حادثه شیراز به اندازه تمام جنایات تروریستی، آشوب‌ها و شهادت حافظان امنیت اخیر در دوماه اخیر جانکاه بود؛ اتفاقی که برای چندمین بار سبب شد مردم ایران در کنار یکدیگر و برای حمایت از امنیت و ایران به خیابان‌ها بیایند و خط تروریسم‌ رسانه‌ای و تروریسم تکفیری را در سراسر کشور محکوم کنند. حالا نه فقط درد شهادت مردم در حرم شاهچراغ شیراز، بلکه جنایت اکباتان در تهران و شهادت نیروهای تامین امنیت هم مردم را در ادامه این ناآرامی‌ها و آشوب‌طلبی‌ها بی‌تاب کرده است و مردم به دنبال عدم مماشات و پایان این ناامنی‌ها هستند. فقط در یک نمونه از رفتار داعش داخلی، آرمان علی‌وردی به عنوان یک طلبه توسط اراذل و اوباش حرفه‌ای ربوده شده و پس از شکنجه با شوکرهای خاص و شبه‌نظامی به کما رفت و دیروز پس از سه روز تحمل جراحات، به شهادت رسید. جریان فحاشی، کشته‌سازی، تحریم و جنگ‌طلبی با هدایت نارسانه‌های فارسی‌زبان خارجی این روزها به جنون رسیده است، اما پروژه ویران‌طلبی ایران قطعا راه به جایی نمی‌برد چون ایران، لیبی، افغانستان، عراق و سوریه نیست.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

در پی حمله تروریستی شامگاه چهارشنبه ۴ آبان به حرم شاهچراغ در شیراز که به شهید و زخمی شدن شماری از مردم بی‌گناه منجر شد، دیروز جمعه ۶آبان، ملت ایران پس از اقامه نمازجمعه، ضمن محکوم کردن این جنایت به راهپیمایی در سراسر کشور پرداختند و با خانواده‌های داغدار این حمله تروریستی اعلام همدردی کردند. در این راهپیمایی‌ها که مردم ضمن ابراز همدردی با خانواده شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ، انزجار و تنفر خود را از دشمنان ایران اعلام کردند، رئیس‌جمهور و جمعی از مسئولان لشکری و کشوری هم در راهپیمایی دیروز حضور داشتند. مردم تهران در این راهپیمایی شعارهایی با مضمون ا...اکبر، یاحسین، لا اله الا ا...، یازهرا، حسین‌حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست، لبیک یا حسین، مرگ بر آمریکا، آشوبگر، داعشی پیوندتان مبارک، این همه لشکر آماده به عشق رهبر آمده، سپاه انقلابی انتقام‌انتقام سر دادند.

تشییع شهدا در تهران

پس از اقامه نمازجمعه در تهران و ابتدای این راهپیمایی،‌ پیکر شهید سرگرد پاسدار امیر کمندی و شهید سیدفرید معصومی روی دست مردم تشییع شد. سرگرد پاسدار شهید امیر کمندی چند شب پیش در غرب تهران در جریان اغتشاشات و درگیری میان آشوبگران و نیروهای حافظ امنیت به درجه شهادت نائل شد. همچنین شهید سیدفرید معصومی از نخبه‌های علمی کشورمان که برای ماموریت به شیراز سفر کرده بود و پس از اتمام ماموریت به زیارت حرم شاهچراغ(ع) مشرف شده بود، در جریان حمله تروریستی به شهادت رسید.

مردم دارالعباده یزد هم حمله تروریستی در حرم شاهچراغ شیراز را محکوم کردند. مردم دارالعباده یزد دیروز پس از حضور در نمازجمعه، حمله تروریستی حرم مطهر شاهچراغ را محکوم و مجازات عاملان این حادثه را خواستار شدند. نمازگزاران در این راهپیمایی ضمن سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر فتنه‌گر و ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند، خشم و انزجار خود علیه استکبار جهانی و نسبت به اغتشاشات اخیر اعلام کردند. مردم یزد در این راهپیمایی که در دیگر نقاط استان نیز برگزار شد، از نهادهای سیاسی و امنیتی خواستند نسبت به اقدامات تروریست‌های تکفیری پاسخ درخوری داشته باشند.

مردم کرمانشاه نیز با برگزاری راهپیمایی، حادثه تروریستی شیراز را محکوم کردند. راهپیمایان با سردادن شعارهای مرگ بر منافق، مرگ بر فتنه‌گر، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر ضدولایت فقیه، حادثه تروریستی شیراز را محکوم کردند.

نمازگزاران اردبیلی جنایت تروریستی شیراز را محکوم کردند

نمازگزاران شهر اردبیل هم پس از اقامه نمازجمعه با برگزاری راهپیمایی اقدام تروریستی در حرم شاهچراغ شیراز را محکوم کردند. مردم اردبیل دیروز ۶آبان بعد از اقامه نمازجمعه در خیابان این شهر حضور یافتند و با شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر انگلیس، مرگ بر منافق، ای رهبر آماده، آماده‌ایم، آماده و مطیع امر رهبریم، مسیر مصلای اردبیل تاچهارراه امام خمینی(ره) این حادثه تروریستی را محکوم کردند. همچنین در این راهپیمایی خانواده‌ها، روحانیون و مسئولان استانی نیز حضور پررنگی داشتند. 

مردم نمازگزار سمنان هم بعد از اقامه نماز عبادی - سیاسی جمعه با برپایی یک راهپیمایی خودجوش، حمله تروریستی در حرم شاهچراغ شیراز و هتک حرمت این امامزاده واجب التعظیم و شهادت جمعی از مردم بی‌گناه در این مکان مقدس را محکوم کردند و نمازگزاران اهوازی هم دیروز برای محکومیت حادثه تروریستی کشتار مردم بی‌گناه در حرم شاهچراغ راهپیمایی کردند.  اما حضور مردم در شیراز هم خیره‌کننده بود و به دنبال جنایت شقاوت‌آمیز در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی علیه‌السلام که به شهادت و مجروح شدن ده‌ها مرد و زن و کودک بیگناه انجامید، تظاهرات خودجوش مردم استان فارس و شیراز پس از اقامه نماز عبادی -سیاسی جمعه از حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ( علیه السلام) برگزار شد. 

مردم شیراز، انزجار و خشم خود از این جنایت را که به شهادت ۱۳نفر و مجروح شدن ۳۰ نفر از هموطنان و زائران مظلوم و بی‌دفاع این حرم مطهر منجر شد، اعلام کردند و خواستار برخورد قاطع با آمران و عاملان این جنایت شدند. مردم کاشان هم حادثه تروریستی شیراز را با برپایی تظاهرات بعد از نماز عبادی - سیاسی کاشان در مصلای بقیه‌الاعظم این شهرستان محکوم کردند.

راهپیمایی باشکوه مردم مشهد

صدها هزار نفر از مردم مشهد هم همراه با سایر نقاط کشور پس از برپایی نمازجمعه با شرکت در راهپیمایی، جنایت تروریستی داعش در حرم حضرت احمدبن موسی(ع) در شیراز را محکوم کردند. مردم مشهد از باب الجواد(ع) حرم مطهر رضوی تا چهارراه خسروی و خیابان شهید اندرزگو و خیابان آیت‌ا... خزعلی تا چهارراه شهدا را با سر دادن شعارهای حسین‌حسین شعارماست شهادت افتخار ماست، راهپیمایی کردند. 

قیام گیلان و گلستان

مردم گیلان و گلستان هم با حضور دشمن‌شکن خود در این تجمع، ضمن محکومیت جنایت وحشیانه استکبار جهانی و گروهک‌های تکفیری با خانواده شهدای این حادثه نیز ابراز همدردی کردند و تنفر خود را از مستکبران عالم به نمایش گذاشتند؛ چراکه حادثه تلخ حرم مطهر شاهچراغ(ع) شیراز بی‌شک قلب هر انسان با منطق، با بصیرت و مومنی را جریحه‌دار کرده است و دشمنان دین با حمایت و بسترسازی این اقدام تروریستی اوج رذالت خود را به امت اسلامی نشان دادند. زائرانی که تنها به جرم ایرانی بودن و در جوار حرم شاهچراغ بودن به خون خویش غوطه‌ور شدند و ریخته شدن این خون‌های پاک، سندی بر مظلومیت انقلاب اسلامی است و امیدواریم چراغ راهی باشد برای آنان که ندانسته در زمین دشمن بازی کردند و با کفر همراه شدند و آنان که قدر نعمت امنیت را نمی‌دانند، آنان که دشمنان جنایتکار را نمی‌بینند و حضورشان را باور ندارند و آنان که قدر جمهوری اسلامی را نمی‌دانند.

قیام کردستان برای امنیت ایران 

اما مردم استان کردستان هم پس از نمازجمعه همزمان با سراسر کشور به خیابان‌ها آمدند و با حضور حماسی خود جنایت هولناک در شیراز و هتک حرمت به حرم‌ احمدبن موسی(ع) را محکوم کردند. نمازگزاران شیعه و سنی با مشت‌های گره‌ کرده و سردادن شعارهای کوبنده مرگ بر فتنه‌گر،‌ مرگ بر ضدولایت فقیه، مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل ضمن اعلام همدردی با خانواده‌های معظم شهدا و مجروحان این اقدام ددمنشانه، نفرت و انزجار خود را از حرکات گروهک تروریستی داعش و توطئه‌های مزدوران وابسته آمریکا و صهیونیسم به نمایش گذاشتند. 

در جای‌جای استان کرمان، دیار شهید سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی، سیدالشهدای جبهه مقاومت هم مردم با حضور پرشور خود در این راهپیمایی، ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های شهدا و مجروحان این حادثه، این جنایت هولناک استکبار جهانی و تروریست‌های داعشی و هتک حرمت به حرم نورانی حضرت شاهچراغ(ع) را محکوم کردند. 

همچنین مردم بندرعباس، استان مرکزی، بوشهر،‌خراسان جنوبی، قم، ایلام، ‌قزوین، لرستان و...هم همانند سایر شهرهای کشور بعد از پایان نمازجمعه با برپایی راهپیمایی به خیابان‌ها آمدند و از اغتشاشگران و تروریست‌ها اعلام برائت و انزجار کردند.

روزنامه جام جم