بار دیگر مسابقات لیگ برتر در یک روز برگزار می‌شود و پرونده یک هفته از مسابقات با حواشی و اخبار پرشمار فقط طی چند ساعت بسته خواهد شد.

وقتی فقط برگزاری مسابقات دغدغه سازمان لیگ می‌شود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، پیش از شیوع ویروس کرونا یکی از اعتراضات علاقمندان به فوتبال این بود که مسابقات لیگ ایران مانند کشورهای اروپایی در روزهای پایانی هفته برگزار شود تا هواداران تیم‌ها بتوانند با فراغ بال بیشتری مسابقات تیم‌های محبوب‌شان و همینطور تیم‌های رقیب را دنبال کنند؛ خواسته‌ای که البته هیچ گاه به اجرا در نیامد و بازی‌های زیادی را در وسط هفته به تماشا نشسته‌ایم.

پس از دوران ترسناک و مرگ‌آور ویروس کرونا لیگ برتر به مدت 4 ماه تعطیل شد و پس از آن مسئولان برگزاری سازمان لیگ تا همین اواخر نتوانسته بودند عقب افتادگی تقویم ایران را نسبت به سایر لیگ‌های دنیا جبران کنند و حالا چند هفته‌ای می‌شود که مسابقات در ایران نیز مانند سایر نقاط دنیا در جریان است.

اما نکته عجیبی که پس از شیوع ویروس کرونا شاهدش بودیم و همچنان نیز تا پایان هفته پنجم مسابقات لیگ بیست و دوم ادامه دارد، برنامه‌ریزی فشرده مسابقات در یک روز و البته ساعاتی خاص است که هم علاقمندان به فوتبال را برای پیگیری مسابقات به دردسر می‌اندازد و هم کار رسانه‌ها را برای پوشش جزئیات این رقابت‌ها دشوار می‌کند. گاهی حتی این هم‌پوشانی با مسابقات لیگ‌های معتبر دنیا و همینطور مسابقات سایر تیم‌های ملی ایران کار انتخاب را برای مخاطبان سخت‌تر هم می‌کند! 

معمولا در اکثر لیگ‌های معتبر دنیا همانطور که در تصاویر جداول مسابقات آنها نیز مشاهده می‌کنید (هفته پیش روی لیگ‌هایشان برای مثال آورده شده است)، حداقل دو روز را برای برگزاری مسابقات با ساعات متفاوت که نسبت به یکدیگر هم‌پوشانی کمتری داشته باشند، انتخاب می‌کنند ولی در ایران مسئولان سازمان لیگ به نظر می‌رسد فقط به برگزاری مسابقات می‌اندیشند و شرایط هواداران فوتبال را که به معنای واقعی کلمه سرمایه‌های اصلی آن هستند به هیچ وجه در نظر نمی‌گیرند.

هفته ششم رقابت‌های لیگ بیست و دوم که در یک روز و طی پنج ساعت برنامه ریزی شده است!

این هم جدول پنج لیگ معتبر دنیا در هفته‌های هفتم و ششم آنها که رویه کاملا متفاوت با مسئولان سازمان لیگ ایران را در نظر گرفته‌اند. البته که آنها هم رقابت‌های جام جهانی را در پیش دارند ولی با روشی متفاوت به این فشردگی واکنش نشان داده‌اند.

در تمام دنیا فقط در دو سه هفته پایانی (اگر شرایط جدول پیچیده نباشد فقط در هفته‌ پایانی) شاهد برگزاری همزمان مسابقات هستیم ولی در لیگ برتر ایران انگار هر  هفته از دیدگاه مسئولان هفته پایانی به شمار می‌رود و آنها هر  هفته دلیلی برای تصمیمات عجیب خود در برگزاری هشت مسابقه طی سه چهار ساعت پیدا می‌کنند. در لیگ یک هم اوضاع از این بدتر است و هر هفته 9 مسابقه در یک ساعت برگزار می‌شود، مگر اینکه اتفاق ویژه‌ای در میان باشد. 

این رویه‌ای است که سازمان لیگ فوتبال ایران پس از شیوع ویروس کرونا به آن هیچ توجهی نداشته و حالا به نظر می‌رسد با وجود فشردگی‌ای که مسابقات در آستانه جام جهانی دارند و البته تمام دنیا نیز درگیر آن هستند و روش‌های دیگری را به کار گرفته‌اند، باید فکری به حال آن داشته باشند تا علاقمندان به فوتبال هم مجبور نشوند به عنوان مثال از میان هشت مسابقه لیگ برتری تنها به دیدن مسابقه تیم محبوب‌شان قانع شوند.