باشگاه چلسی ساعاتی پیش اعلام کرد که با توماس توخل، مربی آلمانی، قطع همکاری کرده است. خبری غیرمنتظره که بسیاری را شوکه کرد.

 اخراج عجیب توخل از چلسی؛ بازتاب‌ها و واکنش‌ها (زنده)
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، چلسی شب گذشته در اولین دیدار از مرحله گروهی لیگ قهرمانان به مصاف دینامو زاگرب رفت و در کمال ناباوری با نتیجه 0-1 برابر این تیم شکست خورد. 

نتایج ضعیف چلسی در چند هفته اخیر و شکست در بازی شب گذشته برابر حریفی نه‌چندان قدرتمند باعث شد که مدیران این باشگاه تصمیم به برکناری توخل از سمتش به‌عنوان سرمربی چلسی بگیرند.

باشگاه چلسی با انتشار بیانیه‌ای به‌صورت رسمی خبر برکناری این مربی آلمانی را اعلام کرد. در این بیانیه آمده است:«از طرف تمامی اعضای باشگاه چلسی، از توماس و کادر فنی‌اش به خاطر تمام تلاشی که در طول مدت حضور در این باشگاه از خود نشان دادند، سپاسگزاریم. توماس با قهرمانی در لیگ قهرمانان، سوپرکاپ اروپا و جام جهانی باشگاه‌ها در طول دوران حضورش در این تیم، جایگاه شایسته‌ای در تاریخ این باشگاه خواهد داشت. مالکیت جدید این باشگاه حالا 100 روز است که در چلسی حضور دارد و سخت در تلاش است تا این باشگاه را رو به جلو ببرد. به همین دلیل، مالکان جدید معتقدند که حالا زمان مناسبی برای ایجاد این تغییر است. کادر فنی چلسی وظیفه هدایت تیم برای تمرینات و آماده‌سازی برای مسابقات پیش‌رو را برعهده خواهد داشت تا باشگاه بتواند به‌زودی سرمربی جدیدی انتخاب کند. تا زمانی که سرمربی جدید انتخاب نشود، اظهارنظر دیگری در این‌باره صورت نخواهد گرفت.»

آبی‌های لندن نتوانسته بودند انتظارات در لیگ برتر را نیز برآورده کنند و پس از گذشت 6 هفته از آغاز فصل 23-2022 با کسب تنها 10 امتیاز در جایگاه ششم جدول رده‌بندی قرار گرفته‌اند. 

طبق ادعای دیلی میل، گراهام پاتر، مربی موفق باشگاه برایتون، شانس اول هدایت چلسی است و پس از او مائوریسیو پوچتینو، گزینه دوم است.

پاتر فصل 19-2018 مربی سوانسی بود و از تابستان 2019 تاکنون هدایت برایتون را برعهده دارد. این مربی 47 ساله فصل قبل با برایتون نتایج خوبی گرفت و فصل جاری نیز توانسته این تیم را در رده چهارم لیگ برتر قرار دهد. 

پوچتینو هم پس از برکناری از هدایت پی‌اس‌جی فعلا بدون تیم است. او سابقه چند سال مربیگری در لیگ برتر را دارد و با ساوتهمپتون و تاتنهام نتایج قابل قبولی گرفت. فصل 14-2013 او هدایت ساوتهمپتون را قبول کرد و یک سال بعد به تاتنهام رفت. او تا 2019 مربی این باشگاه بود. جالب اینکه پوچتینو پس از برکناری توخل از هدایت پی‌اس‌جی، جانشین او شده بود و حالا ممکن است این اتفاق یک بار دیگر تکرار شود.

 پوشش زنده خبری

16 شهریور 1401 ساعت 18:07

بازنشر گسترده توییت قدیمی جان تری

جان تری، کاپیتان سابق چلسی، ماه گذشته در تمجید از گراهام پاتر توییت کرده بود:« گراهام پاتر چقدر خوب است. من عاشق بازی برایتون هستم و او الان یکی از بهترین مربیان جوان دنیاست. او همه ویژگی‌های مورد نظر من را دارد.» این توییت حالا توسط هواداران چلسی بارها بازنشر شده است.

16 شهریور 1401 ساعت 17:56

عملکرد توماس توخل در چلسی

100 بازی، 63 پیروزی، 19 تساوی و 18 شکست. متوسط 2.08 امتیاز، متوسط 1.64 گل در هر بازی، متوسط 0.74 گل خورده در هر بازی، متوسط 15.15 شوت در هر بازی، متوسط 2.49 خلق موقعیت گل در هر بازی و کسب سه جام.

16 شهریور 1401 ساعت 17:36

بازیکنان چلسی چند هفته قبل از اخراج توخل در مورد زندگی خصوصی او صحبت می کردند

بر اساس گزارش ها، زندگی خصوصی توماس توخل نقش مهمی در برکناری او از چلسی داشت. بازیکنان در مورد ازدواج ناموفق او در رختکن صحبت می کردند و اینکه او دیگر تمرکز لازم را برای هدایت تیم ندارد.

16 شهریور 1401 ساعت 17:30

کنایه گری نویل به مالک چلسی

گری نویل، کاپیتان سابق منچستریونایتد و کارشناس اسکای اسپورتس، با انتشار یک توییت به تاد بولی، مالک جدید چلسی کنایه زد. نویل نوشت:« تاد وودوارد». در واقع او بولی را با وودوارد، مدیر اجرایی سابق یونایتد مقایسه کرد. وودوارد سال قبل به دلیل شدت اعتراضات هواداران از سمت خود کنار رفت. بولی 100 روز پس از رسیدن به مالکیت چلسی و تنها پس از هفت بازی در فصل جاری، توخل را برکنار کرد.

16 شهریور 1401 ساعت 17:20

همکاری کوتاه مدت توخل و اوبامیانگ

دوران همکاری مجدد توخل و اوبامیانگ بسیار کوتاه بود و ستاره گابنی تنها 59 دقیقه زیر نظر این مربی کار کرد. موردی که باعث تمسخر هواداران باشگاه های رقیب چلسی شده است.

16 شهریور 1401 ساعت 17:01

معضل بند فسخ پاتر

چلسی باید بند فسخ 12 میلیون پوندی پاتر را فعال کند تا بتواند این مربی را جانشین توخل کند.

16 شهریور 1401 ساعت 16:42

نقش رونالدو در برکناری توخل

یکی از اختلافات مدیران چلسی با توخل، کریستیانو رونالدو بود. باشگاه چلسی با رونالدو به توافق رسیده بود ولی توخل مخالف این انتقال بود. سرمربی آلمانی اوبامیانگ رو در تیمش می‌خواست.

16 شهریور 1401 ساعت 16:32

مذاکرات موفق چلسی و پاتر

مذاکرات چلسی با گراهام پاتر موفقیت امیز بود و او پاسخ مثبت خود را داده است. باشگاه برایتون نیز موافقت خود را با مذاکره چلسی و پاتر اعلام کرده بود.