به قول خود سردار آزمون او در ایران به شکل اروپایی یک تیم را مدیریت می‌کند.

سنگ تمام سردار:  تیم داری در حد رئال مادرید!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، جذاب‌ترین اتفاق این فصل از رقابت‌های لیگ برتر والیبال زنان حضور سریک در مسابقات است. تیمی که سردار آزمون، ستاره تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه بایرلورکوزن آلمان، مالکیت آن را بر عهده دارد.

یکی از نکات قابل توجه و ویژه در این باره به نحوه تیم‌داری سردار آزمون مربوط می‌شود. گفته می شود سردار سال گذشته و موقعی که سریک در لیگ یک حضور داشت با پاداش های قابل توجه روحیه بازیکنان تیمش را تقویت می‌کرد و تمام امکانات این تیم نیز بالاتر از سطح دیگر تیم‌های والیبال زنان بوده است؛ اتفاق خوبی که قطعا این فصل در لیگ برتر هم ادامه خواهد داشت.

در همین ارتباط گفت‌وگویی با نیلوفر حجتی، سرمربی سریک، ترتیب دادیم که این مصاحبه جالب را در ادامه می‌خوانید:

*کمی در مورد تیم‌تان و حمایت‌های ویژه سردار آزمون بگویید. 

همه می دانند که خانواده آزمون نیازی به برندسازی ندارد. تنها مزیتی که برایشان دارد این است که می خواستند از دختران والیبالیست ایران حمایت کنند، مخصوصا استان و شهر خودشان گنبد. در واقع هدف آن ها پیشرفت دختران والیبالیست این منطقه است وگرنه این خانواده شناخته شده هستند و به برندسازی احتیاجی ندارند.

*در مورد امکانات تیم تان هم بگویید.

در مورد امکانات باید بگویم که از نظر تجهیزات ما هیچ کم‌وکسری نداریم. تا به الان به لحاظ مالی هم هیچ مشکلی نداشتیم. این یک روتین طبیعی است که باشگاه ها همه انجام می دهند ولی خب در بخش بانوان این قضیه نسبت تیم های مردان ضعیف‌تر است.

*در مورد پاداش‌هایی که سردار به شما می دهد چطور؟

یک مزیتی که ایشان در نظر گرفته اند این است که چه برای برد در بازی های آسان و چه بازی های سخت برای ما پاداش در نظر می‌گیرند که لطف زیاد آقای آزمون را می‌رساند.

*خود سردار هم به شکل دقیق کارهای تیم را پیگیری می‌کند؟

ایشان که قاعدتاً بانی این تیم هستند و خیلی هم حمایت می کنند. یک جاهایی حمایت مالی است و یک جاهایی هم بالاخره از راه دور است و حمایت خودشان را نشان می‌دهند. ایشان با تیم دائم در تماس هستند اما کارهای اجرایی را آقای خلیل آزمون و طاهر آزمون انجام می‌دهند.

*امسال هم با برد شروع کردید و قطعا مدعی قهرمانی هم هستید.  

بله ما امسال با برد استارت زدیم. باشگاه دست ما را در بازیکن گرفتن باز گذاشت و ما توانستیم بازیکنان تیم های بزرگسالان، جوانان و نوجوانان را جذب کنیم. ما یک برنامه‌ریزی بلند مدت تا پایان لیگ داریم و اگر همه چیز طبق روال پیش برود برای قهرمانی تلاش خواهیم کرد.

*بعد از برد اول هم سردار برای تیم پاداش در نظر گرفت.

بله بله، حتی پاداش دریافت هم شد.

*می توانید مبلغ آن را هم بگویید؟

این پاداش طبق روالی است که خود ایشان صلاح دانسته اما به نسبت سطح بانوان و در مقایسه با تیم های دیگر مبلغ بالایی برای ما در نظر گرفته می شود. خیلی تیم ها که اصلا پاداش ندارند. این نکته جالب را هم به شما بگویم که باشگاه پاداش می دهد اما هیچ گزینه جریمه‌ای در صورت شکست نداریم. خوشبختانه بچه ها فقط پاداش می‌گیرند.  

*طبیعتا سقف قرارداد شما هم باید از تیم های دیگر بالاتر باشد. 

حقیقتا همه فکر می کنند که تیم ما سقف را بالا بسته اما در حال حاضر تیم پیکان سقف بیشترین قراردادها را در اختیار دارد.  

*پس تیم سردار گران‌ترین تیم لیگ نیست؟

نه اصلا.

*به نظرتان این تفاوت سریک با سایر تیم ها باعث نمی‌شود که همه بازیکنان خوب فقط بخواهند برای شما بازی کنند و لیگ تک قطبی شود؟

ما سعی می کنیم به قول آقای آزمون در سطح اروپا تیم‌داری کنیم و الان هم دور از این نبوده است؛ چه در بحث اسکان، تغذیه و جلسات تمرینی، همه چیز حرفه‌ای است و هر ساعتی که من اراده کنم سالن در اختیارم قرار می گیرد و ما همه این امکانات را داریم. امکان دارد با وجود سریک سطح تیم‌داری بالا برود. احساس می‌کنم اگر تیمی اینگونه اسپانسرینگ قوی داشته باشد سطح تیم‌داری در لیگ برتر بانوان بالاتر برود.

*خود سردار تا به حال در تمرینات‌تان حضور نداشته؟

نه، ایشان مشغول بازی های لیگ بودند و بعد هم اردوی تیم ملی و‌ در واقع زمان خالی برای آمدن به تمرینات نداشتند.

*حرف پایانی؟

در انتها از خانواده بزرگ آزمون به خاطر شرایط فوق‌العاده‌ای که در اختیار دختران والیبالیست قرار دادند تشکر می کنم و امیدوارم که بتوانیم نتیجه قابل قبولی بگیریم تا خستگی از تن‌شان در برود.