مانند کاکا و کریستیانو رونالدو، کریم بنزما نیز با هدایت کارلو آنجلوتی پس از فتح لیگ قهرمانان و تبدیل شدن به بهترین گلزن مسابقات، توپ طلا را به دست آورد.

راه حل دریافت توپ طلا مشخص شد!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، کارلو آنچلوتی، سرمربی ایتالیایی و باتجربه، در طول دوران حرفه ای خود با تعدادی از بهترین بازیکنان فوتبال کار کرده و چهار نفر از آنها زیر نظر این سرمربی پرافتخار، توپ طلا را دست آورده اند. آندری شوچنکو اولین شاگرد کارلتو در سال 2004 بود که به این افتخار دست یافت.

مهاجم سابق و اوکراینی میلان در فصل 04-2003 در سری آ با زدن 24 گل در 32 بازی به روسونری کمک کرد تا عنوان قهرمانی را کسب کند. آنها همچنین قهرمان سوپرکاپ اروپا شده و به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان رسیدند. یک سال قبل و در فصل 03-2002، میلان و شوچنکو با شکست یوونتوس در فینال اولدترافورد این جام را کسب کرده بودند، اما پاول ندود ستاره بیانکونری در آن فصل جایزه توپ طلا را دریافت کرد.

دومین برنده توپ طلا زیر نظر آنچلوتی، دیگر ستاره سابق میلان یعنی کاکا بود. هافبک برزیلی که بهترین بازیکن سال 2007 شد، در آن فصل با 10 گل در 15 بازی بهترین گلزن لیگ قهرمانان اروپا لقب گرفته و روسونری نیز به عنوان قهرمانی دست یافت. یک قهرمانی دیگر در لیگ قهرمانان اروپا، سومین توپ طلا را برای یکی از بازیکنان تحت هدایت آنچلوتی به ارمغان آورد.

در فصل 2013-2014 رئال مادرید با درخشش کریستیانو رونالدو و زدن 51 گل در 47 بازی در تمام رقابت ها، یکی از بهترین فصول خود را سپری کرد. رونالدو در آن فصل با 17 گل در 11 بازی بهترین گلزن لیگ قهرمانان شد و رئال مادرید نیز فاتح اروپا شد. همین اتفاق در مورد کریم بنزما در سال گذشته رخ داد. این مهاجم فرانسوی در 12 بازی لیگ قهرمانان اروپا 15 گل به ثمر رساند و به رئال مادرید کمک کرد تا برای چهاردهمین بار در تاریخ جام را بالای سر ببرد.