آمریکا می‌خواهد به بهانه ناآرامی‌های اخیر ایران، جلسه‌ غیر رسمی شورای امنیت تشکیل شود تا احتمالا در آنجا تصمیماتی ضدایرانی گرفته شود.

ادامه اقدامات خصمانه آمریکا علیه ایران؛ این بار با ابزار شورای امنیت
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: در ادامه سیاست‌های مداخله‌جویانه آمریکا در ارتباط با اتفاقات این روزهای کشورمان، واشنگتن در تلاش است برای آن چه جلوگیری از خاموش شدن آتش ناآرامی‌ها در ایران عنوان شده در یک جلسه غیررسمی شورای امنیت تحولات اخیر ایران را مورد بررسی قرار دهد.

رویترز خبرداده است که آمریکا قصد دارد هفته آینده توجه سازمان ملل را به سمت «اعتراضات در ایران» معطوف کند. رویترز با استناد به یادداشتی درباره این جلسه نوشته آمریکا و آلبانی چهارشنبه هفته آینده یک جلسه غیررسمی در خصوص این موضوع برگزار خواهند کرد.

در این یادداشت همچنین  آمده که این جلسه آن چه سرکوب مستمر زنان و دختر و اعضای گروه‌های قومیتی و مذهبی در ایران خوانده شده را برجسته خواهد کرد.

 مقامات آمریکایی در هفته‌های گذشته به هر بهانه‌ای تلاش کرده‌اند تا به مداخله در امور داخلی کشورمان بپردازند و درحالیکه تحریم‌های این کشور علیه مردم ایران ادامه دارد، مدعی حمایت از ایرانیان نیز هستند.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان چندی پیش در واکنش به اظهارات مداخله‌جویانه بایدن،‌ رئیس‌جمهور آمریکا گفته بود: از آغاز تحولات اخیر در ایران، دیروز شنبه جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای چندمین بار طی اظهاراتی مداخله جویانه، از اغتشاشات در ایران حمایت کرد.

او بیان کرده بود: ایشان چون نه مشاوران امینی دارد و نه حافظه خوبی، به وی یادآور می‌شوم که ایران قوی‌تر و استوارتر از آن بود که با تحریم‌های ظالمانه و تهدیدات پوچ شما تسلیم شود. اکنون نیز سربلندتر از آن است که با مداخلات و اظهار شگفتی‌های سیاستمداری خسته از سال‌ها اقدام بی نتیجه علیه ایران، اراده‌اش متزلزل شود.

کنعانی افزود: نه اظهارات بایدن و نه مداخله جویی‌های آمریکا هرگز ما را متعجب نمی‌کند، زیرا مداخله، تجاوز و کشتار، ماهیت حقیقی نظام آمریکاست، اما، ما مردمان تاریخیم و در عمق تاریخ ریشه دوانده‌ایم. از کودتای آگوست ۱۹۵۳ (۲۸ مرداد ۱۳۳۲ خورشیدی) تا به امروز به خوبی سیاست‌های ضدایرانی دولت آمریکا در ذهن‌هایمان ثبت شده است. و البته تاریخ و نقطه نقطه دنیا شهادت می‌دهد که زخم جنایت و خشونت آمریکا بر تن دنیاست.

وی تصریح کرد: عادت شما ماهی گرفتن از آب‌های گل آلود است. اما یادتان باشد، اینجا ایران است: سرزمین مردان و زنان سرفراز. در خانه خویش، با هم گفت‌وگو می‌کنیم، با هم کار می‌کنیم، با هم برای ترمیم زخم‌های کوچک و بزرگ ایران خواهیم کوشید، با هم برای استقلال ایران خواهیم ایستاد و صدالبته شکست دیگری بر انبوه شکست‌هایتان افزوده خواهد شد.