در روز سوم مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان، ایرانی ها به یک نقره و یک برنز دست یافتند.

پایان روز سوم بلگراد؛ در حسرت طلا  ماندیم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، روز سوم از رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جهان در حالی در بلگراد صربستان برگزار شد که ایران شانس کسب یک طلا و دو برنز در ٤ وزن دوم داشت. 

در مسابقات امروز، علاوه بر رقابت های شانس مجدد، رده بندی و فینال اوزان 63، 67، 82 و 97 کیلوگرم، مرحله مقدماتی دو وزن پایانی یعنی 60 و 130 کیلوگرم نیز برگزار شد. در شرایطی که صربستان صدرنشین در دو وزن پایانی نماینده ای نداشت، تیم های آذربایجان و ترکیه که دو مدعی دیگر کسب عنوان قهرمانی هستند، کشتی گیران خود را روانه میدان کردند تا در غیاب روسیه بتوانند به قهرمانی جهان برسند. کشورمان نیز در رقابت های امروز دو نماینده از استان خوزستان داشت. یکی مهدی محسن نژاد در وزن 60 کیلوگرم که اولین حضور خود در رقابت های جهانی را تجربه می کرد و نتوانست به نیمه نهایى برسد و دیگری امین میرزازاده در وزن 130 کیلوگرم. کشتی گیری که سال گذشته در المپیک توکیو پنجم شد و امسال در شرایطی برای نخستین بار در رقابت های جهانی شرکت کرد که رقبا را یکى پس از دیگرى از پیش رو برداشت و راهى فینال شد.

اما در دیدارهاى پایانى ٤ وزن دوم، گرایى نقره اى شد و هادى ساروى هم یک برنز گرفت تا ایران در پایان رقابت هاى ٨ وزن یک نقره و یک برنز داشته باشد.

 پوشش زنده خبری

21 شهریور 1401 ساعت 23:42

* در آخرین مسابقه امشب و در فینال وزن ۹۷ کیلوگرم، آرتور الکسانیان ارمنستانی با نتیجه ۵ بر ۱ کریل میلوف بلغارستانی را شکست داد تا برای چهارمین بار قهرمان جهان شود.

21 شهریور 1401 ساعت 23:27

* عارف نیفتولایف آذربایجانی با نتیجه ۲ بر ۱ از سد نیکولاز کاخلاشویلی ایتالیایی عبور کرد و مدال برنز وزن ۹۷ کیلوگرم را به خود اختصاص داد.

21 شهریور 1401 ساعت 23:17