وزیر اقتصاد و امور دارایی آخرین تصمیمات دولت را در حوزه جاماندگان سهام عدالت را تشریح کرد

سورپرایز دولت برای جاماندگان سهام عدالت | جاماندگان سهام عدالت از ثبت نام جا نمانند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سهام عدالت در سه مرحله واریز شده است . سهام عدالت مرحله دوم در اردیبهشت واریز شده است.سهام عدالت سوم در خردادماه واریز شده است. سهام عدالت جاماندگان قرار است تیرماه واریز شود. جزئیات واریز سود سهام عدالت برای جاماندگان اعلام شد

وزیر اقتصاد و امور دارایی آخرین تصمیمات دولت را در حوزه جاماندگان سهام عدالت را تشریح کرد.

احسان خاندوزی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت جاماندگان سهام عدالت، اظهار کرد: به جهت اینکه این تکلیف قانون بودجه ۱۴۰۱ است، دولت مصوبه ای داشت و در گام اول برای افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی مثل کمیته امداد و بهزیستی، ده میلیون سهام عدالت به ازای هر نفر مصوب و منابع آن‌ مشخص شد و این امر منتظر تاییدیه مجلس است. اگر ایرادی گرفته نشود رسما ابلاغ و در ماه‌های بعد اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به وضعیت ۶دهک اول درآمدی دیگر، گفت: با توجه به اینکه تکلیف دولت این است که سهام لازم به سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری را بدهد، حوزه بازنشستگی در اولویت پرداخت بدهی‌های دولت است و از این بابت ۹۰ هزار میلیارد باید در اختیار این شرکت‌ها قرار بگیرد.

خاندوزی تأکید کرد: پس از حل و فصل مسئله بازنشستگان، میزان باقی مانده در اختیار شش دهک قرار می‌گیرد. به محض آنکه ۹۰ هزار میلیارد تومان سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی اختصاص پیدا کند در مورد باقی مانده سهام مصوبه خواهیم داد.

وزیر اقتصاد همچنین تاکید کرد: ما در حوزه شرکت‌های دولتی نیازمند به اصلاحات بسیار جدی بودیم و دولت را در وضعیتی از جهت شرکت‌های دولتی تحویل گرفتیم که بسیار اسفناک است.

وی یادآور شد: یکی از اولین گام‌های دولت سیزدهم این بود که از طریق شفاف‌کردن صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی پاسخگویی مدیران را برگرداند. متاسفانه اموال عمومی مردم و دولت در دست بخشی از مدیرانی قرار داشت که در یک حاشیه امن و یک حیاط خلوت تاریک که مردم به اطلاعات آنها هیچ دسترسی نداشتند، مدیریت می‌کردند. از دارایی‌های ملت زیان شناسایی می‌کردند و گاه برای خودشان پاداش‌های بزرگ درنظر می‌گرفتند.

خاندوزی ادامه داد: با انتشار صورت‌های مالی ۴۰۰ شرکت دولتی که برای اولین بار صورت گرفت در روزهای گذشته، تلاش کردیم که مسیر را کاملا شفاف برای مردم باز کنیم و امکان نقد صاحبنظران را فراهم کنیم، تا بدانند که دولت در زمینه اصلاح مدیریت جدی است.

وزیر اقتصاد با اشاره به معرفی نماینده دولت در زمینه طرح مالیات بر سوداگری، اظهار کرد: هیئت دولت در جلسه امروز هم با طرح مجلس در این زمینه موافقت کرد و هم وزارت اقتصاد را به عنوان نماینده خود در صحن علنی مجلس معرفی کرد.

او افزود: یکی دیگر از وعده‌های دولت در وزارت اقتصاد، تعهد برای اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم بود که آن مصوبه هم در کمیسیون اقتصادی دولت به تصویب رسیده اما از آنجاکه نیازمند اخذ نظر مجلس است پس از طرح در صحن دولت به مجلس ارسال می‌شود.

کسانی که سهام عدالت دارند باید منتظر دریافت سود بخش غیر بورسی سهام خود بمانند. سود سهام عدالت به زودی واریز می‌شود.

پیش از این اعلام شده بود طبق مصوبه شورای عالی بورس، سود شرکت‌های غیر بورسی بعد از اعمال افزایش سرمایه برخی از شرکت‌ها که از محل آورده نقدی بوده توسط سازمان خصوصی‌سازی دریافت و با همکاری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی تا پایان شهریور امسال پرداخت می‌شود.

واریز سودی که قرار بود تا پایان شهریور پرداخت شود، اما به اواخر مهر نزدیک می‌شویم و خبری از آن نیست. اما این سود‌ها کجا نگه داری می‌شود؟

پیش از این آقای قربان زاده رئیس سازمان خصوصی‌سازی در مورد این که پول سود‌های شرکت‌های غیربورسی سهام عدالت کجاست؟ گفته بود: این پول‌ها در حساب سازمان خصوصی‌سازی نزد خزانه‌داری کل کشور وجود دارد. رقم دقیق پرداخت سود هنوز مشخص نیست. باید میزان افزایش سرمایه شرکت‌ها از آن کسر شود و بقیه سود‌ها به حساب ذینفعان سهام عدالت واریز شود.

باشگاه خبرنگاران جوان نیز پیش از رسیدن تاریخ وعده داده شده موضوع واریز این سود را پیگیری کرده بود که بر این اساس یک مقام آگاه گفته بود طبق مصوبات قبلی شورای عالی بورس بعد از اعمال افزایش سرمایه شرکت‌های غیر بورسی، سود این شرکت‌ها باید توسط سازمان خصوصی سازی به شرکت سپرده گذاری مرکزی ارسال شود و سپرده گذاری سود را پرداخت کند در هر شرایطی باید سازمان خصوصی واریز سود به سپرده گذاری را انجام دهد.

او گفت:، اما اگر سودی پایان شهریور پرداخت نشود مسئول آن سازمان خصوصی سازی خواهد بود.

با گذشت بیش از بیست روز از تاریخ وعده داده شده به سراغ سپرده گذاری مرکزی رفتیم تا جویای واریز سود شرکت‌های غیر بورسی شویم.

بر اساس پیگیری‌ها از سپرده گذاری مرکزی اعلام شد:هنوز هیچ اتفاق و تصمیمی در خصوص سود شرکت‌های غیر بورسی گرفته نشده و این شرکت هم برای واریز منتظر تصمیمات است.

باشگاه خبرنگاران جوان نیز برای تکمیل پیگیری‌های خود با رئیس سازمان خصوصی سازی آقای قربان زاده تماس‌های مکرر گرفت، اما پاسخی دریافت نکرد.

احتمال واریز سود شرکت های بورسی و غیر بورسی سهام عدالت وجود دارد

در راستای واریز سود سهام عدالت، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس آقای پور ابراهیمی گفت: اواسط آبان می شود منابع ناشی از سود سهام شرکت های غیر بورسی سهام عدالت را مشخص کرد.پیشنهادی در وزارت اقتصاد در دستور کار قرار گرفته مبنی بر این که با پیگیری واریز سود بورسی سهام عدالت این سود غیر بورسی نیز با آن همزمان در یک بازه زمانی مشخص واریز شود و حداکثر تا یک ماه دیگر بتواند عملیاتی شود.

در خصوص شرکت‌های غیر بورسی سهام عدالت کارشناس بازار سرمایه مواردی را بیان کرده بود.

آقای مهدی قلی پور گفت: پتروشیمی‌های ارومیه، تبریز، خوزستان، بندر امام، بیستون و بوعلی سینا بیشترین سهم را در پرتفوی غیر بورسی سهام عدالت دارند که از ۶ تا ۳۰ درصد مالکیت این شرکت‌ها را در بر می‌گیرد.

او می‌گوید: سهام عدالت در شهرک صنعتی رشت مالکیت ۵۸ درصدی دارد و تنها سهم با مالکیت بالای پنجاه درصد در پرتفوی است و بعد از آن شرکت ساختمان سد و تاسیسات آبیاری با مالکیت ۴۹ درصدی قرار دارد. سهام عدالت نیم درصد مالکیت مگاموتور را نیز دارد. مشانیر، دخانیات ایران، شهرک صنعتی کاوه و شهرک صنعتی البرز دیگر سهام موجود در پرتفوی سهام عدالت هستند.

با پایان شهریور و عدم واریز سود شرکت های غیربورسی سهام عدالت بار دیگر وعده های داده شده از سوی مسئولان مربوطه محقق نشد! وعده هایی که گویا تنها برای رفع مسئولیت است چرا که افراد در برابر وعده هایی که می دهند پاسخگو نیستند و تنها این سهامداران هستند که چشم انتظار واریز این سود بعد از گذشت بیش از پانزده سال مانده‌اند.

قرار است سود سهام عدالت غیربورسی‌ها و سهامداران تحت پوشش کمیته امداد تا پایان سال پرداخت پرداخت شود. این سود چقدر است و به چه کسانی پرداخت می‌شود؟

هر ماه خبری جدید در خصوص پرداخت سود سهام عدالت اعلام می‌شود و براساس آخرین اخبار قرار است تا پایان اسفند ماه به دارندگان سهام عدالت و سهامداران تحت پوشش کمیته امداد سود سهام عدالت پرداخت شود.

عسگر توکلی، رئیس هیئت مدیریت شرکت تعاونی سهام عدالت کشور به بازار گفت که سود سهام عدالت اسفند ماه پرداخت خواهد شد. همچنین به افراد و سهامداران تحت پوشش کمیته امداد دو میلیون تومان و افراد عادی یک میلیون تومان سود پرداخت می‌شود

توکلی با اشاره این که تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت در دستور کار قرار دارد، درباره دلیل تاخیر سود سهام عدالت اظهار کرد: مقرر بود بخشی از سود‌ها تا شهریورماه انجام شود که عملی نشد و در نهایت سودسهام عدالت غیربورسی‌ها به زودی پرداخت می‌شود.

چگونه برای سهام عدالت جدید ثبت‌نام کنیم؟

قرار بود تیر ماه امسال روند واگذاری سهام عدالت به جاماندگان آغاز شود تا به امروز خبری از واگذاری نیست و احتمالا تا پایان سال این واگذاری انجام شود. جاماندگان نیازی به ثبت‌نام ندارند و تنها مشمولانی که توسط دولت مشخص شده‌اند می‌توانند آن را دریافت کنند.

همچنین معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور چندی پیش اعلام کرده بود مشمولان جدید نیازی به ثبت‌نام و ارائه مدارک ندارند. لیست این افراد در سازمان بهزیستی کل کشور وجود دارد. قرار است این سازمان لیست همه افرادی که جزو مشمولان جدید هستند را در اختیار سازمان خصوصی‌سازی قرار دهد. به محض اینکه سازمان خصوصی‌سازی کار‌های قانونی و اداری را انجام دهد مستقیما برای افراد جامانده سهام عدالت برقرار می‌شود.

این مقام مسئول تاکید کرده که مشمولان جدید به هیچ عنوان برای ثبت‌نام به جایی مراجعه نکنند و هیچ مدارک یا هزینه‌ای برای ثبت‌نام جدید نپردازند. کل این روند از طریق ارتباط بهزیستی با سازمان خصوصی‌سازی انجام می‌شود.

بر اساس آمارها،۲۰ میلیون جامانده در این حوزه وجود دارند و تنها افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و مجموعه ایثارگران سها عدالت دریافت خواهند کرد و در خصوص این بقیه این افراد صحبتی نشده است.

تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت همچنان روی میز دولت قرار دارد و گفته‌های مسئولان حاکی از این است که جاماندگان شناسایی شده‌اند اما منابعی که به عنوان سهام عدالت قرار است در اختیار این افراد قرار بگیرد، هنوز مشخص نیست.

با آزادسازی سهام عدالت در اردیبهشت سال ۱۳۹۹ و قیمت قابل توجه این سهام متاثر از وضعیت بازار سرمایه در آن روزها، بحث مشمول بودن یا نبودن سهام عدالت داغ شد. درحالی که طبق آمار حدود ۴۹ میلیون نفر مشمول سهام عدالت هستند، همواره صدای اعتراض عده‌ای به گوش می‌رسید که چرا با وجود اینکه جزو دهک‌های کم درآمد جامعه هستند، مشمول این سهام نمی شوند.

در هر حال، دولت دوازدهم درحالی به کار خود پایان داد که اعلام شد پرونده ثبت نام سهام عدالت بسته شده است و امکان اینکه مشمول جدیدی پذیرفته شود وجود ندارد. با این حال برخی نماینده های مجلس همچنان قول تخصیص سهام عدالت به جاماندگان را میدادند و آمارهای مختلفی نیز از جاماندگان ارائه می شد و در نهایت نیز زمزمه های یک جامعه آماری ۲۰ میلیون نفری نیز به گوش رسید. البته این آمار هرگز از سوی هیچ مسئولی تایید نشد تا اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، در مصوبه ای راهکاری برای تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت در سال ۱۴۰۱ مشخص کردند.  

طبق مصوبه مجلس، دولت موظف شد از محل باقی مانده سهام متعلق به دولت یا شرکت های دولتی در بنگاه های قابل واگذاری در هر بازار موضوع گروه های (۱) و (۲) ماده (۲) قانون اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مصوب ۲۵ خردادماه ۱۳۸۷ و اصلاحات و الحاقات بعدی آن، نسبت به واگذاری سهام عدالت به مددجویان جامانده تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) مددجویان سازمان بهزیستی کشور و تمامی افرادی که از سهام عدالت برخوردار نشده اند اقدام کند.  

بر این اساس، حدود سه ماه قبل حسین قربازاده - رییس سازمان خصوصی سازی - از شناسایی جاماندگان سهام عدالت تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی خبر داد و اعلام کرد که تعداد جاماندگان تحت پوشش این دو نهاد در مجموع حدود سه میلیون و ۳۳۷ هزار و ۷۰۰ نفر هستند که حدود دو میلیون و ۲۵ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی و حدود یک میلیون و ۳۰۰ نفر تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند.

هنوز مشخص نیست چه سهامی در پرتفوی جاماندگان قرار بگیرند. آنطور که اعلام شده است اسامی بنگاه‌هایی مطرح شده که برخی بر این باورند که جزو ۲۰ درصدی است که دولت باید نگه دارد. درواقع بند ج سیاست‌های کلی اصل ۴۴، به ۸۰ درصد بنگاه‌ها اجازه داده بود واگذار شوند اما در تبصره یک بند ب ماده سه قانون اصل سیاست ۴۴ ذکر شده است که دولت اجازه دارد تا ۲۰ درصد سرمایه گذاری کند. تفسیر حقوقی این است که دولت مکلف است ۸۰ درصد ارزش بازار این بنگاه‌ها را واگذار کند. ۲۰ درصد دیگر را مجاز است حفظ کند و زمانی که میزان شناوری آن پایین آمد، دوباره دولت می‌تواند از طریق سازمان توسعه آن مورد را سرمایه گذاری کند.

باید توجه کرد که دولت دیگر سهام حداکثری ندارد. هرچه سهام باقی مانده از همین شرکت‌های پتروشیمی و پالایشگاه و... است. این شرکت‌ها جزو همان ۲۰ درصد است، ولی تفسیر این است که دولت می‌تواند آن‌ها را واگذار کند. البته برخی هم معتقد هستند دولت نمی‌تواند. این موضوع از معاونت حقوقی استعلام شده است و این معاونت باید پاسخ دهد.

باید به این نکته توجه شود که دولت منابع دیگری برای تخصیص به سهام عدالت ندارد. کل ارزش بازار پرتفوی سهام دولت در تابلوی بورس حدودا ۱۸۶ هزار میلیارد تومان است که حدود ۸۶ هزار میلیارد تومان یعنی نزدیک ۴۰ تا ۴۵ درصد آن وثیقه وام‌هایی است که از سال ۱۳۷۹ به بعد اخذ شده است و امکان واگذاری آن‌ها از هیچ طریقی وجود ندارد. در نهایت هر زمانی معاونت حقوقی پاسخ خود را اعلام کند، امکان تخصیص سهام به مشمولین کمیته امداد و بهزیستی امکان‌پذیر می‌شود.

تکلیف جاماندگان دیگر چه می‌شود؟

در مورد سایر افراد واجد شرایط وزارت اقتصاد و وزارت رفاه باید در یک ساز و کار علمی افراد را شناسایی کنند. در حال حاضر سازوکاری به غیر از پایگاه رفاه ایرانیان وجود ندارد و معاونت مربوطه در وزارت رفاه لیست افرادی که در شش دهکی درآمدی هستند و سهام عدالت ندارند را مشخص کرده است اما تعداد نهایی نیست. زمانی هم که تعداد مشخص شود، باید برای منابع از سوی دولت و مجلس آن تدبیری اندیشیده شود.

هفته اخیر علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت از تصویب واگذاری سهام عدالت به جاماندگان توسط هئیت دولت خبر داد.

بر همین اساس قرار است بخشی از سهام دولت در بانک‌ها و شرکت‌های دولتی به افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و مجموعه ایثارگران در قالب سهام عدالت واگذار شود.

طبق اعلام سخنگوی دولت بخشی از سهام دولت در بانک‌های صادرات، ملت، تجارت، شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و صنایع پتروشیمی خلیج فارس، قرار است در قالب سهام عدالت واگذار شود.

چه زمانی سهام عدالت به جاماندگان می‌رسد؟

هنوز زمان مشخصی برای واگذاری سهام عدالت به جاماندگان وجود ندارد. اما احتمال می‌رود که این تقسیم سهام عدالت تا پایان سال انجام شود. مبلغ سهام مورد واگذاری به هریک از مشمولان معادل ۱۰ میلیون تومان اعمال ۵۰ درصد تخفیف به صورت اقساط سالانه و به مدت ۱۰ سال خواهد بود.

چگونه سهام عدالت جدید ثبت‌نام کنیم؟

قرار بود تیر ماه امسال روند واگذاری سهام عدالت به جاماندگان آغاز شود تا به امروز خبری از واگذاری نیست و احتمالا تا پایان سال این واگذاری انجام شود. جاماندگان نیازی به ثبت‌نام ندارند و تنها مشمولانی که توسط دولت مشخص شده‌اند می‌توانند آن را دریافت کنند.

همچنین معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور چندی پیش اعلام کرده بود مشمولان جدید نیازی به ثبت‌نام و ارائه مدارک ندارند. لیست این افراد در سازمان بهزیستی کل کشور وجود دارد. قرار است این سازمان لیست همه افرادی که جزو مشمولان جدید هستند را در اختیار سازمان خصوصی‌سازی قرار دهد. به محض اینکه سازمان خصوصی‌سازی کارهای قانونی و اداری را انجام دهد مستقیما برای افراد جامانده سهام عدالت برقرار می‌شود.

این مقام مسئول تاکید کرده که مشمولان جدید به هیچ عنوان برای ثبت‌نام به جایی مراجعه نکنند و هیچ مدارک یا هزینه‌ای برای ثبت‌نام جدید نپردازند. کل این روند از طریق ارتباط بهزیستی با سازمان خصوصی‌سازی انجام می‌شود.

بر اساس آمارها،۲۰ میلیون جامانده در این حوزه وجود دارند و تنها افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و مجموعه ایثارگران سها عدالت دریافت خواهند کرد و در خصوص این بقیه این افراد صحبتی نشده است.

احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی اظهار داشت: تمام مبالغ واریزی جهت سود سهام عدالت، در اختیار خود دارندگان سهام عدالت قرار گرفته و اختیار مدیریت سود سهام با خود مردم و صاحبان سهام عدالت است و در مورد افرادی که نقص مدارک دارند یا متوفیان به محض اعلام مدارک در روز سود سهام پرداخت خواهد شد.

وی در مورد نپیوستن سازمان خصوصی سازی به درگاه الکترونیک عنوان کرد: ما کاملاً همراه و همدل با وزارت آی سی تی همراهی کردیم. در حوزه مالیاتی و گمرکی اتصال کامل به درگاه و پنجره الکترونیک اتفاق افتاده است. سازمان خصوصی سازی ممکن است در سال برای تعداد انگشت شماری از شرکت‌های دولتی آمار واگذاری داشته باشد و عامه مردم خدمتی از آن سازمان دریافت نمی‌کنند غیر از واریزی سود سهام عدالت، درخواست داشتیم سازمان‌هایی که به عامه مردم خدمت ارائه نمی‌کنند از این لیست استثنا شوند.

وزیر اقتصاد در رابطه با اقدام دولت در حوزه تفکیک حساب‌های شخصی و تجاری بیان کرد: بنای دولت در حوزه تفکیک حساب‌های شخصی و تجاری، تکیه بر خود اظهاری افراد و قبول آن از سوی دولت است. اطلاع رسانی دقیق را دوستان شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی اعلام خواهند کرد.

وی در رابطه با قطع شدن دستگاه‌های پز از سوی خبازان به دلیل عدم پرداخت مالیات، گفت: نباید چنین تخلفی صورت گیرد و آگاه باشند که با چنین تخلفی برخورد خواهد شد.

وزیر اقتصاد در رابطه با واگذاری سهام دو شرکت خودرو ساز گفت: مسأله واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا که از درخواست‌های جدی رئیس‌جمهور بود در حال پیگیری است و کارگروه ویژه ای از وزارت اقتصاد و وزارت صمت تشکیل شده تا بهره وری بهتری در صنعت خودرو رخ دهد. حتماً این چارچوب مشترک را در معرض اظهار نظر صاحبنظران این حوزه قرار خواهیم داد. دولت قصد خالی کردن شانه از مسئولیت یا کسب درآمد ندارد و به دنبال ارائه کارنامه موفق در صنعت خودرو سازی در سالهای آینده است.

خاندوزی در پایان گفت: تنظیم گری در صنعت خودرو در سالهای آینده و چاره سازی برای قیمت‌های دستوری در صنعت خودرو به عنوان دو پیش نیاز قطعی با دوستان وزارت صمت مطرح شده است./ منبع: مهر

واریز سود میلیونی سهام عدالت

مشاور رییس سازمان بورس اظهار داشت: سهامداران سهام عدالت یک میلیون تومانی حدود ۲ میلیون تومان و سهامداران ۵۳۲ هزار تومانی در حدود یک میلیون و یکصد هزار تومان سود سهام عدالت دریافت خواهند کرد.

سهام عدالت از زمانی که وارد عرصه اقتصادی کشور شد تا هم اکنون اخبار مختلفی را پیرامون خود دیده است. به نقل از فارس، یکی از اصلی‌ترین موضوعاتی که در ماه‌های گذشته مورد توجه قرار گرفته است به موضوع واگذاری سهام به جاماندگان مرتبط می شود. جاماندگان سهام عدالت که در سال‌های دهه ۸۰ نتوانستند سهام خود را دریافت کنند، این روزها منتظر تصمیم دولت برای واگذاری سهام هستند.

از دیگر سو، افرادی که در سال ۹۹، روش غیر مستقیم را انتخاب کرده اند، هنوز تکلیف سهام خود را نمی دانند. ۳۰ شرکت سرمایه‌ گذاری مرتبط با سهام عدالت در استان‌ها تشکیل شده و از این تعداد ۲۶ شرکت سرمایه ‌گذاری استانی در سال ۹۹ در بازار دوم بورس پذیرش شده و نماد آنها درج شد. گرچه هم اکنون همه نمادهای شرکت‌های سرمایه‌گذاری عدالت به دلیل تعیین تکلیف نشدن مجامع این شرکت ‌ها و هیأت مدیره آنها متوقف هستند و معامله نمی شوند.

پیمان حدادی، مشاور رئیس سازمان بورس با بیان اینکه پیش بینی می ‌شود سود سهام عدالت دو برابر و به ۶۰ همت برسد، اظهار داشت: سهامداران سهام عدالت یک میلیون تومانی حدود ۲ میلیون تومان و سهامداران ۵۳۲ هزار تومانی در حدود یک میلیون و یکصد هزار تومان سود سهام عدالت دریافت خواهند کرد.

مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت در ارتباط با زمان اجرایی شدن سود سهام عدالت تاکید کرد: اگر شرکت‌های سرمایه پذیر سهام عدالت همکاری لازم را انجام دهند، امکان دارد برنامه ریزی به نحوی انجام شود که واریز سهام عدالت طی ۲ مرحله، مثلا انتهای پاییز ۱۴۰۱ و انتهای زمستان ۱۴۰۱ پرداخت شود.