امشب مراسم توپ طلا در حالی برگزار می شود که تقریبا شکی وجود ندارد جایزه اصلی به کریم بنزما خواهد رسید.

کریم بنزما و آلکسیا پوتیاس؛ پادشاه و ملکه
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، امشب مجله فرانس فوتبال معتبرترین جایزه انفرادی جهان را اعطا می کند؛ توپ طلا که به بهترین بازیکن مرد و زن سال داده می شود. مراسمی که درسالن  شاتل واقع در پاریس برگزار می شود و ستاره های فوتبال را در کنار یکدیگر جمع می کند.

کریم بنزما به عنوان اصلی‌ترین مدعی کسب توپ طلا در این مراسم حاضر می‌شود؛ جایزه ای که سال گذشته به لیونل مسی تعلق گرفت اما حالا ستاره فرانسوی مدعی اول آن است. همچنین الکسیا پوتیاس، اسطوره بارسلونا نیز در میان بازیکنان زن از بیشترین شانس برای کسب توپ طلا برخوردار است.

در بحث برنده توپ طلا همواره مسئله راز داری حاکم بوده و تا آخرین لحظه نمی توان با قاطعیت اعلام کرد که چه کسی برنده آن می شود. با این حال کریم بنزما در سال 2022 روزهای درخشانی را با رئال مادرید سپری کرد؛ جایی که این تیم با معجزه‌های زنجیر وار موفق شد فاتح لیگ قهرمانان اروپا شود و در لالیگا نیز با اقتدار به قهرمانی رسید.

فلورنتینو پرز، امیلیو بوتراگنیو و خوزه آنخل سانچز امروز به پاریس سفر خواهند کرد تا بنزما را در جشن توپ طلا همراهی کنند. این گواهی است برای ادعای اخیر پاسکال فره، سردبیر فرانس فوتبال که گفته بود رئال می داند چگونه برای چنین جشن ها و مراسم‌هایی تدارک ببیند.

الکسیا پوتیاس نیز تقریباً وضعیت مشابهی با کریم بنزما دارد. این ستاره زن باشگاه بارسلونا چندی پیش از ناحیه رباط صلیبی پای چپ دچار آسیب دیدگی شد و حضور در رقابت‌های قهرمانی اروپا با تیم ملی اسپانیا را از دست داد اما او با بارسلونا فصل خوبی را سپری کرد و تنها شکست در فینال لیگ قهرمانان اروپا مقابل لیون یک نقطه تاریک برای او به شمار می آمد. البته هم تیمی های او آیتانا بونمتی، فریدولینا رولفو، آسیسات اوشوالا و لوسی برنز نیز نامزد این جایزه شده اند.

همه چیز در حال حاضر نشان می دهد که الکسیا  برنده خواهد شد، اگرچه رقیب اصلی او برای کسب توپ طلا، بت مید از آرسنال است. او با به ثمر رساندن 6 گل و دادن 5 پاس گل به عنوان بهترین فوتبالیست آخرین دوره مسابقات قهرمانی اروپا انتخاب شد، آمار و ارقامی که باعث قهرمانی انگلیس شد.

جشنی با تیک بارسا

همانطور که در سال گذشته اتفاق افتاد به نظر می‌رسد که بارسلونا امسال نیز برای کسب جایزه بهترین بازیکن زیر 21 مثال از شانس ویژه ای در مراسم گالا برخوردار باشد. این جایزه سال گذشته به پدری رسیده و به نظر می‌رسد که امسال نیز گاوی شانس بالایی در این زمینه داشته باشد. او علاوه بر درخشش در ترکیب بارسلونا به تیم ملی اسپانیا نیز دعوت شد و امشب به همراه خوان لاپورتا در مراسم حاضر خواهد شد.

این جایزه چهار سال است که اهدا می‌شود و نام اولین برنده توپ طلا، فوتبالیست فرانسوی، ریموند کوپا را بر خود دارد. اولین کسی که آن را به دست آورد، امباپه در سال 2018 بود. در سال 2019 این جایزه به دی‌لیخت رسید و در سال 2020، به دلیل شیوع کرونا، این مراسم لغو شد. آخرین بار هم پدری آن را از آن خود کرد و بارسلونا امیدوار است که امسال هم گاوی به این جایزه دست پیدا کند و در رقابت با ادواردو کاماوینگا و دیگر ستاره های حاضر به پیروزی برسد. 

بقیه نامزدها آدیمی، بلینگهام، گراونبرچ، نونو مندس، موسیالا، گواردیول، ساکا و ویرتس هستند.

جایزه مولر، برای لواندوسکی

نکته دیگر هم در مورد این مراسم این که فرانس فوتبال به لواندوفسکی بدهکار است. در سال 2020 و در بحبوحه یک بیماری همه گیر، تصمیم گرفته شد که این مراسم لغو شود که اگر برگزار می شد، پس از قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا با بایرن، بازیکن ملی پوش لهستانی به عنوان بهترین فوتبالیست جهان معرفی می شد.اما دو سال بعد جایزه مولر (با نام گرد مولر گلزن افسانه‌ای آلمان) ایجاد شد که به بهترین گلزن مجموع ملی و باشگاهی تقدیم می‌شود. لواندوفسکی این جایزه را با 57 گلی که در یکسال به ثمر رسانده می‌برد.

او در بایرن رکورد گرد مولر را شکست و با 57 گلی که به ثمر رسانده امشب به عنوان موثرترین مهاجم روی استیج خواهد رفت.