می شد در دیگر استادیوم ها هم مقدمات حضور بانوان را فراهم کنیم تا دست کم در این زمینه عدالت به طور یکسان اجراء شود.

برخی تیم ها هم چنان نمی برند. مس رفسنجان با محمد ربیعی، نساجی با حمید مطهری، تراکتور با قربان بردیف، ذوب آهن با مهدی تارتار و در نهایت ملوان با مازیار زارع اما همه این تیم ها خوب فوتبال می کنند و به نظر می رسد با این فوتبالی که به نمایش می گذارند به زودی طعم شیرین پیروزی را خواهند چشید. می پردازیم به تیم منتخب هفته با این توضیح همیشگی که بازیکنان دیگری هم شایسته حضور در این ترکیب بودند.

دروازه بان 

حسین پورحمیدی (آلومینیوم اراک)

تیم آلومینیوم اراک در خانه تیم مس رفسنجان به به یک امتیاز با ارزش و حیاتی دست یافت و یکی از ارکان موفقیت شاگردان مهدی رحمتی در رفسنجان بدون شک حسین پورحمیدی بود. دروازه بانی که حالا در زمره جوانی می شود او را جز دروازه بان باتجربه لیگ برتر به حساب آورد. او در این بازی چند سیو خوب داشت و به خوبی خط دفاعی تیمش را رهبری کرد تا در پایان به همراه هم تیمی هایش دست پر میدان را ترک کند. 

مدافع مرکزی (راست)

امیرمهدی جان‌ملکی (نساجی مازندران)

امیر مهدی جانملکی در بازی با پیکان به جای حامد شیری در ترکیب تیم نساجی قرار گرفت و در این بازی یکی از خوب های تیمش بود. او در کنار علیرضا ابراهیمی یک زوج خوب در قلب خط دفاعی تیمش تشکیل داد و نساجی با وجود اینکه در نیمه دوم دقایقی را 10 نفره بازی کرد در  نهایت با یک امتیاز میدان را ترک کرد. این اولین مسابقه ای بود که نساجی گل نمی خورد و پیش بینی می شود با این نمایش حمید مطهری باز هم به این مدافع جوان اعتماد کند. 

مدافع مرکزی (وسط)

میلاد باقری (نفت مسجدسلیمان)

مدافع سابق تیم استقلال در بازگشت دوباره به زمین فوتبال ارایه گر بازی های خوبی برای تیم نفت مسجد سلیمان است. او در بازی با استقلال هم در قلب خط دفاعی تیمش هوشیار و مطمئن بازی کرد و ثمره این بازی کسب یک امتیاز مهم از تیم مدعی قهرمانی بود. یکی از حسن های حضور میلاد باقری در قلب خط دفاعی نفت مسجد سلیمان بازیسازی او روی زمین است که به هم تیمی هایش اجازه می دهد بازیسازی را از منطقه یک سوم دفاعی آغاز کنند.  

مدافع مرکزی (چپ)

علی نعمتی (پرسپولیس)

علی نعمتی پایه گذار گل نخست تیمش در بازی با صنعت نفت بود. گلی که توسط لوکادیا به ثمر رسید. این پاس گل طلسم خیلی چیزها را شکست . در نهایت پرسپولیس به اولین پیروزی فصل دست پیدا کرد و لوکودیا هم اولین گل فصل را به ثمر رساند. حالا پرسپولیس با امیدواری بیشتری در مسیر قهرمانی گام بر می دارد. حمید نعمتی پیش تر هم در موقعیت گلزن برای تیم پرسپولیس ظاهر شده بود و به عنوان مدافع گلزنی و گلسازی را دوست دارد. 

هافبک راست 

حمید بوحمدان (فولاد خوزستان)

زمانی که حمید بوحمدان در ترکیب تیم فولاد به میدان می آید بدون شک فولاد تبدیل به تیمی می شود که خییل سخت گل می خورد به این خاطر که یک هافبک جنگنده تمام عیار است و کمتر در دو ئل های زمینی و حتی هوایی مغلوب می شود و به نوعی می توان گفت اجازه نمی دهد توپ از او رد شود. یکی از حسن های این بازیکن این است که همیشه در یک سطح فوتبال می کند. او و فولادی ها این هفته به سه امتیاز ارزشمند و حیاتی دست پیدا کردند. 

هافبک میانی 

مانوئل فرناندز(سپاهان)

سپاهان اگر چه در مصاف با فولاد دستاوردی نداشت و در نهایت با اشتباه یاسین سلمانی و ضربه آیاندا پاتوسی فرصت طلب سه امتیاز را تقدیم به تیم حریف کرد اما نمی شود از کنار بازی خوب مانو ئل فرناندز به آسانی گذشت. او در میانه میدان سپاهان بارها و بارها تلاش کرد به حملات تیم سپاهان جهت دهد و در ایجاد موقعیت هم برای تیمش موفق بود اما در نهایت این تیم فولاد بود که به سبب فرصت طلبی دست پر میدان را ترک کرد. 

هافبک میانی 

محمدصادق بارانی (ملوان انزلی)  

بازی های محمد صادق بارانی هم در میانه میدان تیم ملوان چشم نواز و دیدنی است. او و تیمش اگر چه در این فصل از بازی ها و تا به این جای کار پیروز نشده اند اما می شود از ملوان به عنوان یکی از تیم های هجومی لیگ برتر یاد کرد. بازیسازی خوب محمد صادق بارانی علت تبدیل شدن ملوان به یکی از تیم های هجومی لیگ برتر است. باید به این نکته هم اشاره کرد محمد صادق بارانی در جلوی خط دفاعی تیمش و به عنوان هافبک تدافعی سعی در تخریب بازی حریفان هم دارد. 

هافبک چپ 

محمد خدابنده‌لو (گل‌گهر سیرجان)

طبیعی است شاهد نمایش های خوبی از محمد خدا بنده لو در ترکیب تیم گل گهر باشیم به این خاطر که او فصل گذشته در ترکیب تیم ذوب آهن نشان داد چه بازیکن با کیفیتی است. این بازیکن در مصاف با مس و در دربی کرمان هم یکی از خوب های تیم گل گهر بود. گل اول گل گهر توسط مرتضی تبریزی روی موقعیتی به دست آمد که توسط او خلق شد و در ادامه هم در بازی هجومی موفق بود و در نهایت دربی زیبای کرمان با نتیجه مساوی دو بر دو خاتمه یافت. 

مهاجمان 

علیرضا کوشکی (فولاد خوزستان)

اگر چه علیرضا کوشکی در بازی با سپاهان موفق به گلزنی برای تیم فولاد نشد اما با تلاش های وافر خود خط دفاعی تیم میزبان را آزار داد و میزان دوندگی او آنقدر بالا بود که دردقایق پایانی بازی جواد نکونام ترجیح داد آیاندا پاتوسی را به جای او وارد زمین کند و همین بازیکن بود که گل سه امتیازی را برای تیم فولاد به ثمر رساند. علیرضا کوشکی و هم تیمی هایش در اصفهان برای کسب این سه امتیاز جنگیدند و در نهایت از یک اشتباه حریف به خوبی سود بردند. 

عارف رستمی (مس کرمان)

دیگر دربی های فوتبال ایران اینطور نیست که توی ذوق بزند. نمونه اش دربی کرمان. مصاف مس و گل گهر 4 گل به همراه داشت که سهم هر تیم دو گل بود. بدون شک ستاره بی چون و چرای این دیدار عارف رستمی بود. بازیکنی که پیش تر در تیم خیبر خرم آباد آقای گل لیگ یک شده بود. او در این بازی یک گل زد و یک گل ساخت. حیف که تیمش در ثانیه های پایانی بازی روی گل بخودی سه امتیاز بازی را داد. در غیر اینصورت دربی کرمان برای او یک بازی خاطره انگیز می شود. 

یورگن لوکادیا (پرسپولیس)

لوکادیا سرانجام برای پرسپولیس گل زد تا نشان دهد مهاجم فرصت طلبی است و می تواند تیم را به خواسته های تاکتیکی اش در فصل جاری برساند. خرید پر سر و صدای این مهاجم انتظارات را از لوکادیا بالا برده بود اما او در بازی با صنعت نفت نشان داد ارزش پیگیری و خرید را داشته است. گلزنی روی موقعیتی که صد در صد نبود نشان داد این مهاجم می تواند در روزهای سخت به کمک سرخ ها بیاید و گل های حساسی را به ثمر برساند.