باشگاه فولاد روز گذشته از مهاجم سابق و برزیلی تجلیل به عمل آورد. شیمبایی که در نزدیک به 200 بازی برای اهوازی ها، روی حدود 100 گل اثرگذار بود.

آغوش گرم نکونام برای مهاجم صد گله (عکس)
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، روز گذشته و پیش از آغاز دیدار فولاد و مس رفسنجان از مهاجم برزیلی تیم محمد ربیعی تقدیر به عمل آمد. لوسیانو پریرا بازیکنی است که در 28 سالگی وارد فوتبال ایران شد و تاکنون توانسته است 10 سال پیاپی و متوالی، در بالاترین سطح از رقابت های لیگ کشور بازی کند.

او که از تیمی به نام لیننسه در سطح سوم مسابقات قهرمانی فوتبال حرفه ای ایالت سائوپائولو، یکی از مسابقات قهرمانی ایالت برزیل به فولاد آمد، در این مدت لباس تیم های سپاهان، گسترش فولاد، صنعت نفت و مجددا فولاد را بر تن کرد و تابستان امسال با پیوستن به مس رفسنجان، حضور در پنجمین باشگاه ایرانی را نیز تجربه کرد.

پریرا که در دو مقطع برای فولاد به میدان رفته، در این مدت و در رقابت های مختلف حدود 200 مرتبه برای این تیم بازی کرده و روی نزدیک به 100 گل تیم نیز نقش اصلی را با گلزنی یا پاس گل ایفا کرده و به همین دلیل او به موثرترین بازیکن خارجی تاریخ فوتبال ایران تبدیل شده است.

پریرا که به شیمبا نیز ملقب است، امسال ترجیح داد تا پس از چهار فصل حضور در فولاد، راهی مس رفسنجان شود و اتفاقا در نخستین بازی خود برای این تیم، دروازه نساجی را باز کرد که البته پس از گذشت پنج هفته، تک گل مس رفسنجان در لیگ بیست و دوم نیز در همان مسابقه به ثمر رسیده است.

این مهاجم کهنه کار برزیلی روز گذشته در بازی برابر فولاد برای مسی ها به میدان رفت و پیش از آغاز این دیدار حساس، تابلویی به رسم یادبود به شمیبا تقدیم شد تا مدیران باشگاه خوزستانی بدین صورت بابت سالها حضور این بازیکن در ترکیب تیمشان، از او تجلیل به عمل بیاورند.

جواد نکونام سرمربی فولاد نیز که در فصول اخیر همواره از پریرا در ترکیب اصلی تیمش استفاده کرده بود، برخورد گرمی با شاگرد قدیمی اش داشت. شیمبا در بازی روز گذشته بسیار پرتلاش ظاهر شد و حتی در نیمه دوم می توانست دروازه فولاد را باز کند که ضربه او از بالای دروازه به بیرون رفت.