پرسپولیس در شرایطی پس از هفته یازدهم در صدر جدول است که این تیم نسبت به فصل پیش یک تفاوت محسوس دارد.

شادی‌های کوچک زمینه‌ساز جشن بزرگ پرسپولیس!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان یحیی گل‌محمدی در هفته یازدهم لیگ برتر و در آخرین بازی لیگ پیش از تعطیلات، مقابل مس کرمان با تک گل شیخ دیاباته به پیروزی دست یافتند. سرخ‌ها در سه هفته اخیر سه پیروزی کسب کردند؛ اگرچه شاید این بردهای یک‌گله و اقتصادی برای بعضی از هواداران و منتقدان خوشایند نباشد اما همین پیروزی‌ها می‌تواند کلید گم شده پرسپولیسی باشد که فصل قبل قهرمانی را از دست داد.

انتقادی که به پرسپولیس یحیی گل‌محمدی وارد می‌شد عدم توانایی حفظ بردها بود. هواداران انتظار داشتند تیمی که گل اول را زده و پیش افتاده است تسلیم فشار حملات حریف نشود. به طور مثال در فصل گذشته، اگر بازی با آلومینیوم اراک که به حذف ناباورانه پرسپولیس از جام‌حذفی منجر شد، کنار بگذاریم، در لیگ به بازی‌های پدیده، گل‌گهر و استقلال می‌رسیم. پرسپولیس در این سه دیدار گل اول را زده بود اما نتوانست برتری خود را حفظ کند.

این اتفاق وقتی مهم می‌شود که بدانیم سرخ‌ها با همان امتیازات از دست رفته به خصوص در دربی که با توجه به رقابت مستقیم دو تیم ۶ امتیازی بود، قهرمانی را از دست دادند. البته این موضوع فقط مربوط به فصل بیست و یکم نمی‌شود بلکه در دربی لیگ بیستم هم برتری دو بر یک سرخ‌ها با تساوی دو بر دو در دقایق پایانی عوض شد و همچنین در فینال سال ۲۰۲۰ لیگ قهرمانان آسیا، پرسپولیس نتوانست پیش افتادن خود را مقابل اولسان حفظ کند.

این عصبانی‌ترین چهره‌ای است که از یحیی گل‌محمدی در حافظه‌ها ثبت شده؛ پرسپولیس نتوانست از تک گل ارزشمند خود مقابل استقلال محافظت کند تا باز شدن دروازه سرخ‌ها و از دست رفتن رویای ششمین قهرمانی متوالی این‌طور یحیی را برافروخته کند.

این رویه اما در لیگ بیست و دوم دیده نمی‌شود. پرسپولیس با خط دفاع و دروازه متفاوتش نسبت به فصل قبل تیمی شده که سخت گل می‌خورد و با چنگ و دندان از پیروزی خود مراقبت می‌کند. اگر بازی با تراکتور را که شاگردان یحیی شبیه به خودشان نبودند و با باخت یک بر صفر زمین را ترک کردند کنار بگذاریم، در ده بازی دیگر عملکرد پرسپولیسی‌ها قابل قبول بوده است.

این تیم لیگ را با چهار کلین‌شیت پیاپی آغاز کرد. تساوی بدون گل مقابل ذوب آهن و فولاد درحالی به دست آمد که سرخ‌ها حملات زیادی داشتند اما نبود یک تمام‌کننده باعث شد تا برنده از زمین خارج نشوند. بردهای پرسپولیس از هفته سوم شروع شد، تک گل میلاد سرلک در نیمه اول و حفظ این گل شروع مسیر متفاوت سرخ‌ها در لیگ بود.

این تصویر شادی بعد از مهمترین گل زندگی مهدی عبدی است. عبدی جوان در فینال آسیا گل اول تیمش را زد اما دو بار گل خوردن قرمزها از روی نقطه پنالتی یکی از بزرگترین حسرت‌های دوران سرمربیگری گل‌محمدی را به ثبت رساند.

در هفته چهارم پرسپولیس مقابل صنعت نفت پیش افتاد و علاوه بر حفظ گل، توانست گل دوم را نیز به این تیم بزند. در هفته پنجم مقابل هوادار، سرخ‌ها با سه گل پیش افتادند و اولین گل فصل را از روی نقطه پنالتی دریافت کردند. کار پرسپولیس در هفته ششم در مسجد سلیمان گره خورد و این حریف بود که گل اول را زد اما سرخ‌ها با ارائه یک بازی با حوصله دو بار در نیمه دوم به گل رسیدند و سه امتیاز را کسب کردند.

تنها باخت پرسپولیس در هفته هفتم مقابل تراکتور رقم خورد. شاگردان یحیی در این بازی هم فرصت رسیدن به گل تساوی را داشتند اما مهدی ترابی پنالتی را خراب کرد. بعد از باخت به تراکتور، قرمزها به روند کلین‌شیت‌های خود بازگشتند. تساوی بدون گل در بازی مقابل سپاهان و سه برد پیاپی و ارزشمند مقابل مس رفسنجان، ملوان و مس کرمان سبب شد پرسپولیس جایگاه خود در صدر جدول را تثبیت کند.

پرسپولیس حالا با چنگ و دندان از برتری‌ خود در بازی‌های مختلف مراقبت می‌کند؛ در این فصل هر تیمی گل اول را از پرسپولیس دریافت کرده، شکست خورده است.

پرسپولیس در این فصل هر وقت گل اول را زده به پیروزی دست یافته و برخلاف فصل پیش برگرداندن بازی مقابل این تیم کار راحتی نیست. سخت گل خوردن، کلین‌شیت‌های پیاپی و توانایی محافظت از گل زده ویژگی‌هایی هستند که پرسپولیس را در این فصل در مسیر قهرمانی قرار می‌دهد.