روزنامه اکیپ در لیستی پر نام و نشان، بزرگ‌ترین غایبین احتمالی و قطعی جام جهانی را ردیف کرده است.

برگزاری جام جهانی بدون این بازیکنان ترسناک است!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه" نزدیک به یک ماه تا شروع جام جهانی قطر باقی مانده و بازیکنان و ستاره‌های مشهور زیادی حضورشان در جام جهانی به کلی منتفی شده یا در هاله ای ابهام قرار گرفته است.

درشرایطی که انگولو کانته، ریس جیمز و جورجینیو واینالدوم قبلاً از جام جهانی حضورشان در این تورنمنت منتفی شده، سایرین مانند پائولو دیبالا، پل پوگبا یا ریچارلیسون، وضعیت‌شان نامشخص است. در اینجا لیستی غیر جامع از بازیکنانی که در قطر حضور نخواهند داشت و بازیکنانی که زمان مصدومیت آنها رو به اتمام است آورده شده است؛

قهرمان 2018 جهان با خروس‌ها، انگولو کانته 31 ساله با بیش از 50 بازی ملی، پس از عود مصدومیت همسترینگ خود در ماه اکتبر، از حضور در جام جهانی قطر محروم شد. پزشکان مدت باقی‌مانده تا مصدومیت این بازیکن را سه ماه تخمین زده‌اند.

دفاع میانی اروگوئه پس از آسیب دیدگی از ناحیه پای راست مقابل ایران، در دیداری دوستانه که با برتری ایران به پایان رسید، قید حضور در جام جهانی را زده است. او پس از یک عمل موفقیت آمیز، پس از جام جهانی به ترکیب بارسلونا اضافه خواهد شد.

در بازی برگشت مقابل میلان در لیگ قهرمانان اروپا که با برتری چلسی به پایان رسید، ریس جیمز، مدافع راست انگلیسی چلسی از ناحیه زانو آسیب دید. او که هشت هفته در شرایط مسابقه نیست، جام جهانی را با سه شیرها از دست خواهد داد.

یورگن کلوپ، سرمربی لیورپول روز سه شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی تایید کرد که دیگو جوتا، مهاجم پرتغالی او که روز یکشنبه در جریان پیروزی 1-0 مقابل منچسترسیتی با برانکارد از زمین خارج شده بود، شانس حضور در قطر با تیم ملی پرتغال را از دست داد. او به دلیل آسیب از ناحیه پای راست، چند ماهی دور از میادین خواهد بود.

هافبک هلندی 31 ساله هلندی‌ها با بیش از 80 بازی ملی که به مدت یک فصل از پاری سن ژرمن قرضی به آ اس رم پیوسته بود، در آگوست گذشته در تمرین باشگاه ایتالیایی، دچار شکستگی از ناحیه استخوان ساق پای راست خود شد تا هافبک سابق لیورپول هم جام جهانی را از دست بدهد.

وینگر جوان پرتغالی ولورهمپتون در اولین بازی مقابل وستهم در اوایل اکتبر از ناحیه مچ پا ضربه خورد. این بازیکن به دلیل آسیب دیدگی رباط مچ پا تحت عمل جراحی قرار گرفت و مجبور شد قید جام جهانی را بزند.

قربانی رگ به رگ شدن زانوی راست در بازی با استون ویلا در اواسط سپتامبر، نباید رقابت را تا اواسط نوامبر از سر بگیرد. او همچنین شانس حضور در جام جهانی با تیم ملی فرانسه را از دست داده است.

پل پوگبا که در اوایل سپتامبر روی مینیسک بیرونی زانوی راست عمل جراحی انجام داد، روز سه‌شنبه تمرینات گروهی خود را با یوونتوس از سر گرفت. علی‌رغم این که برای مدت‌ها حضور او در جام جهان نامشخص بود، او در نهایت می تواند با مدافع عنوان قهرمانی به قطر برود.

دیدار مقابل باشگاه سابق برای مهاجم برزیلی تاتنهام خوش‌یمن نبود و او این بازی را با مصدومیت ساق پا نیمه‌کاره رها کرد. او در ادامه با عصا و با چشمان قرمز در مقابل رسانه‌ها ظاهر شد اما به گفته مربی او آنتونیو کونته، او برای جام جهانی بازگردانده می‌شود.

لروی سانه که در دقیقه 75 بازی روز یکشنبه مقابل فریبورگ به دلیل مصدومیت تعویض شد، از ناحیه ران چپ خود دچار پارگی شد و به مدت سه هفته در دسترس نخواهد بود. حضور او با آلمان برای جام جهان نامشخص است.

مدافع پرتغالی پاریسی‌ها به دلیل مصدومیت از ناحیه همسترینگ دیدار تیمش مقابل مارسی را نیمه‌کاره رها کرد تا حضورش در جام جهانی در هاله‌ای از ابهام قرار بگیرد. او حداقل به سه هفته استراحت نیاز دارد.

کاپیتان اتلتیکو مادرید، شنبه گذشته در بیلبائو مصدوم شد. باشگاه او روز دوشنبه اعلام کرد که او دچار آسیب عضلانی شده و رسانه های اسپانیایی نسبت به حضور این بازیک در تیم تحت هدایت لوئیز انریکه در جام جهانی قطر خوش‌بین نیستند.

پس از پنالتی موفقیت‌آمیز خود مقابل لچه، به دلیل مصدومیت از ناحیه ران، زمین را به آرامی ترک کرد. به گفته سخنگوی آ اس رم که نخواست به مدت غیبت او اشاره کند، این بازیکن 28 ساله آرژانتینی احتمالا در قطر حاضر خواهد بود.