اعلام پنالتی در ثانیه‌های پایانی دیدار دو تیم شهرداری آستارا و استقلال خوزستان و تغییر تصمیم داور باعث شد تا جنجال بزرگی در آستارا شکل گیرد.

سیلی و مشت و درگیری در  جنجالی  ترین بازی هفته
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، استقلال خوزستان در شرایطی به هفتمین تساوی خود طی هشت بازی اخیر لیگ دسته اول دست یافت که در ثانیه‌های پایانی یک هدیه بزرگ می‌توانست آنها را به سه امتیاز شیرین خارج از خانه برساند که البته یک ماجرای عجیب را طی کرد.

شاگردان سیروس پورموسوی که نمایش برتری مقابل شهرداری آستارا خصوصا در نیمه دوم داشتند و به دنبال دستیابی به برد خارج از خانه بودند، در حالی‌که در اولین دقیقه از وقت اضافه در موقعیت ضد حمله دروازه‌شان نجات یافته بود، در برگشت این توپ موقعیت مناسبی روی دروازه شهرداری آستارا شکل دادند. ارسال از سمت راست با شارژ مدافع حریف همراه شد تا پیروز قربانی و شاگردانش که ثانیه‌ای قبل موقعیت مناسبی برای برد داشتند، اینبار یک پنالتی نصیب حریف کنند.

بعد از این تصمیم و رد پنالتی، اینبار اعضای استقلال خوزستان به سمت سیدعلی یورش بردند و نسبت به تغییر تصمیم وی معترض شدند.

اعتراض در زمین و سکوها به اوج خود رسیده بود و هواداران شهرداری آستارا هم در حال شعار علیه این تیم و اعلام نارضایتی بابت عملکرد آن بودند که در این میان چند هوادار نیز خود را به محوطه جریمه رساندند و با فریاد و التماس خواهان این بودند تا سیدمهدی سیدعلی از تصمیم خود منصرف شود.

حضور چند نفر از اعضای نیمکت شهرداری آستارا باعث ورود نیروی انتظامی نیز شد و داور نیز به یکی از اعضای نیمکت این تیم کارت قرمز نشان داد تا قائله را بخواباند. در این میان هر لحظه به درگیری و تنش در محوطه جریمه و جایی که سیدعلی در اولین بازگشت به فصل جدید فوتبال ایران اعلام پنالتی کرده بود، اضافه می‌شد. در شرایطی که چیزی نزدیک به 30-40 نفر در محوطه جریمه حضور داشتند و به یکدیگر اعتراض داشتند، برخوردهای فیزیکی نیز صورت می‌گرفت و ابتدا یکی از بازیکنان استقلال خوزستان بود که نقش بر زمین شد. این مساله باعث ورود اعضای استقلال خوزستان نیز به زمین شد تا آنها نیز به دنبال حمایت از نفرات خود باشند.

سیدعلی که آخرین بازی پرتنشی که داشته مربوط به دربی و درگیری‌هایش با یحیی گل محمدی بود، در اولین ثانیه‌های ابتدایی وقت اضافه این بازی، روی این صحنه اعلام پنالتی کرده بود.

درگیری‌ها در محوطه جریمه ادامه داشت و ناگهان سیدعلی با خروج از منطقه پنالتی و درگیری، به سمت داور چهارم رفت و ثانیه‌هایی با یکدیگر گفت‌وگو داشتند. در شرایطی که این داور جنجالی بار دیگر دوان دوان خود را به سمت محوطه جریمه می‌رساند، بار دیگر در سوت خود دمید و بعد از 5 دقیقه اعلام کرد که پنالتی اشتباه بوده و توپ باید در اختیار بازیکنان شهرداری آستارا قرار گیرد. اتفاقی که باعث شد جو درگیری به شکل دیگری دنبال شود و اینبار این اعضای تیم استقلال خوزستان بودند که اعتراضات تندی را متوجه داور و نفرات شهرداری آستارا داشتند و یکی از بازیکنان آستارایی نیز در این برخوردها نقش بر زمین شد.

همزمان با این سوت جنجالی، ابتدا یاشین سزاوار، مربی شهرداری آستارا اولین نفری بود که از روی نیمکت خود را به سمت سیدعلی رساند و اعتراضش نسبت به این تصمیم را اعلام کرد.

درگیری‌ها بین طرفین تا حدی پیش رفت که دو تیم اقدام به زدن ضربات به یکدیگر نیز داشتند و صحنه‌هایی نیز از برداشتن صندلی توپ جمع‌کن‌ها و پرتاب آن شکل گرفت! سیروس پورموسوی سرمربی استقلال خوزستان که تیمش علیرغم نمایش خوبی که در دقایق پایانی این بازی و ایجاد موقعیت روی دروازه حریف برای دستیابی به گل داشت و در نهایت نیز پنالتی آنها از سوی داور برگشت داده شده بود، در صحنه‌هایی که از تلویزیون آنتن مشخص بود به دنبال پایان دادن به این مشاجره، ولو به قیمت از دست رفتن شانس پیروزی تیمش بود.

این صحنه‌ای است که سرمربی استقلال خوزستان به دنبال آرام کردن جو بازی و بازیکنان خود است اما یکی از شاگردانش سرکش وی خواهان بحث با داوری شده که اینچنین با پس گردنی وی مواجه می‌شود و بار دیگر به جمع دیگر بازیکنان بازگردانده می‌شود.

این در حالی بود که بازیکنان تیمش نسبت به تغییر تصمیم داور معترض بودند. سرمربی استقلال خوزستان برای اینکه از جو کناری سکوها نیز بازیکنانش را خارج کند، آنها را در میانه زمین جمع کرد و دقایقی به صحبت با آنها پرداخت. در این میان صحنه‌ای عجیب‌تر نیز شکل گرفت و یکی از بازیکنان که مشخص بود که صحبت‌های پورموسوی نیز نتوانسته وی را آرام کند بار دیگر معترض نشان داد. پورموسوی اما ثانیه‌های بعد به سمت بازیکن خودش (رضا جباری) یورش برد و با ضربه‌ای به وی، سعی در آرام کردنش داشت.

با گذشت دقایق زیادی از درگیری و تنش در محوطه جریمه در نهایت داور در گفتگو و مشورتی که با کمک‌هایی خود داشت، تصمیم خود را تغییر داد و اعلام کرد پنالتی نیست!

در نهایت این بازی جنجالی که با وقفه شکل گرفته نزدیک به 121 دقیقه به طول انجامید، با تساوی بدون گل خاتمه یافت.