در روز نخست مسابقات جهانی کشتی آزاد، 4 نماینده ایران طبق قرعه کشی صورت گرفته روی تشک خواهند رفت.

لحظه به لحظه با کشتی آزاد قهرمانی جهان
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جهان از ساعت 13 امروز و با برگزاری مسابقات چهار وزن 70، 79، 86 و 125 کیلوگرم در بلگراد صربستان آغاز خواهد شد. شاگردان پژمان درستکار که سال گذشته علی رغم کسب 3 مدال طلا، 3 نقره و 1 برنز، از نظر تیمی پشت سر روسیه و آمریکا قرار گرفتند و عنوان سومی را به دست آوردند، امسال و در غیاب روس ها به دنبال این هستند تا با پشت سر گذاشتن آمریکایی ها بتوانند ششمین قهرمانی تیمی ایران را 9 سال پس از قهرمانی سال 2013 در بوداپست مجارستان به دست آورند.

امروز و در روز نخست این رقابت ها، چهار نماینده ایران یعنی امیرمحمد یزدانی، محمد نخودی، حسن یزدانی و امیرحسین زارع به رقابت با حریفان خود خواهند پرداخت که هر 4 نفر آنها سال گذشته در اسلو به فینال رقابت های جهانی راه پیدا کردند. حسن یزدانی و امیرحسین زارع که مدال آوران ایران در المپیک توکیو بودند، موفق شدند در نروژ به مدال طلای جهان دست پیدا کنند. محمد نخودی نیز در همین وزن 79 کیلوگرم با شکست مقابل جردن باروز به مدال نقره دست پیدا کرد اما امیرمحمد یزدانی که سال گذشته در یک وزن پایین تر یعنی وزن 65 کیلوگرم نایب قهرمان جهان شد، به یک وزن بالاتر آمده که با توجه به قرعه ناخوشایندی که نصیبش شده، قطعاً روز عجیب و ویژه ای را پشت سر خواهد گذاشت. 

در ادامه این مطلب، اتفاقات مهم روز نخست را به صورت لحظه به لحظه برای شما مخابره خواهیم کرد.

 پوشش زنده خبری

24 شهریور 1401 ساعت 09:51

70کیلوگرم:

*امیرمحمد یزدانی در دور نخست با قرعه رژیم صهیونیستی مواجه شده است و احتمالاً اولین حذف شده ایران از این رقابت ها خواهد بود.

79کیلوگرم:

*محمد نخودی که سال گذشته به عنوان نایب قهرمانی دست پیدا کرد، ابتدا به مصاف یعقوب شیخ جمالوف، کشتی گیر روسی الاصل تیم رومانی، خواهد رفت و در صورت پیروزی پیروزی بر این حریف،  با برنده کشتی میان دولگون آلتانزول از مغولستان و اندی موکندی از کنگو دیدار خواهد کرد.

86کیلوگرم:

*حسن یزدانی که سال گذشته در اسلو به مدال طلای جهان رسید، در سید یک این وزن قرار گرفته و در دور نخست استراحت خواهد کرد و پس از آن، در نخستین مسابقه خود به مصاف برنده دیدار بین ایوان ایچیزلی از مولداوی و بات اردن بیامباسورن از مغولستان و نفر سوم سال 2018 جوانان جهان خواهد رفت.

125کیلوگرم:

* مدافع عنوان قهرمانی این وزن یعنی امیرحسین زارع پس از استراحت در دور نخست، در مرحله یک هشتم پایانی در مقابل برنده دیدار بین آیدین احمداف از آذربایجان و دنگ جی وی از چین قرار خواهد گرفت که کشتی گیر چینی مدال های نقره و برنز جهان و پنجمی المپیک توکیو را در کارنامه خود دارد.