در آخرین دیدار هفته پنجم رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران، استقلال در استادیوم آزادی میزبان پیکان تهران است.

گزارش زنده؛ استقلال 0 – پیکان 0
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، ورزشگاه آزادی تهران میزبان آخرین دیدار هفته پنجم رقابت های لیگ برتر خواهد بود. دو تیم استقلال و پیکان در شرایطی به مصاف هم می روند که هر دو تیم نیاز مبرمی به پیروزی در این مسابقه و کسب سه امتیاز حساس این دیدار دارند.

پس از توقف روز گذشته سپاهان و فولاد و البته پیروزی پر گل پرسپولیس برابر هوادار، استقلال به دنبال استفاده حداکثری از این دیدار خانگی است تا ضمن غلبه بر پیکان، فاصله یک امتیازی با پرسپولیس را حفظ کرده و به رتبه دوم جدول رده بندی صعود کند.

نکته جالب درباره استقلال این است که آنها از لیگ هجدهم و در چهار دوره گذشته رقابت های لیگ برتر، موفق به شکست پیکان در استادیوم آزادی نشده اند.

در سمت مقابل نیز خودروسازان قرار دارند. آنها لیگ را خوب آغاز کرده و با 2 پیروزی برابر ملوان و نفت مسجدسلیمان و همچنین یک تساوی با نساجی و شکست مقابل مس کرمان، عملکردی مشابه با تیم ساپینتو دارند. آنها هفت امتیازی بوده و امیدوار به حفظ روند خوب خود برابر استقلال در ورزشگاه آزادی هستند. هر دو تیم امروز در صورت پیروزی، به رتبه دوم جدول رده بندی می رسند.

گزارش لحظه‌به‌لحظه دیدار تیم‌های استقلال و پیکان را در همین صفحه از "ورزش سه" دنبال کنید:

بازی از هفته پنجم بیست و دومین دوره رقابت‌های لیگ برتر 

سه‌شنبه: 15/06/1401 ؛ ساعت: 19:00 

ورزشگاه: آزادی تهران /  5 هزار تماشاگر 

گروه داوری: موعود بنیادی فر / کمک ها: قهرمان نجفی – یعقوب سخندان ؛ داور چهارم: شبیر بهروزی / ناظر: رسول فروغی

ترکیب استقلال:

سید حسین حسینی، رافائل سیلوا، عارف غلامی، ابوالفضل جلالی، کوین یامگا، روزبه چشمی، آرش رضاوند، مهدی مهدی‌پور، مهدی قایدی، محمد محبی و پیمان بابایی.

سرمربی: ریکاردو ساپینتو

ترکیب پیکان:

محمد ناصری، دانیال جهانبخش، سامان فلاح، بهروز نوروزی فرد، غلامرضا ثابت ایمانی، ساسان حسینی، منصور باقری، امیر طاهر، محمدجواد آزاده، مجتبی حق‌دوست، محمدمهدی لطفی.

سرمربی: مجتبی حسینی

لحظات حساس:

دقیقه 5: استقلال در دقایق ابتدایی بازی بارها از سمت راست و چپ توپ هایی را توسط قایدی، محبی و جلالی به روی دروازه ارسال کرد که بی نتیجه بودند.

دقیقه 7: ارسال ابوالفضل جلالی از سمت چپ به روی دروازه با ضربه سر آرش رضاوند همراه شد که توپ این بازیکن از کنار تیرک دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 9: شوت غلامرضا ثابت ایمانی با اختلاف زیادی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 18: ضربه بغل پای آرش رضاوند بی دقت بود و با فاصله راهی اوت شد.

* در حاشیه:

* بانوان هوادار استقلال که ابتدا قرار بود در جایگاه‌های ۶تا۹ و‌ پشت دروازه جنوبی مستقر شوند، به طبقه بالا انتقال یافتند.

* علاوه بر علیرضا رضایی، محمدحسین مرادمند و آمانوف، امید حامدی فر و امیرعلی صادقی نیز در لیست بازی امروز غایب هستند. رمضانی و زواری نیز به دلیل مصدومیت آبی‌پوشان را همراهی نمی‌کنند. صمن اینکه صالح حردانی در این بازی در ترکیب اصلی حضور ندارد.

* شهرابی رییس جدید حراست ورزش با حضور در ورزشگاه از جایگاه بانوان بازدید کرد.

* ژوزه مورایس سرمربی تیم سپاهان برای تماشای این بازی در استادیوم آزادی حاضر شد و با هواداران استقلال عکس یادگاری گرفت.

* علیرضا رضایی و محمدحسین زواری از روی سکوها تماشاگر این بازی هستند.

*ساپینتو هنگام ورود به استادیوم با تشویق گرم هواداران روبرو شد.‌ سرمربی استقلال با ورود به زمین چمن به ابراز احساسات هواداران روبروی جایگاه پاسخ داد.

* بازیکنان پیکان پیش از شروع بازی با پیراهن شماره ۳ به یاد غلامی مدافع مصدوم این تیم عکس تیمی گرفتند.

* ارسلان مطهری هنگام ورود به استادیوم توسط هواداران به شدت تشویق شد.

* در دقایق ابتدایی بازی و در چند صحنه، بازیکنان استقلال پس از برخورد بازیکنان پیکان تعادلشان را از دست دادند که بنیادی فر اعتقادی به خطا نداشت. داور مسابقه در ادامه چند خطا را به سود پیکان اعلام کرد که این موضوع با اعتراض شدید ساپینتو همراه شد به نحوی که بنیادی فر با توقف بازی، به شدت به ساپینتو تذکر داد.

* در دقیقه 14 ارسال به روی دروازه با ضربه ساسان حسینی به بدن عارف غلامی برخورد کرد که بازیکنان پیکان اعتقاد به خطای هند پنالتی داشتند. در این لحظه حسینی سرمربی پیکان اعضای معترض نیمکت تیمش را به آرامش دعوت کرد و گفت که توپ به دست غلامی برخورد نکرده است.