نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که این رژیم مخالف هرگونه توافق هسته ای با ایران نیست بلکه مخالف توافق موجود است.

لاپید: تل‌آویو مخالف هرگونه توافق هسته‌ای نیست
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که این رژیم مخالف هرگونه توافق هسته ای با ایران نیست بلکه مخالف توافق موجود است.

به نقل از الجزیره، یائیر لاپید، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اظهاراتی گفت: ما مخالف هر گونه توافق هسته ای نیستیم بلکه مخالف توافق کنونی هستیم.

وی مدعی شد که نظارت بر توافق فعلی ضعیف است و ایرانی ها همواره فریبکاری می کنند.

وی گفت که می توان به توافق هسته ای رسید به شرط این که گزینه نظامی نیز روی میز قرار گیرد.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه کشورمان اخیرا در توئیتی با اشاره به دیدارهایش با وزرای خارجه برخی کشورها نوشت:علاوه بر سخنرانی در نشست عدم تعهد به سوالات نیویورک تایمز پاسخ دادم. توافق در دسترس است اما اگر آمریکا قادر به واقع بینی و اتخاذ تصمیم باشد.

وزیر امور خارجه که در نیویورک به سر می برد، درباره محور دیدارهای خود با وزرای خارجه دیگر کشورها نیز گفت: گفتگوها و رایزنی های ما با دیگر کشورها و آنها با ایران بیشتر حول محور لغو تحریم ها بوده است. اینکه ما در نیویورک هستیم، حساسیت را برای طرف های خارجی بیشتر می کند که چه اتفاقی می افتد.

وزیر امور خارجه ادامه داد: تیم ما و همکاران ما در نیویورک با نماینده اتحادیه اروپا و کشورهای مرتبط با مذاکرات برجام، گفت‌وگوهایی را انجام دادند و در گفتگوهایی که من نیز با طرف های مختلف در دو روز گذشته داشتم، این موضوع از موضوعات اصلی در دستور کار بود.

امیرعبداللهیان اضافه کرد: در این دیدارها تاکید کردم برای رسیدن به توافق اراده وجدیت لازم را داریم و واقعا اکنون این طرف آمریکایی است که بایستی شجاعت اتخاذ تصمیم را داشته باشد تا بتوانیم از رسیدن به یک توافق خوب، قوی و پایدار سخن بگوییم. طرف آمریکایی بارها حتی در این روزهای اخیر به ما اعلام کرد که دارای اراده و حسن نیت لازم برای رسیدن به توافق هستیم و ما به آنها گفتیم پس با واقع بینی اراده و حسن نیت خود را نشان دهید و (اثبات) کنید تا بتوانیم به نقطه توافق برسیم.