دانیال سهرابی با یک کام بک تاریخی مدال طلای کشتی فرنگی زیر 23 سال جهان را کسب کرد تا مبارزه او با حریف فرانسوی، کاندیدای مبارزه سال شود.

سهرابی پشت سنجاب پرنده را شکست!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ورزش سه، رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی زیر 23 سال جهان روز گذشته با قهرمانی ایران به پایان رسید. شاگردان حسن رنگرز در این رقابت‌ها با کسب سه مدال طلا و سه مدال برنز، در جایگاه نخست ایستادند. یکی از سه طلای ایران در این رقابت‌ها داستان جالبی داشت؛ داستانی که یک کام‌بک استثنایی را در دل خود جای داده است. دانیال سهرابی، نماینده دسته 67 کیلوگرم ایران در این رقابت‌ها بود که توانست در دیدار پایانی، یک شکست سنگین را به بردی مقتدرانه تبدیل کرده و توجه همه رسانه‌های کشتی دنیا را به خود معطوف کند.

حساب رسمی فدراسیون جهانی کشتی با انتشار ویدیویی از مبارزه فینال دسته 67 کیلوگرم قهرمانی زیر 23 سال جهان، این مبارزه را کاندیدای انتخاب به عنوان مبارزه سال اعلام کرد. در این مبارزه که میان دانیال سهرابی و گاگیگ سنجویان از فرانسه انجام گرفت، 24 امتیاز در عرض 6 دقیقه رد و بدل شد که 7 امتیاز نخست، سهم کشتی‌گیر فرانسوی بود اما کشتی گیر ایرانی 17 امتیاز در ادامه کسب و طلای جهانی را مال خود کرد.

سموجیان کشتی را توفانی شروع کرد و در عرض ۹۰ ثانیه ۷-۰ از سهرابی پیش افتاد. این بخش از مبارزه، هیچ شباهتی به ادامه آن نداشت…

مبارزه دو ورزشکار با شروع توفانی سنجویان همراه بود. او با تسلط به کار، مبارزه را شروع کرد و در 90 ثانیه نخست، 7-0 از سهرابی پیش افتاد. چنین شروعی در کشتی معمولا به پیروزی ختم می شود چون شرایط روحی دو ورزشکار، الاکلنگ وار تغییر می کند؛ کشتی گیر برنده از نظر روحی شارژ و به همان اندازه و سرعت کشتی گیر بازنده با ناامیدی مبارزه را ادامه می دهد؛ مگر اینکه اتفاق نادری را شاهد باشیم. این اتفاق معمولا از یک اراده قوی نشات می گیرد. کشتی گیر جوان کشورمان این اراده را به بهترین شکل ممکن از خود نشان داده و بدون توجه به نتیجه، از میانه های وقت اول، امتیازگیری را شروع کرد.

سهرابی بلافاصله بعد اینکه کشتی ۷-۰ شد، حملات بی امان خود را شروع و تا پایان وقت اول، نتیجه را به ۷-۵ تغییر داد تا در وقت دوم با آرامش بالاتری به خلق کامبک استثنایی خود بپردازد.

دانیال تا پایان وقت اول 5 امتیاز کسب کرد تا کشتی 7-5 وارد وقت دوم شود. در این لحظات هنوز حریف فرانسوی تصور نمی کرد که دست حریف ایرانی در پایان مبارزه، به عنوان کشتی‌گیر برنده بالا خواهد رفت. او سعی داشت مبارزه را در وقت دوم کنترل کند و مربیانش هم از کنار زمین همین را از او می خواستند. سهرابی اما چیزی جز طلا نمی خواست و گویا آن 7 امتیاز نخست حریف نیز حسابی به او برخورده بود. معمولا در چنین لحظاتی، مبارزه بعدی، زمان انتقام است اما سهرابی در همین مبارزه می خواست کار را یکسره کند و کرد! او در وقت دوم توانست 12 امتیاز دیگر کسب کند.

کل وقت دوم به هنرنمایی دانیال اختصاص داشت. او خیلی زود از حریف پیش افتاد و در ادامه نیز با بیشتر کردن حملاتش، نتیجه را سنگین تر کرد.

کشتی‌گیر ایرانی به کمتر از 40 ثانیه در وقت دوم نیاز داشت تا شکست را جبران و به کشتی گیر برنده تغییر وضعیت دهد. البته این برای دانیال کافی نبود و او می خواست کاملا آن 7-0 شروع کار را محو و به فراموشی بسپارد. در چنین شرایطی سنجویان که راست و چپ در خاک اسیر می شد دیگر نایی برای مبارزه نداشت. او تصورش را هم نمی کرد فینالی را که 7-0 شروعش کرده بود را ببازد. تلاش های بی اثر کشتی‌گیر فرانسوی در لحظات پایانی هم هیچ امتیازی به همراه نداشت. او به آب و آتش زد و حتی سنجاق پرنده را هم امتحان کرد ولی همان 7 امتیاز شروع کار، به نامش ثبت شد و سهرابی بعد از شروع امتیازگیری خود از اواسط وقت دوم تا پایان زمان کشتی، اجازه نداد حریف حتی یک امتیاز دیگر نیز بگیرد و طلای دسته 67 کیلو را به درام‌ترین شکل ممکن به نام خود ثبت کرد.

کشتی گیر فرانسوی در آخرین لحظات کشتی زمانی که ۶ امتیاز عقب بود، سعی داشت با حرکت سنجاب پرنده سرنوشت خود را عوض کند ولی سهرابی با یک‌ بدل به موقع او را که از زمین کنده شده بود با همه قدرت به زمین کوبید تا ۴ امتیاز دیگر کسب کرده و نتیجه ۱۷-۷ شود.