تساوی خانگی استقلال مقابل پیکان با اعتراض شدید آبی ها و تماشا گران شان به داوری همراه بود.

بررسی صحنه‌های مشکوک؛ گل و پنالتی استقلال سوخت؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه" بازی استقلال و پیکان هم به مانند اکثر بازی‌های دو غول فوتبال پایتخت آبستن صحنه‌های مشکوک داوری بود و این بار استقلالی‌های حاضر در ورزشگاه نسبت به دو تصمیم موعود بنیادی‌فر به شدت معترض بودند.

* در دقیقه 53 مسابقه روی ارسال کرنر مهدی‌پور روی دروازه، ضربه سر رافائل سیلوا به دست سامان فلاح برخورد که بنیادی‌فر، داور بین‌المللی فوتبال کشورمان اعتقادی به خطای پنالتی نداشت.

در ادامه نظر کارشناسان داوری در خصوص این صحنه را می‌خوانید؛

✅ رضا کرمانشاهی: بازیکنان استقلال اعتقاد به هند داشتند اما هند نبود و حالت دست‌بسته و طبیعی بود و فضایی هم اشغال نشده بود.

✅ ابراهیم میرزابیگی: توپ به سینه بازیکن می‌خورد و اگر هم به دستش خورده، دست در مسیر بدن قرار دارد و برخورد توپ به آن نمی‌تواند هند باشد.

❌ حیدر سلیمانی: مدافع تیم فوتبال پیکان در محوطه جریمه به عمد از دست خود استفاده کرد. قطعاً برخورد توپ با دست فلاح در این صحنه پنالتی بوده و داور باید یک پنالتی به نفع استقلال می‌گرفت.

❌ نوید مظفری: مدافع با دست توپ را دفع می‌کند و محل قرارگیری دستش مهم نیست. مهم این است که به سمت توپ حرکت می‌کند. داور باید در این صحنه برای استقلال پنالتی می‌گرفت.

✅نوذر رودنیل: خطای هندی رخ نداد. ادامه بازی صحیح بود.

✅ غلامرضا جباری: بازیکن تیم پیکان مرتکب خطای هند نشده و تصمیم داور مبنی بر ادامه بازی درست بود.

* دومین صحنه مشکوک بازی 10 دقیقه بعد باز هم روی دروازه پیکان رخ داد. جایی که پیمان بابایی توپ ارسالی از سمت چپ خط دفاعی پیکان را پس از یک فعل و انفعال با دروازه‌بان پیکان وارد دروازه این تیم می‌کند اما بنیادی‌فر بی‌درنگ در سوت خودش به نشانه خطا می‌دمد و دو بازیکن هم برای لحظاتی نقش بر زمین می‌شوند.

کارشناسان داوری مورد این صحنه هم نظراتی داشتند که در ادامه می‌خوانید؛

❌رضا کرمانشاهی: خطایی روی دروازه‌بان پیکان گرفته شد که فکر می‌کنم درست نبود و گل استقلال صحیح به ثمر رسید. دروازه‌بان پیکان مالک توپ نبود و توپ از دستش رها شد و بازیکن استقلال به‌درستی ضربه زد و بعد از ضربه به دروازه‌بان برخورد کرد.

✅ ابراهیم میرزابیگی: توپ از کنترل دروازه‌بان خارج شده و بازیکن استقلال توپ را وارد دروازه می‌کند. گل درست بود و خطایی وجود نداشت.

❌ حیدر سلیمانی: نظر به اینکه دروازه‌بان مالک توپ بود، خطای بابایی مشهود بوده و گل به درستی مردود شد.

✅ نوید مظفری: زمانی که توپ در اختیار دروازه‌بان است، برخورد با توپ خطاست و بنیادی‌فر این گل را به درستی مردود اعلام کرد.

❌نوذر رودنیل: گل استقلال صد درصد سالم بود. بعد از خروج توپ از دست دروازه‌بان دیگر او مالک توپ نیست. توپ از دست او خارج شد و دیگر مالک توپ نبود. بنابراین گل استقلال سالم بود.

✅ غلامرضا جباری:  بازیکن استقلال مرتکب خطا روی دروازه بان پیکان شده و داور به درستی گل را مردود و اعلام خطا نمود.