در روز سوم مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان ٥ نماینده ایران به مصاف رقبای خود می روند.

لحظه به لحظه با  کشتی فرنگی قهرمانی جهان
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، روز سوم از رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جهان در حالی از ساعت 13 امروز در بلگراد صربستان شروع خواهد شد که روز گذشته محمدرضا گرایی توانست بالاخره ایران را صاحب یک فینالیست کند تا شاگردان محمد بنا دست خالی این مسابقات را ترک نکنند و نخستین مدال کشورمان قطعی شود. همچنین علیرضا نجاتی و محمد هادی ساروی نیز با شکست در مرحله نیمه نهایی به دیدار رده بندی اوزان 63 و 97 کیلوگرم راه پیدا کردند. در مسابقات امروز، علاوه بر رقابت های شانس مجدد، رده بندی و فینال اوزان 63، 67، 82 و 97 کیلوگرم، مرحله مقدماتی دو وزن پایانی یعنی 60 و 130 کیلوگرم نیز برگزار خواهد شد.

در شرایطی که صربستان صدرنشین در دو وزن پایانی نماینده ای ندارد، تیم های آذربایجان و ترکیه که دو مدعی دیگر کسب عنوان قهرمانی هستند، کشتی گیران خود را روانه میدان خواهند کرد تا در غیاب روسیه بتوانند به قهرمانی جهان برسند. کشورمان نیز در رقابت های امروز دو نماینده از استان خوزستان خواهد داشت. یکی مهدی محسن نژاد در وزن 60 کیلوگرم که اولین حضور خود در رقابت های جهانی را تجربه می کند و سال گذشته نایب قهرمان امیدهای جهان شد و دیگری امین میرزازاده در وزن 130 کیلوگرم. کشتی گیری که سال گذشته در المپیک توکیو پنجم شد و امسال در شرایطی برای نخستین بار در رقابت های جهانی شرکت می کند که برای رسیدن به دوبنده تیم ملی موفق شد از سد قهرمان سال گذشته جهان یعنی علی اکبر یوسفی عبور کند.

 پوشش زنده خبری

21 شهریور 1401 ساعت 15:19

* یاکوبی کاجایا از گرجستان و نایب قهرمان المپیک توکیو با نتیجه ۸ بر صفر مقابل کانستا مایین پائه از فنلاند به پیروزی رسید تا حریف امین میرزازاده در مرحله یک چهارم نهایی وزن ۱۳۰ کیلوگرم شود.

21 شهریور 1401 ساعت 14:54

130کیلوگرم:

* میرزازاده همچنان روی نوار پیروزی. در وزن ۱۳۰ کیلوگرم، امین میرزازاده به مصاف صباح شریعتی از آذربایجان رفت که پس از اینکه با اخطار داوران حریف در خاک او قرار گرفت، دو بارانداز بر روی او اجرا کرد و در ادامه نیز توانست شریعتی را خاک کرده تا وقت اول را با نتیجه ۷ بر صفر به نفع خود پایان دهد. در وقت دوم نیز میرزازاده یک بار دیگر حریف را خاک کرد تا با نتیجه ۹ بر صفر در این دیدار به پیروزی برسد.

21 شهریور 1401 ساعت 14:42

60کیلوگرم:

* محسن نژاد شکست خورد. در وزن ۶۰ کیلوگرم، مهدی محسن نژاد در برابر قهرمان امسال اروپا یعنی کرم کمال از ترکیه قرار گرفت که اخطار کم کاری اول را دریافت کرد اما با مقاومت در حالت خاک امتیاز دیگری را از دست نداد تا وقت اول با همان نتیجه ۱ بر صفر تمام شود. در وقت دوم اخطار کم کاری به حریف داده شد و نمایتده کشورمان بعد از اجرای یک بارانداز، دو فیتو هم اجرا کرد و نتیجه ۹ بر ۱ شد اما پس از اجرای فن آخر، خودش روی پل گیر کرد و در حالتی مشکوک با ضربه فنی بازنده اعلام شد و اعتراض مرییان ایران هم ثمری نداشت تا محسن نژاد این دیدار را واگذار کند.

21 شهریور 1401 ساعت 14:20

* با پیروزی کشتی گیران ترکیه و آذربایجان در مرحله شانس مجدد و صعود آنها به دیدار رده بندی، شانس ایران برای کسب سکوی تیمی از قبل هم کم تر شد.

21 شهریور 1401 ساعت 13:56

63کیلوگرم:

* در مرحله شانس مجدد وزن ۶۳ کیلوگرم، ارباتو تو از چین توانست تینار شارشنبکوف قرقیزستانی را ۶ بر صفر شکست دهد تا امشب در دیدار رده بندی به مصاف علیرضا نجاتی برود.

21 شهریور 1401 ساعت 13:52

* در وزن ۱۳۰ کیلوگرم، صباح شریعتی، کشتی گیر ایرانی الاصل تیم آذربایجان، ساتیش هندی را با نتیجه ۱۰ بر ۱ مغلوب کرد تا در مرحله بعدی به مصاف امین میرزازاده برود.

21 شهریور 1401 ساعت 13:52

60کیلوگرم:

* کرم کمال ترکیه ای موفق شد الهام بهرام اف ازبکستانی را ۹ بر صفر شکست دهد تا حریف بعدی محسن نژاد در وزن ۶۰ کیلوگرم باشد.

21 شهریور 1401 ساعت 13:52

130کیلوگرم:

*میرزازاده به دور بعد راه پیدا کرد. در وزن ۱۳۰ کیلوگرم، امین میرزازاده به مصاف علیم خان سیزدیکوف از قزاقستان و قهرمان آسیا رفت که در حالت خاک توانست یکبار حریف را بارانداز کند تا وقت نخست با برتری ۳ بر صفر نماینده کشورمان خاتمه یابد. در وقت دوم باز هم به حریف اخطار کم کاری داده شد اما نماینده کشورمان این بار فنی نزد. در ادامه نیز یک اخطار دیگر به دلیل ضربه زدن به حریف داده شد تا این دیدار در نهایت با پیروزی ۵ بر صفر میرزازاده تمام شود.

21 شهریور 1401 ساعت 13:40

60کیلوگرم:

* محسن نژاد مقتدرانه شروع کرد‌. مهدی محسن نژاد در نخستین مبارزه خود در وزن ۶۰ کیلوگرم در برابر چونگ هانجائه از کره جنوبی قرار گرفت و بعد از اینکه حریف با اخطار کم کاری در خاک او نشست، یک بارانداز اجرا کرد تا وقت اول را با برتری ۳ بر صفر به پایان برساند. نماینده کشورمان در وقت دوم هم یکبار حریف را از تشک خارج کرد  و پس از آن توانست حریف را خاک کند و سپس او را به پل زد تا با ضربه فنی در این مسابقه به پیروزی برسد.

21 شهریور 1401 ساعت 13:20

97کیلوگرم:

* متهان باشار ترکیه ای با ضربه فنی مقابل بک سلطان محموداف قرقیزستانی به پیروزی رسید تا  امشب در دیدار رده بندی وزن ۹۷ کیلوگرم مقابل محمدهادی ساروی به میدان برود.