گل مردود مس رفسنجان به سپاهان مورد بررسی کارشناسان داوری قرار گرفته است.

کارشناسی آفساید جنجالی لیگ قبل از جام جهانی (ویدیو)
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ورزش سه، در شرایطی که پیش‌بینی می‌شد دیدار مس رفسنجان و سپاهان دو تیم پرستاره و هجومی لیگ برتر، جذاب و پر گل باشد، این مسابقه با تساوی بدون گل به پایان رسید تا مس با ۱۴ امتیاز و سپاهان با ۲۰ امتیاز وارد تعطیلات بشوند.

در این دیدار البته در دقیقه ۴۳ مس روی ارسال محسن آذرباد روی یک ضربه ایستگاهی توسط شیمبا به گل رسید اما کمک داور این مسابقه پرچم خود را به نشانه آفساید بالا برد تا این گل مردود اعلام شود.

البته نکته ویژه این صحنه تصویربرداری ضعیفی است که باعث شده تا امکان تشخیص این صحنه چندان ممکن نباشد و به همین دلیل نیز چند کارشناس داوری از اظهارنظر درباره آن اجتناب کردند یا نتوانستند دیدگاه دقیقی بدهند.

رضا کرمانشاهی: مهاجمی که گل را به ثمر می‌رساند عقب‌تر از مدافع قرار دارد و دقیقا از پشت مدافع جلو می‌آید و گل را به ثمر می‌رساند؛ به همین دلیل گل سالم بود.

ابراهیم میرزابیگی: زاویه فیلم‌برداری درست نیست و با توجه به اینکه این صحنه حساس و میلی‌متری است نمی‌توانیم تشخیص بدهیم‌ و به همین دلیل باید به نظر کمک داور احترام بگذاریم و حق را به او بدهیم.

حسین عسگری: به این دلیل که دوربین روی خط آفساید نیست نمی‌توانیم نظر قطعی بدهیم ولی به نظر می‌رسد کار کمک داور درست بوده و بازیکن مس مقداری جلوتر از مدافعان است.

لحظه ارسالی که با ضربه مس رفسنجان وارد دروازه سپاهان شد اما کمک داور پرچم زد و آفساید گرفت.

حیدر سلیمانی: مهاجم زننده گل در هنگام ارسال توپ در آفساید قرار ندارد و نسبت به مدافع میانی یک گام عقب‌تر است.

غلامرضا جباری: به نظر می‌رسد بازیکنی که گل را به ثمر می‌رساند در وضعیت آفساید قرار ندارد ولی با توجه به زاویه دوربین، اظهار نظر قطعی در خصوص این صحنه دشوار است و باید به تصمیم کمک داور احترام گذاشت.