استقلال باید در هفته یازدهم لیگ برتر، روز جمعه به مصاف تیم هوادار برود و از این رو امروز شاگردان ساپینتو تمرینات پرفشاری را پشت سر گذاشتند.

کم و کیف آخرین تمرین استقلال (عکس)
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، تمرینات این روزهای استقلال تحت الشعاع اتفاقات مهمی برگزار می‌شود. آن‌ها پیش از برگزاری هفته دهم با تغییرات مدیریتی رو به رو شدند و حالا باید دوران جدیدی را با علی فتح الله‌زاده بگذرانند.

همچنین رقابت بین بازیکنان تیم به اوج خود رسیده است. عملکرد خوب یزدانی و مرادمند در فصل گذشته باعث شده بود تا این دو مدافع در مقاطعی از فصل قبل به تیم ملی دعوت شوند. بازیکنانی که پس از مسئله سربازی از شرایط آرمانی دور شدند و حالا از ترکیب اصلی استقلال هم خارج شده‌اند.

پس از ناکامی یزدانی و مرادمند، نوبت به عارف غلامی رسید و شماره ۵ استقلال توانست در پای ثابت اردوهای اسکوچیچ باشد اما بازگشت کی‌روش برای این مدافع هم خوش یمن نبود و او هم از لیست اولیه کی‌روش خط خورد. حالا هفته یازدهم آخرین شانس غلامی برای جلب نظر سرمربی تیم ملی خواهد بود.

بازگشت کی‌روش اما بهترین خبر برای هافبک دفاعی این روزهای استقلال بود. روزبه که ظاهرا رابطه خوبی با مربی‌های پرتغالی دارد با ورود ساپینتو ابتدا به ترکیب اصلی استقلال رسید و نیک‌نفس را نیمکت نشین کرد و حالا به مینی کمپ‌های دو روزه سرمربی پرتغالی تیم ملی هم دعوت می‌شود.

در این بین اما سرنوشت دو وینگر بوشهری استقلال کاملا متفاوت رقم خورد. بازگشت محبی و قایدی از سانتاکلارا و شباب الاهلی به استقلال برای این بود که آن‌ها بتوانند با فرصت بازی بیشتر دوباره به تیم ملی دعوت شوند. محبی با درخشش خود در پیراهن آبی به این مهم رسید اما قایدی که در لیست اولیه کی‌روش بود و پیش از اردوی اتریش از لیست نهایی خط خورد هنوز نتوانسته نظر کی‌روش را عوض کند.

همچنین این تمرینات می‌تواند آخرین شانس‌های برخی بازیکنان همچون آمانوف و مطهری برای ماندن در استقلال باشد. هافبک هجومی و مهاجم این تیم نتوانستند ساپینتو را در طول ۱۰ هفته گذشته متقاعد کنند و به نظر می‌رسد کار سختی برای ماندن در تیم داشته باشند.

البته هفته یازدهم و بازی مقابل هوادار برای حردانی بازی خیلی مهمی به حساب می‌آید. در پست دفاع راست ترافیک شدیدی در تیم ملی وجود دارد و حردانی علیرغم نیمکت نشینی در استقلال به آخرین مینی کمپ کی‌روش دعوت شده است و قطعا یک فرصت ۹۰ دقیقه‌ای پیش از جام جهانی می‌تواند روی سرنوشت این بازیکن در جام جهانی تاثیر بسزایی داشته باشد.

باید دید آیا بازیکنان استقلال می‌توانند لیگ را پیش از برگزاری جام جهانی با خاطرات خوش به پایان برسانند.