اینجا مجموعه ورزشی انقلاب است. یک روز بعد از تساوی استقلال در برابر پیکان که موجب شعار دادن شعارهای انتقاد آمیز از سوی تماشاگران علیه آبی ها شد.

ساپینتو آستین ها را بالا زد (عکس)
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، به گواه آمار استقلال در بازی با پیکان ارایه گر بازی خوبی بود. جدا از سانتر از کناره ها و شوت ها، استقلال دوبار در عمق تیم پیکان صاحب موقعیت شد که یک بار ضربه محمد محبی از روی خط دروازه برگشت داده شد و بار دیگر پیمان بابایی در موقعیت تک به تک ضربه اش را به بیرون زد. هم چنین برخی از کارشناسان داوری بر این عقیده اند گل پیمان بابایی درست بوده و داور باید برخورد توپ به دست سامان فلاح را پنالتی می گرفته به این خاطر توپ هایی را پنالتی نمی گیرند که پیش از برخورد به دست به عضوی دیگر از بدن برخورد کرده باشد.

با همه این اوصاف ریکاردو ساپینتو در مصاف با پیکان متوجه شد که فرصت آزمون و خطا برای او در استقلال کم است و از آنجایی که آبی ها فصل گذشته قهرمان شده اند باید در فصل جاری این عنوان را تکرار کنند و حتی خارجی بودن ساپینتو و اینکه به دلیل عدم شناخت از فوتبال و فوتبالیست های ایرانی زمان می خواهد هم نمی تواند بهانه های قانع کننده ای برای توجیه امتیازات از دست رفته باشد. هر چند مربی هموطن او یعنی مورایس که شروع طوفانی با سپاهان داشت هم 8 امتیاز از 5 بازی در کارنامه خود ثبت کرده است. اما ساپینتو در کنار پذیرش انتقادات تماشاگران و اینکه در مسابقاتی می تواند سوت های داور هم مانع از پیروزی استقلال شود واقعیت ها را پذیرفته و آستین ها را بالا زده تا استقلال تبدیل به تیم بهتری شود.

استقلال از نیمه دوم بازی با ملوان تا سوت پایان بازی با پیکان یعنی 7 نیمه است گلی نخورده و در فاز دفاعی همان تیم خوب فصل گذشته است اما در فاز تهاجمی موفق نبوده است؛ با اینکه مهره های متعدد و با کیفیتی را در خط حمله در اختیار دارد. ساپینتو حالا باید ایده های جدیدی برای خط حمله رو کند تا استقلال در کورس قهرمانی لیگ برتر باقی بماند. ایده هایش در خط دفاعی با چهار دفاعه کردن و استفاده از روزبه چشمی در جلوی خط دفاعی جواب داده است و حالا نوبت رو کردن ایده های برای ترمییم خط حمله و گلزنی آبی هاست. سرمربی تیم استقلال باید از بازی با نساجی این کار را شروع کند چون تماشاگران روی سکوها کمی کم طاقتند. به بهانه رفتن وریا؛ یا عواملی دیگر که در خیلی از آنها ساپینتو نقش نداشته است حتی در جذب بازیکنان. چرا که ساپینتو بعد از آن آمد که خیلی از این فعل و انفعالات صورت گرفت.