اتفاقات عجیب و باورنکردنی در واندا مترو پولیتانو، همچنان سوژه شماره یک رسانه‌های دنیاست؛ جایی که یک پنالتی پس از پایان بازی اعلام شد.

 جهان شاهد یک سیرک باورنکردنی در مترو پولیتانو!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، پیروزی چهار بر صفر پورتو برابر بروژ، یک پیام مهم برای ال‌چولو و شاگردانش داشت، هر نتیجه ای جز پیروزی برابر بایر لورکوزن، به معنای حذف اتلتیکو از لیگ قهرمانان بود. همین مسئله باعث شد تا آنها از دقیقه یک سراپا حمله باشند اما اتفاقات بر خلاف میل آنها رقم خورد و میزبان در حضور 63803 تماشاگر، 2 مرتبه از تیم آلمانی عقب افتاد و هر 2 بار، توانست کار را به تساوی بکشاند.

حملات تیم مادریدی برای رسیدن به گل پیروزی بی نتیجه بود و در شرایطی که پنج دقیقه وقت اضافه اعلام شده بود، یانیک کاراسکو در دقیقه 95:20 ضربه کرنر و آخرین شانس روخی بلانکو برای رسیدن به گل پیروزی را به روی دروازه فرستاد. حتی یان اوبلاک نیز برای زدن ضربه سر به جلو آمده بود اما در نهایت توپ توسط مدافعین بایر دور شد و کلمنت تورپین داور فرانسوی در سوت خود دمید تا پایان بازی را اعلام کند.

با این حال، تعدادی از بازیکنان اتلتیکو از جمله کاراسکو و دپل به نشانه اعتراض به خطای هند پنالتی، دست های خود را بالا بردند. دیه‌گو سیمئونه نیز در حال ترک استادیوم به سمت رختکن بود که ناگهان متوجه اتفاقاتی درون زمین شد و از حرکت ایستاد. جرومه بریسارد داور ویدیویی در حال صحبت با تورپین بود و به هموطنش اعلام کرد دست نگه دارد چرا که اتفاق مشکوکی درون محوطه جریمه رخ داده است.

دپل نخستین فردی بود که خودش را به داور بازی رساند و به او گفت که توپ به دست بازیکن میهمان برخورد کرده است. میتچل باکر هافبک لورکوزن قصد داشت تا داور را از هر گونه تصمیم جدیدی منصرف کند که تورپین با عصبانیت به این بازیکن گفت صحنه را ترک کند. سیمئونه که در ادامه متوجه داستان شد، کنار زمین بالا و پایین می پرید و مدعی بود توپ به دست بازیکن بایر برخورد کرده است.

در شرایطی که بازیکنان 2 تیم کلمنت تورپین را دوره کرده بودند، قاضی فرانسوی با عصبانیت بر سر آنها داد می زد که از او دور شوند و سرانجام او توسط کمک داور ویدیویی به کنار زمین فراخوانده شد تا صحنه مشکوک را مورد بازبینی قرار دهد. مرور تصاویر تلویزیونی نشان می دهد که توپ به دست پیرو هینکاپیه برخورد کرده و به همین دلیل، داور یک خطای پنالتی را به سود روخی بلانکو اعلام کرد تا امیدهای تیم میزبان برای پیروزی و بازگشت به مسابقات زنده شود.

این اتفاق عجیب در شرایطی رخ داد که تورپین سوت پایان بازی را به صدا در آورده بود اما طبق قوانین، او می توانست حتی اگر بازیکنان 2 تیم وارد رختکن هم شوند، برای انجام تصمیم اتاق VAR، آنها را به داخل زمین برگرداند. در نهایت و در میان اعتراض شدید بازیکنان لورکوزن و در شرایطی که 08:42 ثانیه نیز از وقت های تلف شده گذشته بود، یانیک کاراسکو پشت ضربه پنالتی ایستاد.

اتفاقات عجیب و دیوانه وار دقیقا پس از ضربه او به وقوع پیوست. کاراسکو ضربه اش را به سمت چپ لوکاس هرادسکی زد اما گلر فنلاندی دست او را خواند و با واکنشی دیدنی، ضربه بازیکن اتلتیک را مهار کرد. در برگشت، بزرگترین فرصت ممکن در اختیار سائول نیگز قرار گرفت تا دروازه خالی را باز کند.

اما در عین ناباوری، ضربه سر این بازیکن اسپانیایی به تیرک دروازه برخورد کرد و به درون زمین بازگشت. در ادامه باز هم اتلتیکو فرصت رسیدن به گل سوم را داشت. توپ به راینیلدو مانداوا رسید و ضربه مدافع موزامبیکی اتلتیکو در حال ورود به دروازه بود که به شکلی عجیب و باورنکردنی، این توپ به پشت پای یانیک کاراسکو برخورد کرد و از بالای دروازه به بیرون رفت.

کاراسکو که در ابتدا ضربه پنالتی را هدر داده بود، با حضور بد موقع در مقابل دروازه بایر لورکوزن، مانع گلزنی مانداوا شد تا شب کابوس وار بازیکن بلژیکی روخی بلانکو تکمیل شود. در ادامه نیز میتچل باکر بازیکن لورکوزن به شکل عجیبی در برابر دروازه، مقابل کاراسکو قرار گرفت و ضربات متعددی را با شکم و سینه به بازیکن میزبان وارد کرد و گل نشدن این موقعیت بزرگ را با فریاد زدن برابر او جشن گرفت.

در نهایت بازی با تساوی 2 – 2 به پایان رسید تا اتلتیکو با نتایج به دست آمده و فاصله چهار امتیازی با پورتو در فاصله یک بازی تا پایان مرحله گروهی، از دور رقابت ها کنار برود. حالا آنها برای اینکه حداقل بتوانند سهمیه حضور در لیگ اروپا را کسب کنند، باید به دنبال کسب امتیاز از پورتو باشند و یا حداقل اینکه لورکوزن برابر بروژ شکست بخورد.