خاویر تباس بار دیگر به باشگاه بارسلونا هشدار داد که در تابستان سال بعد تنها راه خرید بازیکن، کاهش دستمزد بازیکنان است.

تباس دست بردار نیست: هشدار مجدد به بارسلونا
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا در تابستان امسال به لطف فروش بخشی از دارایی های خود و فعال کردن چهار اهرم مالی توانست بازیکنان جدید بخرد و قرارداد چند بازیکن خود را تمدید کند. بارسلونا در نهایت توانست نام همه خریدهای جدید خود را در لالیگا ثبت کند. ادوارد رومرو، نایب رئیس اقتصادی بارسلونا، چند هفته پیش در یک نشست خبری توضیح داد که اگر اهرم‌های مالی نبودند، بارسا در فصل قبل 106 میلیون یورو و در فصل جاری 210 میلیون یورو ضرر مالی می کرد. بارسا در فصل 22-2021، 1017 میلیون یورو درآمدزایی داشت و 856 میلیون یورو نیز هزینه کرد. 

بارسا با تقویت خود امید داشت تا مراحل پایانی لیگ قهرمانان صعود کند اما پس از تساوی خانگی مقابل اینتر در یک قدمی سقوط به لیگ اروپا قرار دارد و این به معنای از دست دادن درآمدی هنگفت است.

خاویر تباس، رئیس لالیگا، در این رابطه گفت:«بارسا اگر نتواند از گروهش در لیگ قهرمانان صعود کند، درآمدش کاهش خواهد یافت ولی می تواند با متوقف کردن پرداخت پاداش به بازیکنانش تا حدی این ضرر و زیان را پوشش بدهد. با این حال هشدار می دهم که بارسلونا در تابستان سال بعد دیگر نمی تواند با فعال کردن اهرم های مالی بازیکن بخرد. بارسا باید از دستمزد بازیکنانش کسر کند و بودجه دستمزد این باشگاه نباید از 500 میلیون یورو فراتر برود. در غیر این صورت بارسا باید تابستان بعد چهار بازیکن بفروشد تا بتواند یک بازیکن بخرد.»