ستاره والیبال ایتالیا به شکل تلخی حداقل فعلا از تیم ملی این کشور کناره‌گیری کرد.

خداحافظی تلخ و تکان‌دهنده بهترین  والی بال یست دنیا!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، روز شنبه ایتالیا موفق شد در دیدار رده‌بندی رقابت‌های والیبال زنان قهرمانی جهان مقابل آمریکا به برتری برسد و روی سکوی سوم بایستد.

بعد از پایان مسابقه، ویدیویی در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد که در آن شنیده می‌شود که پائولا اگونو، ستاره سیاه‌پوست تیم ملی زنان ایتالیا و به اذعان بسیاری بهترین والیبالیست زن دنیا، به ایجنت خود می‌گوید: "این آخرین بازی من با تیم ملی است."

در ادامه این ویدیوی منتشر شده ستاره تیم ملی زنان ایتالیا به مدیر برنامه خود می گوید: "تو نمی توانی بفهمی، این‌ها هنوز از من در مورد دلیل ایتالیایی بودنم سوال می کنند.(به خاطر سیاه پوست بودن)"

این اظهارنظر اگونو و کناره‌گیری او از تیم ملی ایتالیا به دلیل توهین نژادپرستانه، موجی از همبستگی در رسانه های اجتماعی و بحث بر سر نژادپرستی در جامعه ورزشی این کشور را برانگیخته است.

این بازیکن 23 ساله مشخص نکرد که منظورش چه کسی است، اما جوزپه مانفردی، رئیس فدراسیون والیبال ایتالیا به رسانه‌های محلی گفت که اگونو پس از شکست ایتالیا در نیمه‌نهایی مقابل برزیل مورد آزار نژادپرستانه در شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت.

مانفردی در بیانیه‌ای درباره اظهارات اگونو ابراز تاسف و خاطرنشان کرد که اگونو نماینده ایتالیا در تمام سطوح بوده است. البته در ادامه و در مصاحبه‌ای با اسکای، پس از انتشار این ویدیو اگونو گفت که به جای بازنشستگی از تیم ملی، مایل به استراحت است و تاکید کرد که این امر به دلیل قرار گرفتن در معرض حملات نژادپرستانه و موارد دیگر است."

اگونو گفت: "فکر این که از من سوال می‌کنند چرا ایتالیایی هستم و بعد نماینده همین مردم باشم مرا متعجب می‌کند."

گفتنی است اگونو، یکی از بهترین بازیکنان جهان، مدت‌هاست که به دلیل عضویت در تیم ملی مورد تحسین قرار می‌گیرد، اما او همچنین پس از برخی از باخت‌های تیم، هدف انتقاد مکرر قرار گرفته است. روز یکشنبه، ماریو دراگی، نخست وزیر ایتالیا در تماس تلفنی با اگونو حمایت خود را از او اعلام کرد و حساب وی در توییتر این ورزشکار را به عنوان "مایه افتخار ورزش ایتالیا"  توصیف کرد که در آینده فرصت‌های بیشتری برای کسب جام های دیگر با پوشیدن پیراهن تیم ملی خواهد داشت.