سرمربی استقلال در نشست خبری پیش از بازی با هوادار، نسبت به حکم کمیته انضباطی، اشتباهات داوری و مکان سوپر جام اعتراض کرد.

اعتراض شدید ساپینتو به این سه اتفاق مهم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، آخرین هفته رقابت های لیگ برتر پیش از آغاز جام جهانی، طی امروز و فردا برگزار می شود. اما مسابقات برای استقلال همچنان ادامه دارد چرا که آنها باید در دیدار سوپرجام برابر نساجی نیز به میدان بروند. آبی پوشان باید فردا در دیداری از هفته دوازدهم به مصاف هوادار بروند.

ریکاردو ساپینتو که در سه دیدار قبلی این تیم برابر فولاد، ذوب آهن و آلومینیوم را به دلیل محرومیت از دست داده بود، در نشست خبری پیش از بازی فردا حضور پیدا کرد و به شدت نسبت به مسائلی از جمله محرومیتش، اشتباهات داوری و مکان دیدار سوپرجام برابر نساجی معترض بود.

صحبت های سرمربی استقلال را در زیر می خوانیم:

* از رأی کمیته انضباطی مأیوس شدم

اول از همه، دلم برای همه شما (خبرنگاران) تنگ شده بود. خیلی وقت بود که همدیگر را ندیده بودیم. دلتان برای من تنگ شده بود یا نه؟ (با خنده) قبل از اینکه در مورد بازی فردا صحبت کنم، در ارتباط با اتفاقاتی که برایم رخ داد و جریمه ای که شد، ناراحتم. لایق آن نبودم و واقعا نمی‌فهمم. از این رای که صادر شد، واقعا مایوس شدم. آنها (اعضای کمیته انضباطی) صادق و جدی نبودند.  

* به من گفتند جریمه نمی شوی ولی جریمه و محرومیت دادند

توافق کردیم که به همراه مترجم بریم و پنج دقیقه صحبت کنیم. رفتیم و صحنه‌هایی را که دیدیم، چیزی در آنها نبود. بیشتر از وقت معمول هم ماندیم. جو دوستانه بود و تاکید کردند که من تحریک شده ام و در ویدیو چیزی نبود. گفتن جریمه نمی‌شوید اما 2 بازی من را محروم کردند به همراه جریمه نقدی.

* اگر واقعا کاری بکنم، من را 10 جلسه محروم می کنند

می خواهم از آنها بپرسم وقتی رفتیم بیرون چه اتفاقی افتاد؟ به من و وکیلم گفتند نتیجه این است. از من هم خواستند وقتی بیرون رفتم صحبت نکنم. باعث شگفتی من شد. اگر روزی کاری کنم فکر کنم من را 10 جلسه محروم می‌کنند. واقعا قابل باور نیست. این ناامیدی بود که خواستم با شما آن را مطرح کنم. من، تیم من، باشگاه و هواداران لایق این محرومیت نبودیم. وقتی روی یک نفر دست می‌گذارند تاثیر برای همه است.

* داوران هر بازی از ما امتیاز می گیرند

موضوع دوم، داوران است. تا کجا می خواهند با ما اینگونه رفتار کنند؟ کی می خواهند با ما صادق باشند؟ هر بازی از ما امتیاز می گیرند. ما از تیم حریف بهتریم. با تیم هایی بازی کرده ایم که فقط دفاع می کردند. فرصت های زیادی را ایجاد کرده ایم و می توانستیم از این موثرتر باشیم. ولی لایق این هستیم که صداقت را در این بازی ها ببینیم.

* داوران این اشتباهات را تمام کنند

می خواهم از داوران بپرسم چرا اشتباهات بزرگ را مقابل ما انجام می دهند؟ واقعا تمامش کنید، وقت آن رسیده که تمامش کنید. روزیکه به استقلال آمدم، به هواداران قول دادم که سه قهرمانی برای استقلال بیاورم. چون احساس می کنم تیم بزرگی مانند استقلال، پرسپولیس و سپاهان، از طرف داوران احترامی دارند. نمی خواهم کار خارق العاده ای انجام دهند. فقط صداقت می خواهم. من تاکنون هیچ احترامی از سوی آنها ندیده ام.

* اگر داوران صادق بودند، الآن 6 امتیاز بیشتر داشتیم

اگر داوران با ما صادق بودند، اکنون 6 امتیاز بیشتر داشتیم. 6 امتیاز در این لیگ خیلی زیاد است. خودتان می دانید که این لیگ نسبت به سالهای دیگر خیلی سخت است. سپاهان، پرسپولیس، گل گهر، فولاد و ... همه قوی و خوب هستند. اگر این امتیازات را نگیریم و از این فرصت ها استفاده نکنیم، خیلی سخت خواهد شد. این حقیقت است. اگر پنالتی ها را برای ما می گرفتند، شکاف بزرگی در لیگ رخ می داد. تیم های دیگر نیز می توانند درباره مشکلاتشان صحبت کنند. من درباره مشکلات تیم خودم صحبت می کنم و به آنها احترام می گذارم.

* چهار استادیوم سمبلیک داریم و سوپرجام باید در زمین خوبی برگزار شود

ما تا قبل از جام جهانی 2 فینال داریم. ابتدا برابر هوادار و سپس نساجی. اما موضوعی اکنون در رابطه با سوپر جام اتفاق افتاده است. یک تصمیم دیگر گرفته شده که نمی فهمم چه اتفاقی افتاده است. ما استادیوم های خوبی داریم. می گویند که آزادی بی طرف نیست و نمی توانیم اینجا بازی کنیم. سپاهان، فولاد، تراکتور و مشهد استادیوم های خوبی دارند. چهار استادیوم سمبلیک داریم. زمانیکه تماشاگر نداریم، حتی می توانید بازی را در آزادی برگزار کنید. حالا قبول می کنم که در آزادی نمی توانیم بازی کنیم. با تمام احترامی که برای مس کرمان قائلم، ولی به نظر من این یک فینال است و باید در بهترین استادیوم با زمین خیلی خوب برگزار شود. من بازی های خانگی مس کرمان را دیده ام و زمین آن خیلی هموار نیست و پر از چاله و چوله است.

* در زمین چمن کرمان سوپرجام را می بازیم

برای تیمی مثل ما که دوست داریم با کیفیت بازی کنیم و تیم حریف را کنترل کنیم، مطمئنا بازی را می بازیم. این همه منصفانه نیست. من بهترین را برای هر 2 طرف می خواهم. بازی کردن روی زمینی که هموار نیست و کیفیت خوبی ندارد، برای هیچ کدام خوب نیست. نمی دانم چه کسی این تصمیم را گرفته اما این مسئله نیز علیه ماست. امیدوارم روی این زمین چمن کار کنند. می دانم که فدراسیون تیمی را به استادیوم فرستاده تا بهترین ها را برای ترمیم زمین انجام دهند و امیدوارم فینال بسیار خوبی را در پیش داشته باشیم، نه اینکه بخاطر کیفیت زمین، برای توپ های اول و دوم جنگی داشته باشیم.

* ما در برابر چند جبهه می جنگیم

همانطور که به هواداران قول داده ام، ما می جنگیم. نمی توانم اکنون قولی را به آنها بدهم. چون این 6 امتیازی که از ما گرفته اند و تصمیمی که برای سوپر جام گرفته اند،  طبیعی نیست. ما در برابر چند جبهه می جنگیم و اکنون متوجه این موضوع شده ام. حالا هر چقدر هم که سعی کنند با ما بد باشند، ما نیز بیشتر متحدتر خواهیم بود و همه در تیم استقلال در برابر مسائلی که نرمال نیستند، به مبارزه ادامه خواهیم داد. ما فقط چیزهای طبیعی را می خواهیم، هم برای خودمان و هم تیم های حریف. ولی تاکنون این احساس به من دست نداده است.

* هوادار تیم خوب و مربی باتجربه ای دارد

در خصوص بازی با هوادار باید بگویم که تیم خیلی خوبی است و مربی بسیار باتجربه‌ای دارد. در اول فصل با آنها یک بازی دوستانه داشتیم که نسبت به آن زمان بسیار بهتر شدند. در 3 بازی اخیر نتایج بسیار خوبی گرفتند و قبلا با سیستم 1-3-2-4 بازی می‌کردند ولی الان سیستمان با 3-4-3 بازی می‌کنند. 3 بازیکن در خط حمله دارند که باکیفیت هستند و سرعت بسیار بالایی دارند که باید مراقب آنها باشیم. وینگرهایی خوبی دارند که خیلی خوب به باکس و محوطه می‌رسند. امیدوارم در مقابل هوادار به برتری برسیم. به برد نیاز داریم و امیدوارم داوران هم خوب قضاوت کنند و بدون هیچ اشتباهی سوت بزنند.

* دوست دارم همه تیم ها مانند سپاهان و پرسپولیس بازی کنند

مشکل برابر تیم هایی که بسته بازی می کنند؟ متأسفم که این تیم‌ها با اصولی که ما داریم و برای قهرمانی کار می‌کنیم، بازی نمی‌کنند. دوست دارم آن‌ها مانند سپاهان و پرسپولیس بازی کنند، ولی تا الان این مدلی بازی نکرده اند و باعث تأسف است. باید فوتبال خوب بازی کردن را شروع کنند، ولی تا الان من ندیدم.

* این سبک دفاع اتوبوسی برای فوتبال ایران خوب نیست

قهرمانی یونان با این شیوه؟ من به شیوه ای که بازی می کنند، احترام می گذارم، اینکه یکی، دو اتوبوس پارک می‌کنند، استراتژی آن‌هاست. من دوست ندارم و برای فوتبال ایران هم خوب نیست، ولی احترام می‌گذارم. هر مربی ایده خودش را دارد. نه در مقابل استقلال، بلکه مقابل تیم‌های دیگر هم همان فوتبال را بازی کنند، ولی مقابل پرسپولیس و سپاهان این فوتبال‌ها را ندیدم.

* سبک دفاعی حریفانمان برابر ما و سایر تیم ها متفاوت است 

آنطور که مقابل ما در استادیوم آزادی دفاع می‌کنند مقابل تیم‌های دیگر دفاع نمی‌کنند. اگر آن رفتار را مقابل تیم‌های دیگر ببینم، حتی اگر آن را دوست نداشته باشم، به آن احترام می‌گذارم، چون مقابل تیم‌های دیگر هم همانطور هستند. در آینده این را می‌بینیم که همان سبک برابر ما را نیز برابر حریفان انجام می دهند یا خیر. چیزی که من می‌خواهم این است که باید کار کنیم، خیلی سخت است. بعضی اوقات مشکل این است که نتوانیم در لحظات اول گل بزنیم، داوران پنالتی‌ها را نگیرند و ... در ادامه کار خیلی سخت می‌شود. باید خوب کار کنیم و در حمله کارآمدتر ظاهر شویم و روی ضربات آخر کار کنیم.

* روی ضعف گلزنی مهاجمان کار می کنیم

ضعف گلزنی مهاجمان؟ روی این موضوع کار می‌کنیم. به آن ها در هر بازی اعتماد به نفس می دهیم که گل بزنند. به بعضی بازیکنان فرصت دادم. به ارسلان مطهری هم که زیاد بازی نکرده بود، فرصت دادم. آرمان را هم داریم که مصدوم است. سعی می‌کنیم مهاجمان را تقویت کنیم و به آن ها اعتماد به نفس بدهیم که به تیم کمک کنند و گل بزنند. مثلا پیمان، سجاد، ارسلان.

* امیدوارم که مهاجمان بتوانند به تیم کمک کنند

با وجود اینکه سجاد شهباززاده شماره ۹ نیست که بیاید کار را تمام کند و همچنین پیمان بابایی که مهاجمی نیست که در باکس باشد. او سریع است و در عمق و فضای پشت، توپ می خواهد. ارسلان مخلوطی از این بازیکنان است. آرمان فقط شماره ۹ است که داخل محوطه جریمه و نزدیک تمام کردن باشد. سعی می‌کنیم با همه کار کنیم و به آنها اعتماد به نفس بدهیم. آن ها هم سخت تلاش می کنند. من هم به آن ها اعتقاد دارم و امیدوارم که بتوانند به تیم کمک کنند.

* برای تحریکاتی که انجام می شود آماده‌تر هستم

تغییر رفتار پس از محرومیت؟ الان برای تحریکاتی که انجام می شود، آماده‌تر هستم. مشکلاتی با مربیان و دستیاران تیم‌های دیگر داشتم که مسلما باید بیشتر دقت کنم. نباید اجازه بدهم من را تحریک کنند. این یک موضوع است. حتی بعضی وقت ها که احساساتی می شوم، همیشه روی بازی تمرکز می‌کنم. بعضی اوقات ممکن است حرکات دست انجام بدهم یا احساساتی‌تر شوم، ولی با وجود آن همیشه تمرکز دارم. سعی می کنم به این شرایط بیشتر توجه کنم و دقت داشته باشم.

* هر همکاری با کی روش نیاز باشد، انجام می دهیم

همکاری با کی روش بخاطر سوپرجام؟ با سرمربی تیم ملی همه جوره همکاری خواهم داشت. در هر موضوعی که نیاز داشته باشد.

* فقط زواری و رمضانی غایب هستند

محرومان و مصدومان؟ همه چیز برای فردا خوب و عالی است. فقط زواری و آرمان رمضانی نیاز دارند فرآیند لازم را تمام کنند. بقیه صددرصد آماده هستند.

* کیفیت تیم در میانه، راست و چپ عالی است

عدم بالانس جناح چپ با سمت راست؟ من با تیم کلهم خوشحال هستم. بعضی اوقات یکی خوب و یکی بد است. یکی سرحال‌تر است و یکی سرحال نیست. بعضی بازی ها از راست بازی می کنیم و در بعضی از جناح چپ. مسلما همه دوست دارند همیشه خوب بازی کنند. همه بازی‌ها را در آخر دیده‌ام و کیفیت تیم هم در وسط، هم در راست و چپ عالی است. فقط روی تمام کنندگی باید کار کنیم.

* تصمیمی که برای بازی سوپرجام گرفتند، برای ما خوب نیست

سرمربی تیم فوتبال استقلال در پایان نشست پس از تذکر مدیر رسانه‌ای باشگاه استقلال در واکنش به صحبت‌های ابتدایی ساپینتو درباره اینکه با انتخاب زمین باهنر کرمان برای سوپرجام مطمئناً بازنده خواهند شد، گفت: تصمیمی که برای بازی سوپرجام گرفتند، برای ما خوب نیست. این یک اظهار نظر است. اگر کیفیت زمین برای بازی ما خوب نباشد، برای ما بد است و فرصت کمتری به دست می آوریم.