امیر قطر امروز گفت که این کشور به خاطر میزبانی در جام جهانی با بیشترین انتقادات روبه‌رو بود ولی با حسن نیت با آن‌ها برخورد کرد.

امیر قطر: از هیچ میزبان  جام جهانی مثل ما انتقاد نشد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، قطر کمتر از یک ماه دیگر میزبان جام‌جهانی است، یک میزبانی بزرگ برای کشوری کوچک که آنها را به کانون توجهات تبدیل می‌کند. برگزاری جام جهانی 2022 در قطر باعث شده است تا انتقادهای زیادی از این کشور در رسانه‌ها شنیده شود که بیش‌تر به خاطر نقض حقوق بشر در کشور میزبان جام جهانی بوده است. اکنون بن حمد آل ثانی از توسعه بیش‌تر این کشور می‌گوید.

حاکم قطر از میزان انتقادات وارده به کشورش در آستانه جام جهانی گلایه کرد. تمیم بن حمد خلیفه آل ثانی، امیر قطر، روز سه‌شنبه در دوحه پایتخت این کشور گفت:«از زمانی که ما افتخار میزبانی جام جهانی را داشته‌ایم، قطر در معرض کارزار بی‌سابقه‌ای قرار گرفته است که هیچ کشور میزبانی آن را تجربه نکرده است. ما در ابتدا با حسن نیت با این موضوع برخورد کردیم و حتی در نظر گرفتیم که برخی از انتقادات مثبت و مفید بود و به ما کمک کرد تا جنبه‌هایی را که باید توسعه یابد، توسعه دهیم. اما به‌زودی برای ما روشن شد که متأسفانه انگیزه‌های واقعی پشت این کارزار دشمنی بود.   

امیر هم‌چنین بدون پرداختن به جزییات، انتشار اخبار جعلی و استانداردهای دوگانه منتقدان را محکوم کرد. قطر به طور مرتب به دلیل نقض حقوق بشر مورد انتقاد قرار گرفته است. عفو بین‌الملل اخیراً از استثمار مداوم کارگران خارجی در قطر انتقاد کرده است.

شیخ تمیم گفت میزبانی جام جهانی چالش بزرگی برای کشوری به اندازه قطر بود. او گفت:«ما این چالش را به دلیل ایمان به پتانسیل خود پذیرفتیم تا این مأموریت را انجام دهیم و آن را به موفقیت برسانیم. این یک موفقیت بزرگ برای همه است و برای همه است.»

کارگران خارجی ۸۵ درصد از جمعیت حدود ۳ میلیون نفری قطر را تشکیل می‌دهند که یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان گاز طبیعی در جهان و یکی از ثروتمندترین کشورهاست. او گفت که جام جهانی به قطر اجازه می‌دهد تا قدرت اقتصادی و هویت فرهنگی خود را به نمایش بگذارد.