سرخیو بوسکتس، ستاره بارسلونا، وداع تلخی با لیگ قهرمانان اروپا داشت.

وداع بوسکتس: غمگین‌ترین خداحافظی با لیگ قهرمانان
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، شکست بارسا برابر بایرن و حذف این تیم از مرحله گروهی لیگک قهرمانان عواقب ورزشی، روانی  و اقتصادی بسیاری داشت.

بارسا چهارشنبه شب با بهترین رقابت باشگاهی این قاره خداحافظی کرد و نقاط ضعف بسیارش را در خطوط مختلف به نمایش گذاشت، این در حالی بود که آنها بازیکنان حرفه‌ای بسیار درخشانی را نیز در ترکیب تیم‌شان داشتند.

زمانی که بوسکتس در این بازی تعویض شد، بسیاری از تماشاگران حاضر روی سکوها او را هو کردند و این به خوبی نشان می‌داد که این بازی آخرین حضور او در لیگ قهرمانان با پیراهن بارسا است.

ژاوی، این بازیکن را در دقیقه 58 بیرون کشید و فران تورس جانشین او شد. بارسا در آن زمان اسیر بازی بایرن شد و با دو گل از این تیم عقب بود. این بازیکن توانست 21 پاس موفق ارسال کند، چهار پاس اشتباه داشت، دو خطا رویش انجام شد، یک خطا انجام داد و یک کارت زرد دریافت کرد که باعث شد از حضور در بازی برابر ویکتوریا پلژن محروم شود.

بخش زیادی از تماشاگران حاضر در نوکمپ علیه او هستنند و بوسکتس را مقصر بی‌نظمی در خط میانی می‌دانند، این در حالی است که آنها با چهار هافبک بازی می‌کنند و کل تیم در دیدار برابر شاگردان یولیان ناگلزمان به‌هم‌ریخته و آشفته بودند.

پیکه، هم تنها شش روز قبل و در جریان بازی برابر ویارئال در لالیگا از سوی هواداران هو شده بود و حالا نوبت به بوسکتس رسید که چنین اتفاقی را تجربه کند.

با توجه به محرومیت او از دیدار برابر ویکتوریا پلژن و در نظر گرفتن این واقعیت که قرارداد او در تابستان سال آینده با بارسا به پایان خواهد رسید و شواهدی که حاکی از عدم ادامه حضور او در نوکمپ است، این آخرین بازی او در لیگ قهرمانان بود.

مدیران این باشگاه از جدایی او استقبال می‌کنند چون این بازیکن یکی از بالاترین دستمزدها را در بارسا دریافت می‌کند و آنها هم به دنبال بازسازی این تیم هستند.

تحقیقات درباره جانشین او آغاز شده و روبن نوس، یکی از گزینه‌های اصلی است. این هافبک کاتالان هم دوست ندارد در تیمی که احساس راحتی ندارد و کسی قدرش را نمی‌داند بماند و به احتمال زیاد راهی آمریکا خواهد شد.

این بازیکن 34 ساله در طول سال‌های حضورش در بارسا توانست 129 بازی در لیگ قهرمانان انجام دهد، چهار گل بزند، هفت پاس گل ارسال کند و مجموع 77 پیروزی، 29 تساوی و 23 شکست را در کارنامه‌اش ثبت کند.

او همچنین سه بار قهرمانی در این رقابت‌ها را تجربه کرد و در فصل‌های 09-2008، 11-2010 و 15-2014 جام قهرمانی را بالای سر برد.

ژاوی پس از پایان این بازی در واکنش به هو شدن بوسکتس از سوی تماشاگران گفت:«من گفته بودم که ما باید متحد باشیم.»

سرمربی بایرن تاکید کرد که تماشاگران نباید چنین رفتارهایی با کاپیتان این تیم داشته باشند، هرچند بازگشتی در خداحافظی با لیگ قهرمانان برای او وجود نخواهد داشت.