ایرنا- وزیر خارجه ترامپ پس از ۲ سال از خروج از برجام و اعمال تروریسم اقتصادی علیه مردم ایران، همچنان در انتظار همراهی جهانی با کاخ سفید علیه ایران است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مایک پمپئو روز شنبه در آستانه سفر به سرزمین‌های اشغالی که همچنان درگیر اختلافات داخلی است و در آغاز سومین سال خروج یکجانبه و غیرقانونی از توافق بین‌المللی هسته‌ای ایران که با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت هم تایید شده است، این مطلب را در بیانیه‌ای مطبوعاتی مطرح کرد.

وی افزود ۲ سال پیش، رئیس جمهوری ترامپ با خروج از توافق ناقص ایران و مواجهه امنیتی آن، تصمیم جسورانه‌ای را برای محافظت از جهان در برابر آنچه که تخلف ایران و تهدیدهای اتمی ناشی از آن نامید، اعلام کرد.

عضو تندرو و ضد ایرانی کابینه ترامپ ادامه داد از آن زمان تاکنون، شدیدترین تحریم‌ها را در تاریخ ایجاد کرده‌اند و آنچه که او «تامین مالی و تجهیزاتی تروریست‌ها با میلیاردها دلار ایران» دانست، جلوگیری کرده‌اند.

پمپئو مدعی شد: امروز، مردم آمریکا از امنیت بیشتری برخوردار هستند و خاورمیانه صلح آمیزتر از آن است که ما در برجام باقی بودیم.

وزیر خارجه ترامپ که این روزها به وزیر نفرت هم مشهور شده است، اضافه کرد ۷۵ سال پیش، ایالات متحده و متحدان آن در کنار هم ایستادند تا جهان را از نازی‌ها و ایدئولوژی نفرت‌انگیز آنها خلاص کند اما امروز از سوی آنچه که «رژیم سرکش دیگری» نامید با یک چالش جدی برای صلح منطقه‌ای روبرو هستند.

این در حالی است که نیکلای ملادینف هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل متحد در امور صلح خاورمیانه بارها در گزارش به شورای امنیت تصریح کرده است اقدامات خلاف قانون و تجاوزات رژیم صهیونیستی عامل اصلی بحران در منطقه است.

پمپئو که در ۲ سال گذشته تنها به انزوای واشنگتن در مجامع بین‌المللی کمک کرده است و سیاست‌های یکجانبه‌گرایانه آنها باعث خروج از توافق‌ها و نهادهای بین‌المللی شده است، بار دیگر از جامعه جهانی خواست تا به آنها بپیوندند تا آنچه را که او «دولت پیشرو در حمایت از یهودستیزی» توصیف کرد را متوقف سازند.

پمپئو مدعی شد: ایالات متحده تمام گزینه‌های دیپلماتیک را برای اطمینان از تمدید محدودیت تسلیحاتی سازمان ملل به کار خواهد گرفت. ما این وضعیت موجود خشونت و ترور را نمی پذیریم و هرگز اجازه نخواهیم داد ایران سلاح اتمی داشته باشد.

از ۲ سال پیش تا کنون، پمپئو و دیگر جنگ‌طلب‌های کاخ سفید به دنبال آن هستند تا برجام که محصول دولت یک سیاه‌پوست آمریکایی بود را از بین ببرند و خود با ایران به توافقی جدید دست یابند.

اکنون نیز در ادامه سیاست‌های یکجانبه خود، به دنبال آن هستند با تفسیر ناپذیرفتنی از قطعنامه ۲۲۳۱ خود را برای تمدید محدودیت تسلیحاتی ایران محق بداند. تفسیری که تاکنون از سوی طرف‌های اصلی حاضر در برجام با قاطعیت رد شده است.