اظهارات کریستوف گالتیه، سرمربی پاری سن ژرمن، درباره سفر بازیکنان با جت شخصی، خنده‌های شدید و طولانی کیلیان امباپه را به همراه داشت.

همدستی گالتیه و ام‌باپه و این لحظه عجیب
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، مطرح شدن سوالی که شاید خیلی هم ورزشی نبود در نشست خبری پیش از بازی پی اس جی برابر یوونتوس باعث شد که گالتیه پاسخی عجیب و دور از انتظار به این سوال بدهد و امباپه نیز با خنده‌هایش به نوعی حرف سرمربی تیمش را تایید کند. 

یکی از خبرنگاران حاضر در این نشست خبری سوالی را درباره استفاده بیش از حد بازیکنان از جت‌های خصوصی و آسیبی که این پروازهای مداوم و شخصی به محیط زیست می‌زند مطرح کرد. 

برای مثال لیونل مسی در طول سه ماه گذشته 52 پرواز با جت شخصی‌اش داشته است که میزان آلودگی و کربنی که به جو اضافه کرده است تقریبا معادل با 150 سال زندگی یک فرد فرانسوی است. 

گالتیه در واکنش به این سوال مدعی شد که از این به بعد به همراه بازیکنانش شرایط سفر کردن با قایق‌های شنی را بررسی خواهند کرد، پاسخی که خشم بسیاری از فعالین محیط زیست را به دنبال داشت و حتی به مذاق بعضی از مدیران پی اس جی هم خوش نیامد. 

پس از مطرح شدن این ادعا از سوی این مربی فرانسوی بود که امباپه خنده‌های طولانی را شروع کرد و به نظر می‌رسید که این دو نفر به نوعی در حال به سخره گرفتن خبرنگاری هستند که نگرانی‌های محیط زیستی عده زیادی را مطرح کرده است. 

خنده‌های طولانی این بازیکن فرانسوی که در طول ماه‌های اخیر به دلیل رفتارهایش در زمین بازی و حتی مبلغ هنگفتی که به خاطر تمدید قرارداد با پی اس جی دریافت کرده مورد انتقادهای شدید قرار داشته است، توجه بسیاری را به خود جلب کرد و در واقع نشان داد که او اهمیت خاصی برای شرایط نه چندان خوبی که کره زمین در آن قرار گرفته قائل نیست.

آملی اودیا کاسترا، وزیر ورزش فرانسه، یکی از کسانی بود که به این اتفاق واکنش نشان داد و خطاب به سرمربی پاری سن ژرمن نوشت:« آقای گالتیه! شما باید پاسخ‌های مناسب‌تر و مسئولانه‌تر به ما بدهید! آیا قرار است در این باره با هم صحبت کنیم؟»

این موضوع همچنین از سوی بسیاری از سازمان‌های محیط زیستی فرانسه نیز با اعتراض‌های جدی روبرو شده است و به نظر می‌رسد که گالتیه و امباپه باید به زودی درباره این رفتار، اظهارات و خنده‌های تمسخرآمیزشان توضیحاتی را ارائه دهند.